Öğretmen adaylarının iletişim becerisine sahip olmaları, öğrenci, veli, akran, yönetici konumundaki bireylerle daha sağlıklı bilgi alış verişi yapabilmesi için önemlidir. Adayların mesleğe başlarken iletişim becerisini kazanmış olmaları meslek hayatında başarılı olabilmesi için temel özelliktir. Bu fikirden yola çıkılarak mevcut araştırma, yaşam becerileri eğitimi kılavuzunun fen bilgisi öğretmen adaylarının iletişim becerisini kullanma durumlarına etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada basit deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma grubunu üçüncü sınıfta öğrenim gören on iki fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında yaşam becerileri eğitimi kılavuzu kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak mülakatlardan yararlanılmıştır. Ön ve son mülakatlardan elde edilen veriler belirli anahtar kavramlar çerçevesinde içerik analizine tabi tutulmuştur. Yaşam becerileri eğitimi kılavuzu sadece iki adayın iletişim becerisini kullanma durumlarını yetersiz olan düzeyden zayıf düzeye çıkarttığı tespit edilmiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının iyi düzeyde iletişim becerisini kullanabilmeleri için yaşam becerileri eğitimi kılavuzunun genişletilmesi ve daha uzun süreli uygulamalarla yürütülmesi önerilebilir.
yaşam becerileri iletişim becerisi fen bilgisi öğretmen adayı
TÜBİTAK
117K993
Bu çalışma TÜBİTAK tarafından desteklenen 117K993 numaralı proje kapsamında birinci yazarın yüksek lisans tez verilerinden üretilmiştir. Yazarlar TÜBİTAK’a ve tüm proje ekibine katkılarından dolayı teşekkürlerini sunar.
It is important for pre-service teachers to have communication skills so that they can exchange information more healthily with students, parents, peers, and administrators. It is essential for pre-service teachers to gain communication skills at the beginning of their careers to be successful in their professional life. Based on this idea, the current research aims to examine the effect of life skills education guidebook on pre-service science teachers' use of communication skills. Simple experimental method was employed in the research. The research group consists of twelve pre-service science teachers studying in the third grade. The life skills education guidebook was used within the scope of the research. Interviews were used as data collection tool in the study. The data obtained from the pre- and post-interviews were subjected to content analysis within the framework of certain key concepts. It was determined that the life skills education guidebook increased the communication skills of only two candidates from the inadequate level to the weak level. It can be suggested that the life skills education guidebook be expanded and carried out with longer-term practices so that pre-service science teachers can use their communication skills at a good level.
life skills communication skills science pre-service teacher
117K993
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 117K993 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |