Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuvar ortamlarında mobil teknolojileri kullanmasına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesidir. Araştırmada yöntem olarak özel durum çalışması seçilmiştir. Araştırmanın örneklemini uygulamaya katılan 32 öğretmen adayı içerisinden basit rastgele örneklem yöntemine göre ve gönüllülük esasına göre seçilen 10 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu bağlamda Genel Fizik Laboratuvarı II dersi kapsamında mobil teknolojik aletlerin tanıtılmasına, kullanılmasına ve veri alınmasına yönelik 4 haftalık hizmet içi eğitim verilerek yapılandırmacı kuramın 5E modeline uygun olarak geliştirilen 6 farklı etkinlik hazırlanarak uygulanmıştır. Uygulamalar sonunda veri toplama aracı olarak geliştirilen yarı yapılandırılmış mülakat formu ile veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizinden faydalanılarak tablolar halinde sergilenmiştir. Araştırmanın sonunda, mobil teknolojik aletlerin laboratuvar ortamında kullanılmasının zamandan tasarruf sağlaması ve daha güvenli veriler sunması gibi avantajları, öğrencileri hazırcılığa teşvik etmesi ve kurulumunun zaman alması gibi dezavantajların olduğu görülmüştür. Ayrıca mobil teknolojik aletlerin taşınabilir olmasından dolayı laboratuvar dışı ortamlarda deneylerin yapılabilmesi ve diğer laboratuvar dersleri içinde etkinliklerin geliştirilmesi önerilerinde bulunulmuştur.
Mobil teknolojiyle bütünleşik sensörler öğretmen adayı görüşleri. mobil teknoloji fizik laboratuvarı 5E modeli Mobil teknolojiyle bütünleşik sensörler, öğretmen adayı görüşleri. mobil teknoloji, fizik laboratuvarı, 5E modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 1 |