BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2015, Sayı: 25, 157 - 174, 01.08.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı öğrencilerin matematik dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Diyarbakır ilindeki bir lisede öğrenim gören 164 tane 10. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Tataroğlu ve Erduran (2010) tarafından geliştirilen Matematik Dersinde Akıllı Tahtaya Yönelik Tutum Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ortalama, standart sapma, bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları öğrencilerin matematik derslerinde akıllı tahta kullanımına yönelik olumlu tutumlar sergilemediklerini ortaya koymuştur. Bunun yanında öğrencilerin cinsiyet, bilgisayara sahip olma durumları ve bilgisayar kursu alma durumlarına göre matematik dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik tutumları arasında anlamlı fark bulunmamıştır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim Okullarında Öğretim Teknolojilerinin Durumu ve Sınıf Öğretmenlerinin Bu Teknolojileri Kullanma Düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • Adıgüzel, T., Gürbulak, N. ve Sarıçayır, H. (2011). Akıllı Tahtalar ve Öğretim Uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 457-471.
  • Akçayır, M. (2011). Akıllı Tahta Kullanılarak İşlenen Matematik Dersinin Sınıf Öğretmenliği Birinci Sınıf Öğrencilerinin Başarı Tutum ve Motivasyonlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akdemir, E. (2009). Akıllı Tahta Uygulamalarının Öğrencilerin Coğrafya Ders Başarıları Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Alakoç, Z. (2003). Matematik Öğretiminde Teknolojik Modern Öğretim Yaklaşımları. The Turkish Online Journal of Educational Technology- TOJET, 2(1), 43-49.
  • Alkan, H., Güzel, E.B. ve Elçi, A. N. (2004). Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Tutumlarında Matematik Öğretmenlerinin Üstlendiği Rollerin Belirlenmesi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. 6 - 9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Altınçelik, B.(2009). İlköğretim Düzeyinde Öğrenmede Kalıcılığı ve Motivasyonu Sağlaması Yönünden Akıllı Tahtaya İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Asan, A. (2002). Fen ve Sosyal Alanlarda Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumları. Eğitim Araştırmaları Dergisi, Sayı:7.
  • Ateş, M. (2010). Ortaöğretim Coğrafya Dersinde Akıllı Tahta Kullanımı. Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:22, 409-427.
  • Aytaç, T. (2013). Interactive Whiteboard Factor in Education: Students’ Points of View and Their Problems. Academic Journals Educational Research and Reviews, Vol. 8(20), 1907-1915.
  • Bayrak, G. (2012). Öğretmenlerin Hizmet LCD Panel Etkileşimli Tahtalar Hakkındaki Hizmet İçi Eğitim Sonrası Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Çelik, H. C. ve Bindak, R. (2005). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(20), 27-38.
  • Çelik, H. C. ve Çevik, M. N. (2010). İşsiz Gençlerin Bilgisayar Öz-yeterlilik Algılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 152-166.
  • Çelik, S. ve Atak, H. (2012). Etkileşimli Tahta Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlilik Çalışması. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 2(2), 43-60.
  • Ekici, F. (2008). Akıllı Tahta Kullanımının İlköğretim Öğrencilerinin Başarılarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H. ve Eyduran, E. (2009). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknolojiyi Kullanabilme Özgüvenlerinin Tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(3), 99-108.
  • Erduran, A. ve Tataroğlu, B. (2009). Eğitimde Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Fen ve Matematik Öğretmen Tutumlarının Karşılaştırılması. 9th International Educational Technology Conference (IETC2009), 14-21.
  • Holmes, K. (2009). Planning to Teach with Digital Tools: Introducing the Ibteractive Whiteboard to Pre-service Secondary Mathematics Teacher. Australasian Journal of Educational Technology, 25(3), 351- 365.
  • Kalaycı, Ş. (Ed.). (2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kamacı, E. ve Durukan, E. (2012). Araştırma Görevlilerinin Eğitimde Tablet Bilgisayar Kullanımına İlişkin Görüşleri Üzerine Nitel Bir Araştırma (Trabzon Örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Dergisi Sayı: 1/3, 203-215.
  • Karasar, H. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karasar, Ş. (2004). Eğitimde Yeni İletişim Teknolojileri -İnternet ve Sanal Yüksek Eğitim-. The Turkish Online Journal of Educational Techmology (TOJET), 3(4), 117-125.
