Although Chinese is one of the most spoken languages in the world, it is challenging to learn as a foreign language due to its character-based writing system. Teaching Chinese characters is one of the biggest challenges, especially for those learning it as a second language. This study aims to examine different approaches and methods on how Chinese characters can be taught more efficiently in teaching Chinese as a foreign language. In this context, character teaching will be discussed under two basic approaches: ‘character-oriented approaches’ and ‘meaning-oriented approaches.’ Character-oriented approaches assume that recognizing a large number of characters is a prerequisite for reading Chinese and argue that it is necessary to focus on character teaching. Meaning-oriented approaches assume that the purpose of character teaching is to teach reading, that students naturally learn to recognize characters while reading Chinese, and argue that meaningful reading should be emphasized from the beginning in teaching Chinese. In this study, both approaches will be examined in detail using the descriptive research method, and the positive aspects and criticisms of each approach will be discussed. The study aims to provide a helpful guide for Chinese language learners.
Çince, dünya çapında en çok konuşulan dillerden biri olmasına rağmen, im temelli yazı sistemi nedeniyle yabancı dil olarak öğrenilmesi zorlayıcıdır. Özellikle ikinci dil olarak öğrenenler için Çince imlerin öğretimi en büyük zorluklardan biridir. Bu çalışma, Çincenin yabancı dil olarak öğretiminde imlerin nasıl daha verimli öğretilebileceğine dair farklı yaklaşımları ele alarak incelemeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda im öğretimi yaklaşımları ‘im odaklı yaklaşımlar’ ve ‘anlam odaklı yaklaşımlar’ olmak üzere iki temel yaklaşım altında ele alınacaktır. İm odaklı yaklaşımlar, çok sayıda im tanımayı Çince okuyabilmenin ön koşulu olduğunu varsayarak im öğretimine odaklanmak gerektiğini savunur. Anlam odaklı yaklaşımlar ise im öğretiminin amacının okumayı öğretmek olduğunu, öğrencilerin Çince okurken doğal olarak imleri tanımayı öğrendiklerini varsayar ve Çince öğretiminde başlangıçtan itibaren anlamlı okumaya önem verilmesi gerektiğini savunur. Çalışmada im öğretiminde kullanılan her iki yaklaşımın kullanımı da betimsel araştırma yöntemiyle ayrıntılı şekilde incelenerek yaklaşımların olumlu yönleri ve eleştirilen noktaları ele alınacaktır. Çalışma, Çince öğrenenler için yardımcı bir rehber oluşturmayı amaçlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çin Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 22 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 3 |
* Hakemlerimizin uzmanlık alanlarını detaylı olarak girmesi süreçte hakem ataması açısından önem arz etmektedir.
* Dergimize gönderilen makaleler sadece ön değerlendirme sürecinde gerekçe gösterilerek geri çekilebilir. Değerlendirme sürecine geçen makalelerin geri çekilmesi mümkün değildir. Anlayışınız için teşekkür eder iyi çalışmalar dileriz.