Cilt: 9 Sayı: 16, 30.06.2024

Yıl: 2024

Araştırma Makaleleri

Araştırma Makalesi

3. Estremoz’un Seramik Figürleri
Bülent Sezgin
Doç. Dr. Bülent SEZGİN BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ

Doç. Dr. Bülent Sezgin, 1976 yılında İzmir’de doğdu. İzmir Atatürk Lisesi’nden mezun olduktan sonra, Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi bölümünü ve İstanbul Kültür Üniversitesi Rejisörlük Yüksek Lisans programını bitirdi. “Avrupa’da Rejisörlük Kavramının Ortaya Çıkışı/Stanislavski ve Brecht Örnekleri Üzerinden Yönetmenlik Metodolojisinin İncelenmesi” adlı yüksek lisans tezini yazdı. 2009 yılında Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Tiyatro Bölümü'nde doktora eğitimine başladı. 2014 yılında “Estetik Deneyim ve Öğrenme Olanağı Açısından Oyun-Drama-Tiyatro İlişkisi” adlı doktora tezini savunarak mezun oldu. Bülent Sezgin, tiyatro tarihi, dramaturji, eğitimde yaratıcı drama, oyun temelli öğrenme, metin analizi, reji, müfredat geliştirme, yazarlık, çeviri-araştırma, iletişim ve organizasyon gibi alanlarda faaliyet göstermekte ve Çocuk-Gençlik Tiyatrosu/Drama bölüm editörü olarak gönüllü destek vermektedir. Halen akademisyen, hizmet içi eğitim uzmanı ve eğitim danışmanlığı yapmaktadır.

2002 ve 2020 yılları arasında anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise seviyesindeki k-12 kurumlarında, eğitmenlik ve eğitim koordinatörlüğü yaparak öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik birçok konuda seminer ve atölye çalışmaları düzenlemiştir. Aynı zamanda ASSITEJ Türkiye Merkezi Yönetim Kurulu ve Çağdaş Drama Derneği üyesi, yaratıcı drama lideridir.

İletişim: bulentsezgin1976@gmail.com

Drama Yazarlığı, Eğitim, Yaratıcı Drama Eğitimi , Uygulamalı Tiyatro, Oyun Kuramı/Olgusu, Oyunculuk-Reji, Tiyatro Kuramı, Oyun Sosyolojisi, Çağdaş Tiyatro Çalışmaları
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Damla TONUK ODTÜ Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Endüstriyel Ürün Tasarımı, Tasarım Kültürü ve Toplumsal Bağlam, Tasarım Antropolojisi

Born in 1979 in Istanbul, Turkey, I completed my early education before earning a BA in Radio, Television, and Cinema from Istanbul University in 2002. Later, I pursued two MA degrees: one in Philosophy and Religious Studies in 2014, and the other in Radio, Television and Cinema in 2016. In 2022, I successfully defended my PhD at Selçuk University's Institute of Social Sciences, where my thesis focused on the interplay between form and reality in Andrey Tarkovsky's films. I now serve as an assistant professor at Giresun University's Tirebolu Faculty of Communication, engaging in scholarly research that explores the intricate relationship between cinema and philosophy.

İletişim Sosyolojisi, Sinema ve Estetik, Sinema Kuramları, Film Eleştirisi, Düşünce Tarihi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Engin ESEN hacettepe üniversitesi
Disiplinlerarası Sanat, Resim, Çevresel Sanat, Baskı Resim, Sanat ve Edebiyat
Default avatar
Doç. Engin ÜMER ORDU ÜNİVERSİTESİ
Güzel Sanatlar, Resim, Görsel Kültür, Sanat Teorisi
Gökhan Gültekin
Doç. Dr. Gökhan GÜLTEKİN AKSARAY ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Film Yapım ve Yönetimi, Sinema Sosyolojisi, Sinema, Belgesel Film - Politik Sinema, Film Eleştirisi, Sinema Tarihi, Sinema ve Estetik, Sinema Kuramları
Görkem Kutluer
Doç. Dr. Görkem KUTLUER Giresun Üniversitesi
Çağdaş Sanat, Heykel, Estetik, Sanat Felsefesi, Sanat ve Edebiyat, Güzel Sanatlar, Sanat Tarihi, Plastik Sanatlar, Resim Tarihi, Enstelasyon/Yerleştirme Sanatı
Default avatar
Doç. Dr. Gülçin Cankız ELİBOL HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ, İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI BÖLÜMÜ
İç Dekorasyon Tasarımı, Tasarım (Diğer), Tasarım Uygulaması ve Yöntemleri, Ahşap İşleme, İç Mimarlık , Mühendislik, Tasarım Hukuku, Endüstriyel Ürün Tasarımı, Ergonomi Tasarımı
Default avatar
Prof. Dr. Gürhan TOPÇU MERSİN ÜNİVERSİTESİ
İletişim Çalışmaları
Default avatar
Prof. Mehmet YILMAZ ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
Resim, Heykel, Video Sanatı
Melis Sucuoğlu Doğan
Dr. Öğr. Üyesi Melis SUCUOĞLU DOĞAN ARDAHAN ÜNİVERSİTESİ, GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ, RESİM BÖLÜMÜ
Baskı Resim, Çağdaş Sanat, Resim, Disiplinlerarası Sanat, Çevresel Sanat
Default avatar
Prof. Dr. Neşe KAPLAN MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Film Eleştirisi, Sinema Kuramları, İletişim ve Medya Çalışmaları
Default avatar
Prof. Dr. Nilay ULUSOY BAHCESEHIR UNIVERSITY
Film Eleştirisi
Default avatar
Prof. Dr. Nimet KESER Çukurova Üniversitesi

Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü'nden lisans ve yüksek lisans, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü'nden doktora derecesine sahiptir. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. 

Baskı Resim, Resim, Disiplinlerarası Sanat
Pelin Şahin Tekinalp
Doç. Dr. Pelin ŞAHİN TEKİNALP Hacettepe Üniversitesi
Güzel Sanatlar, Kültürel ve Doğal Miras, Resim Tarihi
Resul Bağı
Doç. Dr. Resul BAĞI NIGDE OMER HALISDEMIR UNIVERSITY Web
Müzik, Türk Halk Müziğinde Kompozisyon, Müzik Teorileri, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Sanat ve Edebiyat
Default avatar
Doç. Seniha ÜNAY SELÇUK Düzce Üniversitesi, Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Plastik Sanatlar, Çevresel Sanat, Disiplinlerarası Sanat, Enstelasyon/Yerleştirme Sanatı, Resim
Serdar Yılmaz
Prof. Dr. Serdar YILMAZ Balıkesir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Web

Serdar Yılmaz (İzmit, 1973) Marmara Üniversitesi, Resim Öğretmenliği Bölümü mezunudur, yüksek lisans ve doktora derecelerini de yine aynı bölümden almıştır. Serdar Yılmaz’ın pek çok ulusal ve uluslararası film festivallerinde gösterilmiş ve ödüller almış filmleri bulunmaktadır. Yılmaz pek çok uzun metrajlı sinema ve belgesel filmde yapım tasarımcısı ve sanat yönetmeni olarak çalışmış ve ödüller almıştır; Gölgesizler isimli filmle 2009 Altın Koza Film Festivali’nde “En İyi Sanat Yönetmeni Ödülü”, Cenneti Beklerken isimli filmle de 2007 Altın Koza Film Festivali ve 2007 Ankara Film Festivali’nden “En İyi Sanat Yönetmeni Ödülleri” ile dönmüştür. Su Birikintisi (2015) ve Kızarmış Tavuk (2013) isimli kısa filmleri aralarında Rotterdam Film Festivali (2013), Cannes Film Festivali (2012), Brooklyn Film Festivali (2016-2012) ve Oaxaca Film Festivali’nin de bulunduğu uluslararası film festivallerinde gösterilmiştir. Su Birikintisi, Brooklyn Film Festivali, Istanbul Uluslararası Kisa film Festivali (en iyi deneysel film ödülü-2016), Sacramento Film Festivali’nden (en iyi surreal film) ödülleri almıstır. Yılmaz, ilk uzun metrajlı sinema filmi projesi olan 3 Oda 1 Salon ile Saraybosna Film Festivali, Cinelink Proje ve Senaryo Geliştirme Platformu’nda ilk sekiz proje arasına seçilerek Avrupa’dan ortak yapımcı ve dağıtımcılarla buluşmuştur. Halen Balikesir Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.