  • Kaya, H. ve Aydın, F. (2011). Sosyal Bilgiler Dersindeki Coğrafya Konularının Öğretiminde Akıllı Tahta Uygulamalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, 3(1), 179-189.
  • Kayaduman, H., Sarıkaya, M. ve Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde Fatih Projesinin Öğretmenlerin Yeterlilik Durumları Açısından İncelenmesi. Akademik Bilişim’11 – XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. 2 – 4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Kenar, İ. (2012). Teknoloji ve Derslerde Teknoloji Kullanımına Yönelik Veli Tutum Ölçeği Geliştirilmesi ve Tablet PC Uygulaması. Eğitim Bilimleri Araştırması Dergisi, 2(2), 123-136.
  • Keser, H. ve Çetinkaya, L. (2013). Öğretmen ve Öğrencilerin Etkileşimli Tahta Kullanımına Yönelik Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Electronic Turkish Studies, 8(6), 377-403.
  • Koçak, Ö. (2013). Fatih Projesi Kapsamındaki LCD Panel Etkileşimli Tahta Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Tutumları (Erzincan İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Koçak, Ö. ve Gülcü, A. (2013). Fatih Projesinde Kullanılan LCD Panel Etkileşimli Tahta Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi Cilt:21 No:3, 1221-1234.
  • Kurt, A. A., Kuzu, A., Dursun, Ö. Ö., Güllüpınar, F. ve Gültekin, M. (2013). Fatih Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Öğretmen Görüşleri. Journal of Instructional Technolologies & Teacher Education Vol.1 No2, 1-23
  • Olgun, H. (2012). Fizik Dersinde Ortaöğretim Öğrencilerinin Akıllı Tahta Kullanımı ile İlgili Algılarının Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Muhanna, W. ve Nejem, K. M. (2013). Attitudes Of Mathematics Teachers Toward Using Smart Board In Teaching Mathematics. Contemporary Issues In Education Research – Fourth Quarter 2013 Volume 6, Number 4.
  • Öztan, A. C. (2012). Fen ve Teknoloji Öğretiminde Akıllı Tahta Kullanımının İlköğretim 7 Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Seferoğlu, S. S. (2009). İlköğretim Okullarında Teknoloji Kullanımı ve Yöneticilerin Bakış Açıları. Akademik Bilişim’09 – Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. 11 – 13 Şubat 2009, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.
  • Sünkür, M., Şanlı, Ö. ve Arabacı, İ. B. (2011). Akıllı Tahta Uygulamaları Konusunda İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Görüşleri (Malatya İli Örneği). 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium. Fırat University, Elazığ.
  • Tekerek, M., Ercan, O., Udum, M.S. ve Saman, K. (2012). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Öz-yeterlilikleri. Turkish Journal of Education, Volume 1, Issue 2.
  • Tercan, İ. (2012). Akıllı Tahta Kullanımının Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersinde Başarı Tutum ve Motivasyonlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • TOBB (2010). Sınıflar Evrensel Hizmet Fonu ile Akıllanacak. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Bilgi Dairesi Bülteni, 5(60), 9. [Online]: http://haber.tobb.org.tr/uploads/3321_2010_12.pdf 27.02.2014 tarihinde alınmıştır. adresinden
  • TÜİK (2013). Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. [Online]: 09.03.2014 tarihinde alınmıştır. adresinden
  • Türel, Y.K. (2012). Teachers’ Negative Attitudes towards Interactive Whiteboard Use: Needs and Problems. Elemantary Education Online, 11(2), 323-439.
  • Yavuz, S. ve Coşkun, A. E. (2008). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 276-286.
  • Yıldızhan, Y. H. (2013). Temel Eğitimde Akıllı Tahtanın Matematik Başarısına Etkisi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5, 110-121.
  • Yorgancı, S. ve Terzioğlu, Ö. (2013). Matematik Öğretiminde Akıllı Tahta Kullanımının Başarıya ve Matematiğe Karşı Tutuma Etkisi. Kastamonu Eğitim 21(3), 919-930.
  • Zengin, F. K., Kırılmazkaya, G. ve Keçeci, G. (2011). Akıllı Tahta Kullanımının İlköğretim Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersindeki Başarı ve Tutuma Etkisi. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium. Fırat University, Elazığ.

