Bu çalışmayla,
öğrencilerin başarı ölçülerini kestirebilen bir modelin geliştirilmesi
amaçlanmaktadır. Araştırma verileri Yüzüncü Yıl Üniversitesi 2015 – 2016
Öğretim Yılı Güz Dönemi ve bu dönemde öğrenim gören 2. ve 3. sınıf
öğrencilerini kapsamaktadır. Araştırma, amaçlı örnekleme esasıyla, 657’si 3.
sınıf ve 392’si 2. sınıf olmak üzere 1049 öğrenci üzerinden yürütülmüştür.
Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen demografik bilgi formu
aracılığıyla elde edilmiştir. Çalışmada, 17’si girdi, 1’i çıktı olmak üzere 18
değişkenin yer aldığı Yapay Sinir Ağları yöntemiyle geliştirilen bir tahmin
modeli oluşturulmuştur. Modelin geliştirilmesi 3. sınıf öğrenci verileri
kullanılarak gerçeklemişken, geliştirilen bu model ile 2. sınıf öğrenci
verileri kullanılarak bu öğrencilerin başarı ölçüleri kestirilmiştir. Elde
edilen sonuçlar, Sınıflama (Kontenjans) Tabloları, Ki-kare testi, Basit
Doğrusal Regresyon Analizi ve Korelasyon Analizi yöntemleri aracılığıyla
doğrulanmış ve karşılaştırılmıştır. Bu sonuçlara göre, kestirilen başarı
ölçüleri ile gözlenen başarı ölçülerinin ve bu ölçülerle oluşan
başarılı/başarısız şeklindeki başarı sınıflandırılmasının önemli ölçüde
benzerlik gösterdiği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1 |