Disiplinlerarası Sanat, Sinema-TV Yapım ve Yönetimi, Güzel Sanatlar
İletişim ve Medya Çalışmaları, Basın Çalışmaları, Radyo-Televizyon, Felsefe, Estetik, Sanat Felsefesi, İletişim Sosyolojisi, Sinema, Film Eleştirisi, Sinema ve Estetik
Default avatar
Prof. Dr. Simge PINARBAŞI İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Çağdaş Sanat, Resim Tarihi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Süleyman DUYAR KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
Sinema Kuramları, Sinema-TV Yapım ve Yönetimi, Sinema Sosyolojisi, Sinema ve Estetik
Sıtkı Akarsu
Prof. Dr. Sıtkı AKARSU Kastamonu üniversitesi
music education
Sanat ve Edebiyat

Tuğba AYAS ÖNOL, 2004 yılında Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Felsefe bölümünden mezun oldu. Yüksek lisans derecesini “The Pure Possibility of Kant’s Aesthetics” başlıklı teziyle İ. D. Bilkent Üniversitesi’nden; doktora derecesini ise “The Kantian Theory of the Sublime and Humanist Politics” başlıklı tez çalışmasıyla yine İ. D. Bilkent Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık programından almıştır. Halen Sakarya Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Resim Bölümü’nde doçent doktor ünvanı ile görev yapmaktadır. “Estetik” ve “Sanat Felsefesi” adlı lisans; "Sanat ve Politik Ekoloji" ve "Çağdaş Sanat Felsefesi" adlı lisansüstü derslerini yürütmektedir. Akademik ilgi alanları arasında Kant, post-Kantçı felsefe, estetik, sanat felsefesi, teknoloji felsefesi ve siyaset felsefesi bulunur.

Sanat Felsefesi, Felsefe, Estetik, Siyaset Felsefesi, Teknoloji Felsefesi, Modern Felsefe
Tuğrul Emre Feyzoğlu
Prof. Dr. Tuğrul Emre FEYZOĞLU HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Tuğrul Emre FEYZOĞLU (Ankara, 1971)

1995 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü’nden mezun oldu. 1998’de Hacettepe Üniversitesi’nde Yüksek Lisansını tamamlayarak Araştırma Görevlisi oldu. 2004 yılında Sanatta Yeterlik derecesi alan sanatçı, yurt içinde ve dışında çok sayıda karma ve yarışmalı sergiye, sempozyum ve çalıştaylara katıldı. Biri yurt dışında olmak üzere yedi kişisel sergi açtı. Halen Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü’nde Profesör Öğretim Üyesi ve Seramik Bölümü Başkanı olarak çalışmalarını sürdüren sanatçının ödülleri arasında, 1999-2001-2008 yıllarında 60., 62. ve 69. Devlet Resim Heykel Sergisi Seramik Yarışması Başarı Ödülü, Sanat Kurumu Seramik Dalında "Yılın Sanatçısı" Ödülü yer almaktadır.
Seramik Tasarımı
Default avatar
Doç. Dr. Özkan ÇELİK MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
Yaratıcı Drama Eğitimi , Temel Eğitim
Şirin Koçak
Doç. Şirin KOÇAK Uşak Üniversitesi
Seramik Tasarımı, Plastik Sanatlar

Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi (e-ISSN: 2667-6818) Düzce Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi tarafından yılda iki kez yayınlanan (Aralık, Haziran) ulusal hakemli bir dergidir.

Elektronik olarak yayımlanan Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi sanat ve tasarım alanlarında yapılan özgün araştırma, inceleme ve değerlendirmeleri bir araya getirerek bu alanlardaki akademik tartışmalara ve bilgi birikimine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.


Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi sanat ve tasarımın bütün alanlarıyla ilgili teknik-uygulama temelli yaklaşımlara, yöntemlere, deneyimlere, kuramsal çalışmalara ve disiplinler arası incelemelere açıktır. Dergide sinema, sahne sanatları, müzik, mimarlık, tasarım, plastik sanatlar, sanat tarihi ve estetik alanlarından yazılar yayınlanmaktadır.

Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’nde Türkiye’deki sanat ve tasarım konularındaki araştırmalara, kuramsal tartışmalara ve akademik ortama katkıda bulunacağı düşünülen çeviri metinler de yayınlanmaktadır.

Derginin yayın dili “Türkçe”dir.

Dergimizin yazım kuralları için hazırlamış olduğumuz şablonda tüm gereklilikler belirtilmiştir. Çalışmanızı lütfen bu şablon üzerine uygun şekilde formatı değiştirmeden yerleştiriniz. İlgili şablona aşağıdan ve makale yüklerken gönderi dosyaları bölümünden ulaşabilirsiniz.

