Araştırmada öğrencilerin yöneldikleri değerlerin Schwartz ve Rokeach değer sınıflandırmalarıyla karşılaştırılması amaçlanmıştır. Tarama modelindeki çalışma, Ankara merkez ilçelerden random yöntemiyle seçilen 8 farklı ilköğretim okulundaki 1245 5.sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin önem verdikleri değerleri tespit etmek için görüşme formu kullanılmış ve cevaplar içerik analizine tabi tutulmuştur. Sonuçta öğrencilerin en fazla sırasıyla çevre temizliği, saygılı olma, yardımseverlik, temizlik, sevgi, iyi insan olma, hoşgörü, kötü sözlerden uzak durma, dürüstlük, yerlere tükürmeme, sağlıklı olma, çevreye duyarlı olma ve doğa sevgisi değerlerine yöneldikleri tespit edilmiştir. Rokeach’ın değer sınıflandırmasına göre 36 değerden yalnızca 19’unun ifade edildiği; Schwartz’ın değer sınıflandırmasına göre 56 değerden 25’inin ifade edildiği ve evrenselcilik, iyilikseverlik ve güvenlik değer tiplerinin daha fazla tercih edildiği tespit edilmiştir
Değer değer yönelimi Rokeach ve Schwartz değer sınıflandırması ilköğretim
Important findings are reached in the study which aims to determine which values are prominent and which values students tend to by comparing the value classifications of Rokeach and Schwartz. The study is examined by using the survey method and the sample consist of 1245 5th grade students from 9 schools in Ankara city center with random sampling. A form of interview is used to determine the values that student care and the answers are examined in content analysis. Consequently, it is determined that students tend to the values of environmental cleanliness, respectfulness, helpfulness, cleanliness, love, being a good person, indulgency, abstaining from bad expressions, honesty, not spitting on grounds, being healthy, being sensitive to the environment, love of nature. It is determined that 19 of 36 values Rokeach’s classification; 25 of 56 values Schwartz’s classification of value are stated and the value types of universality, charitableness and safety are mostly preferred
Value Tendency Of Value Value Classifications Of Rokeach And Schwartz Primary School
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 19 |