Bu araştırmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının mesleki tercihlerini etkileyen etmenler ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim ve öğretim yılında Türkiye’de iki Devlet Üniversitesi (Dokuz Eylül Üniversitesi ve Siirt Üniversitesi) Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise ilgili fakültelerdeki fen bilgisi programında öğrenim gören toplam 306 öğretmen adayı oluşmaktadır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak üç bölümden oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verileri analiz etmek için betimsel ve kestirimsel analiz yöntemleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının mesleki tercihlerinde kendi yeteneğim (r=,554; p
The purpose of this study is to determine the relationship between the factories that effects of selecting profession of elementary science teaching candidates and their attitude towards professions. In this study, correlative survey method which is one of the methods of quantitative research design was used. Sample of study comprise of 306 elementary science teaching candidates who study science teaching department in Siirt University and Nine September University 2014-2015 academic year. A three-part questionnaire was used as a data collection tool. To analyze the results, descriptive and predictive analysis methods were applied. As a results of the research, is to determine that there is a significant positive relationship between my own talents (r=,554; p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 32 |