 TYKHE MAKALE ŞABLONU 

KİŞİSEL BİLGİLERİN SİLİNMESİNE DAİR YÖNERGE İÇİN bkz. http://tykhedergi.duzce.edu.tr/Dokumanlar/tykhedergi/DERGI/Kisisel%20Bilgi%20Silme%20Yonergesi.pdf

ETİK KURALLAR

Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi “Yayın Etiği”, “Araştırma Etiği” ve “Yasal/Özel İzin Belgesi Alınması” ile ilgili ulusal ve uluslararası etik kural ve ilkeleri benimsemektedir. Aşağıda belirtilen etik kurallar Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan yönergeler esas alınarak hazırlanmıştır. Yayın sürecine katılan bütün taraflar bu kurallara uymakla yükümlüdür.

YAYIN ETİĞİ

Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’ne gönderilen çalışmalarda değerlendirme ve yayın sürecine katılan editörler, yazarlar ve hakemler aşağıda her bir paydaş için ayrı başlıklar halinde belirtilen kuralları kabul etmiş olurlar.
Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’ne gönderilen makalelerin özgün olması ve bilime/sanata katkı sağlaması beklenmektedir. Dergide daha önce hiçbir yerde yayınlanmamış çalışmalara yer verilir.
Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’nde kör hakemlik uygulanır.
Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’ne gönderilen çalışmalar iki hakemin değerlendirmesine sunulur. Hakemlerden bir olumlu bir olumsuz görüş varsa üçüncü hakemin görüşüne başvurulur. Yayınlanma konusunda son karar dergi yayın kuruluna aittir.
Aynı sayı içinde, aynı yazarın tek yazar ismiyle birden fazla çalışması yayınlanamaz. Çok yazarlı makaleler ise aynı sayıda yer alabilir.

YAZARLARIN ETİK SORUMLULUKLARI

Çalışma yayınlanmak üzere aynı anda başka bir dergiye gönderilmiş olmamalıdır.
Makalenin yazarları eksiksiz ve doğru bir biçimde belirtilmelidir. Makalede ismi bulunan bütün yazarların çalışmaya doğrudan katkısı bulunmalıdır.
Yayınlanmamış bildiri, tez ya da sunumdan çıkartılmış çalışmalar açıkça belirtilmelidir. Yazarlar bazı bölümleri ya da tamamı daha önce yayınlanmış olan bir çalışmayı atıf yapmadan ayrı bir yayın olarak tekrar yayınlamaktan kaçınmalıdır.
Yazarlar yararlanılan kaynakları metin içinde ve kaynaklar bölümünde eksiksiz bir şekilde belirtmelidir.
Çalışmaların yayınlanabilmesi için yazarlar, hakem ve yayın kurulunun görüş ve önerilerini dikkate almalıdır. Yazarlar çalışmanın yayınlanması konusundaki son kararın dergi yayın kurulunda olduğunu kabul etmiş olurlar.
Yazarlar yayımlanmış makaleleriyle ilgili hata ya da hatalar fark ettiklerinde bilgi vermek, düzeltmek ya da geri çekmek amacıyla Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’yle iletişime geçmelidir.
Yazarlara herhangi bir şekilde telif ücreti ödenmez. Yayınlanmış yazıların bütün telif hakları dergiye ait olup, Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’nden izin alınmaksızın başka bir yerde yayınlanamaz, çoğaltılamaz.

EDİTÖR VE ALAN EDİTÖRLERİNİN ETİK SORUMLULUKLARI


Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi editörleri bilimsel niteliklerinden emin oldukları makaleler yayınlamaktan, kör hakemlik değerlendirme süreci ve etik ilkelerin uygulanmasını sağlamaktan sorumludur.
Editörler Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’ne gönderilen makalelerle ilgili bilgileri gizli tutmalıdır.
Editörler intihalle ilgili önlemler almada sorumludur.
Editörler makalelerin uygun nitelikli hakemler tarafından incelenmesini, değerlendirmelerin yansız ve bağımsız yapılmasını sağlamalıdır.
Editörler makalelerin yayınlanması konusunda karar verirken makalelerin özgünlüğünü, bilime/sanata katkısını, kullanılan araştırma yönteminin ve varılan sonuçların geçerliliğini, anlatımın açıklığını, derginin amaç ve kapsamına uygunluğunu temel alırlar.
Editörler hakemlerin değerlendirmelerini, hakaret ve aşağılayıcı ifadeler içermediği sürece, herhangi bir değişiklik yapmadan yazara iletmede sorumludur.
Editörler hakemlerin dergiye yaptığı katkıyı gerektiği şekilde belirtmelidirler.
Editörler yazarların hakemlerin olumsuz görüşlerine ilişkin itirazlarını incelemeli, söz konusu itirazın kanıtlı gerekçelere dayanıp dayanmadığını belirlemeli ve gerekli görülürse farklı hakem görüşüne başvurmalıdır.
Editörler Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’yle ilişkisi olan yazarlardan gelen makalelerin de yansız bir şekilde değerlendirilmesini sağlamalı ve bu konuda okurları bilgilendirmelidir.

