Bu araştırmada ilkokul 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel türde tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma Trabzon il merkezindeki üç ilkokulda basit olasılıklı (rastgele) örnekleme yolu ile belirlenen 436 öğrenci ile yürütülmüştür. Elde edilen veriler, “Çok Boyutlu Okunaklılık Ölçeği" ve "Yazılı Anlatımı Değerlendirme İçin Dereceli Puanlama Anahtarı” ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin yazı okunaklılığının orta düzeyde, 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinin orta düzey, 4. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinin ise iyi düzeyde olduğu ortaya konmuştur. Ayrıca yazı okunaklılığında sınıflar arasında anlamlı bir farkın olmadığı, yazılı anlatım becerilerinde ise sınıflar arasında anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesi için, mekanik yazma becerileri ile ilgili çalışmaların yapılması ve yazma becerilerini etkileyen değişkenlerle ilgili araştırmalar yapılması önerilmektedir.
This research aims to investigate the skills of writing in 2nd, 3rd and 4th grade primary school students. In the work, scanning model in descriptive type is used. The research was done in three primary school in Trabzon. The research was gone through with 436 students determined by simple probability (random) sampling method. The research data was evaluated using “Multi Dimension Illegibility Scale” and “Written Expression Rubric”. As a result of the research, it was found that their font legibility is at an intermediate level. It
was found that 2nd and 3rd class writing skills are middle level, 4th class writing skills are at good level. It was concluded that there was no significant difference in font legibility, but there was a significant difference in writing skills between classes. In the study, to improve student’s writing skills, it is suggested that works related with mechanical writing skills and researches about the variables influencing writing skills should be done.
Konular | Sosyal |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2017, Cilt 14, Sayı 1 |