Examination Of Students’ Attitudes Towards The Use Of Smart Board In Maths Classes Regarding Various Factors

Yıl 2015, Sayı: 25, 157 - 174, 01.08.2015

Öz

The aim of this study is to examine whether students’ attitudes towards the use of smart board in maths classes show differences or not by considering various factors. The study group consists of 164 tenth grade students studying in Diyarbakır Ziya Gökalp Anatolian High School. Data were obtained by using the scale of attitudes towards the use of smart board developed by Tataroğlu and Erduran (2010) and personal information form. Data were analyzed through mean average, standard deviation, independent samples t test and one-way ANOVA analysis. The results of this research revealed that students do not exhibit positive attitudes towards the use of smart board in maths classes. Besides, no significant differences were found between the attitudes towards the use of smart board according to situations about students’ gender, having a computer and taking a computer course.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim Okullarında Öğretim Teknolojilerinin Durumu ve Sınıf Öğretmenlerinin Bu Teknolojileri Kullanma Düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • Adıgüzel, T., Gürbulak, N. ve Sarıçayır, H. (2011). Akıllı Tahtalar ve Öğretim Uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 457-471.
  • Akçayır, M. (2011). Akıllı Tahta Kullanılarak İşlenen Matematik Dersinin Sınıf Öğretmenliği Birinci Sınıf Öğrencilerinin Başarı Tutum ve Motivasyonlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akdemir, E. (2009). Akıllı Tahta Uygulamalarının Öğrencilerin Coğrafya Ders Başarıları Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Alakoç, Z. (2003). Matematik Öğretiminde Teknolojik Modern Öğretim Yaklaşımları. The Turkish Online Journal of Educational Technology- TOJET, 2(1), 43-49.
  • Alkan, H., Güzel, E.B. ve Elçi, A. N. (2004). Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Tutumlarında Matematik Öğretmenlerinin Üstlendiği Rollerin Belirlenmesi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. 6 - 9 Temmuz 2004, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Altınçelik, B.(2009). İlköğretim Düzeyinde Öğrenmede Kalıcılığı ve Motivasyonu Sağlaması Yönünden Akıllı Tahtaya İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Asan, A. (2002). Fen ve Sosyal Alanlarda Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumları. Eğitim Araştırmaları Dergisi, Sayı:7.
  • Ateş, M. (2010). Ortaöğretim Coğrafya Dersinde Akıllı Tahta Kullanımı. Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:22, 409-427.
  • Aytaç, T. (2013). Interactive Whiteboard Factor in Education: Students’ Points of View and Their Problems. Academic Journals Educational Research and Reviews, Vol. 8(20), 1907-1915.
  • Bayrak, G. (2012). Öğretmenlerin Hizmet LCD Panel Etkileşimli Tahtalar Hakkındaki Hizmet İçi Eğitim Sonrası Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Çelik, H. C. ve Bindak, R. (2005). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(20), 27-38.
  • Çelik, H. C. ve Çevik, M. N. (2010). İşsiz Gençlerin Bilgisayar Öz-yeterlilik Algılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 152-166.
  • Çelik, S. ve Atak, H. (2012). Etkileşimli Tahta Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlilik Çalışması. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 2(2), 43-60.
  • Ekici, F. (2008). Akıllı Tahta Kullanımının İlköğretim Öğrencilerinin Başarılarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H. ve Eyduran, E. (2009). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknolojiyi Kullanabilme Özgüvenlerinin Tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(3), 99-108.
  • Erduran, A. ve Tataroğlu, B. (2009). Eğitimde Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Fen ve Matematik Öğretmen Tutumlarının Karşılaştırılması. 9th International Educational Technology Conference (IETC2009), 14-21.
  • Holmes, K. (2009). Planning to Teach with Digital Tools: Introducing the Ibteractive Whiteboard to Pre-service Secondary Mathematics Teacher. Australasian Journal of Educational Technology, 25(3), 351- 365.
  • Kalaycı, Ş. (Ed.). (2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kamacı, E. ve Durukan, E. (2012). Araştırma Görevlilerinin Eğitimde Tablet Bilgisayar Kullanımına İlişkin Görüşleri Üzerine Nitel Bir Araştırma (Trabzon Örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Dergisi Sayı: 1/3, 203-215.
  • Karasar, H. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karasar, Ş. (2004). Eğitimde Yeni İletişim Teknolojileri -İnternet ve Sanal Yüksek Eğitim-. The Turkish Online Journal of Educational Techmology (TOJET), 3(4), 117-125.