HAKEMLERİN ETİK SORUMLULUKLARI

Hakemler değerlendirmeyi kabul ettikleri makaleyi süresi içinde değerlendirmelidirler.
Hakemler sadece uzmanlık alanlarıyla ilgili makaleleri değerlendirmeyi kabul etmelidir.
Hakemler makaleye ilişkin her türlü bilgiyi gizli tutmalıdır.
Hakemler makaleleri bilimsel nitelikleri açısından ve yansız bir şekilde değerlendirmelidir.
Hakemler makalenin başka bir yerde yayınlandığını veya başka bir yayınla ciddi bir benzerliği olduğunu tespit ettiklerinde durumu dergi editörlüğüne bildirmelidir.
Hakemler değerlendirmelerini akademik kurallara uygun ve yapıcı bir dille yapmalı, küçültücü ve onur kırıcı kişisel yorumlardan kaçınmalıdır.
Hakemler çıkar çatışması olduğunu düşündüklerinde yazıyı değerlendirmeyi kabul etmeyerek durumu Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi Yayın Kurulu’na bildirmelidir.
Hakemler makalenin yayınlanması konusunda son kararın dergi yayın kurulunun yetkisinde olduğunu kabul etmiş olurlar.

ARAŞTIRMA ETİĞİ

Araştırmacılar çalışmada yer alan verileri, bulguları ve değerlendirmeleri başka bir yerden aşırmamalı, uydurmamalı ya da çarpıtmamalıdır. Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi’nde yayınlanan makalelerde kaynak gösterilmeden başkasına ait herhangi bir bilgi, bulgu ya da düşünce kullanılamaz.
Araştırmaya temel oluşturan veriler, kaynaklar ve bulgular yeniden incelenebilmek, değerlendirilebilmek ve kullanılabilmek üzere başka araştırmacıların erişimine açık olmalıdır. Paylaşılan bilgilerde gizlilik ilkesine uyulmalıdır.
Araştırmanın farklı aşamalarında etkin katkıda bulunmamış kişilerin isimleri yazarlar arasında yer alamaz. Yazarların sırası araştırmaya katkı düzeyine göre belirlenmelidir.
Makaleye konu olan çalışmalar herhangi bir kurum veya kuruluş tarafından desteklenmişse, bu kurum veya kuruluş makalede belirtilmelidir. Çalışmalarıyla ilgili taraf olabilecek kişisel ve finansal ilişkiler bildirilmelidir.
Araştırmada çatışma durumu varsa makalenin sonunda Çatışma Beyanı verilmelidir.
Makalelerde kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulmalıdır.
Yazarlar araştırmaları için gerekli etik kurul izinlerini almış olmalıdır.

YASAL/ÖZEL İZİN BELGESİ ALINMASI

Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, alınan etik kurul izniyle ilgili bilgiler (izni veren kurumun adı, hangi tarihte ve hangi sayı numarasıyla alındığı) yöntem bölümünde ve ayrıca makalenin ilk sayfasında açık olarak belirtilmelidir. Etik kurul izni gerektiren araştırmalar aşağıdaki gibidir:

Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırma,
İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dâhil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanıldığı araştırmalar,
İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar.

Ayrıca, makalelerde başkalarına ait ölçek, anket ya da fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve makalede belirtilmesi gerekmektedir.

YAZILARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

TYKHE`ye gönderilen yazılar, önce dergi ilkelerine ve yazım kurallarına uygunluk açısından incelenir. Uygun görülen yazılar, ilgili alan editörünce incelenir ve makale ilgili alandan iki hakeme gönderilir. Hakem değerlendirmeleri olumlu olan çalışmalar Yayın Kurulu tarafından onaylandığı takdirde yayın sırasına alınır ve yazarlara bilgi verilir.

TYKHE'ye gönderilen makaleler 01.04.2019 tarihinden itibaren Turnitin ve ithenticate programı kullanılarak intihal açısından taranmaktadır. Tarama sonucunda benzerlik oranı %15 ve üzerinde çıkan makaleler değerlendirme yapılmadan reddedilir. Editör ve yayın kurulunun sorun görmesi durumunda makaleler ayrıca iThenticate programı kullanılarak da taranır.

Yazım kurallarına uymadan gönderilen makaleler değerlendirmeye alınmaz.




Dergimiz yazarlardan herhangi bir ücret talep etmemektedir.

34827348253482834829