  • Kaya, H. ve Aydın, F. (2011). Sosyal Bilgiler Dersindeki Coğrafya Konularının Öğretiminde Akıllı Tahta Uygulamalarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, 3(1), 179-189.
  • Kayaduman, H., Sarıkaya, M. ve Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde Fatih Projesinin Öğretmenlerin Yeterlilik Durumları Açısından İncelenmesi. Akademik Bilişim’11 – XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. 2 – 4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Kenar, İ. (2012). Teknoloji ve Derslerde Teknoloji Kullanımına Yönelik Veli Tutum Ölçeği Geliştirilmesi ve Tablet PC Uygulaması. Eğitim Bilimleri Araştırması Dergisi, 2(2), 123-136.
  • Keser, H. ve Çetinkaya, L. (2013). Öğretmen ve Öğrencilerin Etkileşimli Tahta Kullanımına Yönelik Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Electronic Turkish Studies, 8(6), 377-403.
  • Koçak, Ö. (2013). Fatih Projesi Kapsamındaki LCD Panel Etkileşimli Tahta Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Tutumları (Erzincan İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Koçak, Ö. ve Gülcü, A. (2013). Fatih Projesinde Kullanılan LCD Panel Etkileşimli Tahta Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi Cilt:21 No:3, 1221-1234.
  • Kurt, A. A., Kuzu, A., Dursun, Ö. Ö., Güllüpınar, F. ve Gültekin, M. (2013). Fatih Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Öğretmen Görüşleri. Journal of Instructional Technolologies & Teacher Education Vol.1 No2, 1-23
  • Olgun, H. (2012). Fizik Dersinde Ortaöğretim Öğrencilerinin Akıllı Tahta Kullanımı ile İlgili Algılarının Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Muhanna, W. ve Nejem, K. M. (2013). Attitudes Of Mathematics Teachers Toward Using Smart Board In Teaching Mathematics. Contemporary Issues In Education Research – Fourth Quarter 2013 Volume 6, Number 4.
  • Öztan, A. C. (2012). Fen ve Teknoloji Öğretiminde Akıllı Tahta Kullanımının İlköğretim 7 Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Seferoğlu, S. S. (2009). İlköğretim Okullarında Teknoloji Kullanımı ve Yöneticilerin Bakış Açıları. Akademik Bilişim’09 – Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. 11 – 13 Şubat 2009, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.
  • Sünkür, M., Şanlı, Ö. ve Arabacı, İ. B. (2011). Akıllı Tahta Uygulamaları Konusunda İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Görüşleri (Malatya İli Örneği). 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium. Fırat University, Elazığ.
  • Tekerek, M., Ercan, O., Udum, M.S. ve Saman, K. (2012). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Öz-yeterlilikleri. Turkish Journal of Education, Volume 1, Issue 2.
  • Tercan, İ. (2012). Akıllı Tahta Kullanımının Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersinde Başarı Tutum ve Motivasyonlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • TOBB (2010). Sınıflar Evrensel Hizmet Fonu ile Akıllanacak. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Bilgi Dairesi Bülteni, 5(60), 9. [Online]: http://haber.tobb.org.tr/uploads/3321_2010_12.pdf 27.02.2014 tarihinde alınmıştır. adresinden
  • TÜİK (2013). Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. [Online]: 09.03.2014 tarihinde alınmıştır. adresinden
  • Türel, Y.K. (2012). Teachers’ Negative Attitudes towards Interactive Whiteboard Use: Needs and Problems. Elemantary Education Online, 11(2), 323-439.
  • Yavuz, S. ve Coşkun, A. E. (2008). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 276-286.
  • Yıldızhan, Y. H. (2013). Temel Eğitimde Akıllı Tahtanın Matematik Başarısına Etkisi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5, 110-121.
  • Yorgancı, S. ve Terzioğlu, Ö. (2013). Matematik Öğretiminde Akıllı Tahta Kullanımının Başarıya ve Matematiğe Karşı Tutuma Etkisi. Kastamonu Eğitim 21(3), 919-930.
  • Zengin, F. K., Kırılmazkaya, G. ve Keçeci, G. (2011). Akıllı Tahta Kullanımının İlköğretim Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersindeki Başarı ve Tutuma Etkisi. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium. Fırat University, Elazığ.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Samet Gündüz

Halil Coşkun Çelik

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Gündüz, S., & Çelik, H. C. (2015). ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(25), 157-174.