Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Yazılım Mühendisliği Bölümü Dr. Öğretim Üyesi olan Yenal Arslan, Selçuk Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünden mezun olmuş ve Çalışma hayatına Araştırma Görevlisi olarak başlamıştır. 2003-2006 yılları arasında TEDAŞ Genel Müdürlüğünde Türkiye’nin ilk e-devlet uygulamalarından biri olan ABONE.Net projesinin hayata geçirilmesinde önemli görevler üstlenen Arslan 2006-2011 yılları arasında Sosyal Güvenlik Kurumunda (SGK) sırasıyla Sistem Sorumlusu, Sistem Yönetim Şube Müdürü, Bilgi Sistemleri ve Güvenliği Daire Başkanı olarak hizmet etmiştir. Kurumun Emekli Sandığı, Bağkur ve SSK bilgi işlem merkez ve uygulamalarının birleştirilmesi ile Kurumun e-bildirge (İşveren), Medula(hastane, eczane, optik), Mosip(mali yönetim) gibi birçok e-devlet projesinin hayata geçirilmesine liderlik etti. Yüksek Lisans ve Doktorasını yapay zeka üzerine yaptı. Çeşitli Üniversitelerde yapay zeka, bulut bilişim, sanallaştırma gibi dersler verdi. Düzce Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde Yard. Doç. Dr. Ünvanıyla Öğretim Üyesi olarak görev yaptı, bilgisayara giriş, nesneye dayalı programlama, işletim sistemleri ve bilgi teknolojileri gibi mesleki derslerin öğretimine katkı sağlayarak Kamu ve Saha tecrübesini öğrencileri ile paylaştı. 2012-2016 yılları arasında Bilgi İşlem Daire Başkanı olarak Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğünde Kurumun başta DMO online satış olmak üzere e-dönüşüm projelerini hayata geçirdi. 2016-2019 yılları arası Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Bilgi Sistemleri ve Siber Güvenlik Daire Başkanlığı görevini yürüten ARSLAN, SGK’da Dijital Dönüşüm ve Siber Güvenlik Sistemleri konusunda başta Türkiye’nin en büyük veri merkezlerinden biri olan yeni SGK veri merkezini kurmak olmak üzere birçok proje hayata geçirdi. Sektörde büyük ilgi gören "Dijital Dönüşüm ve Liderlik" kitabıyla dijital dönüşümü gerçekleştirmek için başarılı bir lidere ihtiyaç bulunduğunun altını çizen Arslan, okurlarına dijital dönüşüm liderinin sahip olması gereken özellikleri aktararak dijital dönüşümün altyapısı detaylandırmıştır. Aylık yayınlanan ICT Media dergisinde yazarlık da yapan Arslan yine aynı yayın kuruluşunun dijital tv kanalında 15 günde bir yayınlanan Dijital Dönüşüm programının moderatörlüğünü yapmaktadır. Ülkemizde bilişim teknolojilerinin gelişimine katkı sağlamak amacıyla birçok sivil toplum örgütü ile birlikte çalışarak konferans ve paneller veren Arslan aynı zamanda, Uluslararası Yönetişim Profesyonelleri Derneği (IGPAS), Türkiye Bilişim Derneği (TBD) ve Kamu İç Denetim Derneği (KİDDER) üyesidir.
Kamuda iç denetim, dış denetim, bürokrasi, yoksulluk, göç, insan hakları, yönetim psikolojisi, stratejik yönetim, yapay zeka, kamu taşınmaz yönetimi, kamu personel yönetimi, kamu mali yönetimi ve kamu politikaları.
Prof. Bilal CANKIR, has completed his undergrad, graduate and PhD. degrees in Business Administration and Tourism departments. He has studied in Organizational Behavior and Positive Organizational Behavior subjects during his education. He also did a PhD study in at UT Dallas about burnout and organizational citizenship behavior. He was worked as Research Assistant in Kirklareli University from 2010 to 2017. He was worked an Assistant Professor in Istanbul Medeniyet University, Business Department 2017 to 2021. Since January 2021, He is currently working as a Professor at the Faculty of Health Sciences, Department of Healthcare Management at the same university. His active research topics are Positive Organizational Behavior, Management and Burnout. He serves Deputy Director of School of Civil Aviation and Member of the Board of the Faculty of Health Sciences at Istanbul Medeniyet University. He is also Working Group Members at COST (European Cooperation in Science and Technology) on the Platform Work Inclusion Living Lab (P-WILL-CA21118), Behavioral Next Generation in Wireless Networks for Cyber Security (CA22104) and Cultural Expertise Junior Network (K-Peritia-CA22101). He is Editor of the Journal of Behavior at Work. Bilal CANKIR has numerous peer-reviewed papers and conference articles.
1989 yılında Çankaya’da doğmuştur. Aslen Erzurumludur. İlk ve orta öğrenimi İstanbul Bahçelievler’de, lise eğitimini ise Ataköy Lisesi (Y.D.A)’nde tamamlamıştır. 2007 yılında Sakarya Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme Bölümü’nü kazanmış ve 2011 yılında mezun olmuştur. Akabinde kısa bir süre profesyonel çalışma hayatına devam etmiştir. 2013 yılında ise İstanbul Ticaret Üniversitesi İşletme Fakültesine araştırma görevlisi olarak atanmıştır. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde “Yerel Yönetimlerde Kurumsal Risk Yönetimi Uygulamalarının Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP) Modeli ile İncelenmesi: İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Örneği” başlıklı doktora tezini 2019 Ocak ayında tamamlayarak bilim doktoru unvanını kazanmıştır. 2022 Ocak ayında ise Üniversitelerarası Kurul’dan doçentlik unvanını almıştır. Halen İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde İşletme Fakültesi öğretim üyesi ve Finans Enstitüsü müdürlüğü görevine devam etmektedir. Kurumsal risk yönetimi, kurumsal yönetim, denetim, iç kontrol, sürdürülebilirlik raporlaması, entegre raporlama konularında çalışmalar yapmaktadır.
Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümünden mezun oldu. Yüksek lisansını Akdeniz Üniversitesi’nde, doktorasını Ankara Üniversitesi muhasebe ve finansman anabilim dalında tamamladı. Doçentliğini yönetim ve strateji alanından aldı.
25 yılı aşan kariyeri boyunca iş hayatının çeşitli alanlarında görev yaptı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği çatısı altında kurulan Türkiye Sektör Meclislerinin kurucu müdürlüğü görevini yerine getirdi. Maliye Bakanlığı Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Daire Başkanlığı görevinde bulundu. Halen, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi (ASBÜ) Denetim ve Risk Yönetimi Anabilim dalında görev yapmakta ve ayrıca ASBÜ Bilimsel Araştırma Projeleri Birim Koordinatörlüğü görevini yürütmektedir.
Kara Harp Okulu (Milli Savunma Üniversitesi), Başkent ve Hacettepe Üniversitelerinde misafir öğretim görevlisi olarak dersler verdi. Müzakere, iletişim, çatışma yönetimi, stratejik kararlar ve oyun teorisi gibi alanlarda sayısız eğitim programında yer aldı. Adalet Bakanlığı’nca yürütülen uzman arabuluculuk programında, müzakere ve çatışma yönetimi modülünün hazırlıklarında yer aldı. Arabulucu programlarında eğitici eğitmeni ve arabulucu eğitmeni olarak görev almaktadır. TOBBUYUM Müzakere Okulu yönetim kurulu üyesi ve eğitmenidir.
Oyun teorisi, stratejik kararlar, müzakere, aile anayasası, risk yönetimi ve proje yönetimi konularında 4 farklı yayınevinden basılmış 8 adet kitabı ve akademik dergilerde yayınlanmış 50’yi aşkın çalışması bulunmaktadır.
Dr.Ömer Özkan
Makine Mühendisi, işletme yüksek lisansı ve doktorası yaptı.
SOCAR Türkiye Rafineri ve Petrokimya İş Birimi İş Süreçleri ve Kalite Yönetim Sistemleri Müdürü olarak görev yapmaktadır. Öncesinde ADOPEN, IZOTEK, BURSAGAZ, MAKO firmalarında çalışmıştır.
Yalın 6 SIGMA yeşil kuşaktır. UNIDO ve UNDP onaylı enerji yöneticisidir.
2007 yılından bu yana yerel, ulusal, avrupa kalite ödülü süreçlerinde ( EFQM) baş değerlendirici -değerlendirici olarak ve 2016 yılından bu yana MMO İzmir Şubesi Kaizen paylaşımları jüri üyesi olarak görev almaktadır.
Uluslararası organizasyonel dayanıklılık ödülleri jüri üyesidir.
IRCA onaylı ISO 9001:2015, ISO 14001: 2015, ISO 45001:2018, ISO 27001:2017, ISO 22301, ISO 50001 baş tetkikçisidir.
Uzmanlık alanları:
Süreç Haritalama, Süreç Madenciliği, Çeviklik Uygulamaları, Stratejik Planlama, EFQM Mükemmellik Modeli, Yönetim Sistemleri ( kalite, çevre, iş sağlığı ve güvenliği, enerji, müşteri memnuniyeti, risk yönetimi, bilgi güvenliği, iş sürekliliği, inovasyon, 16949), Balanced Scorecard, Kurumsal ve Bireysel Performans Yönetimi, Yalın 6 Sigma, Kaizen, Maliyet İyileştirme Projeleri, TURQUALITY, Liderlik Becerileri, Takım Çalışması, Motivasyon teknikleri ve teorileri.
2008 global krizinin ardından Türk İş-Dünyasının değişen dinamiklerini konu alan 3 kitaplık
“Paradigma Değiştirenler” adlı yayınlanmış araştırma kitap serisi bulunmaktadır. İyi derecede İngilizce bilmektedir
Kendi alanında ulusal ve uluslararası sınıflama çerçevesinde başvurulan bir referans kaynağı olma vizyonuyla yayımlanan Denetişim Dergisinin amacı;
denetim fonksiyonunun tüm argümanlarıyla geliştirilmesini desteklemek suretiyle kamu yönetiminde şeffaflık, hesap verebilirlik, katılımcılık, öngörülebilirlik gibi iyi yönetim ilkelerinin yerleşmesine ve kurumsallaşmaya katkı sağlamaktır.
Bu amaç çerçevesinde Denetişim; özellikle kamu sektöründe iç denetimle ilgili konularda paydaşlarına yeni ufuklar açmayı, iç denetim/denetim mesleğini ilgilendiren önemli konuları gündeme taşımayı, mesleğin profesyonelleri ile akademisyenlerin bakış açısını bir arada irdelemek suretiyle sürekli mesleki gelişime katkı sağlamayı, ülkemiz kamu yönetimine değer katacak çıktılar üretilmesine zemin hazırlamayı hedeflemektedir.
ULAKBİM
TR Dizin’in Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı’nda yer alan Denetişim Dergisinin kapsamı;
-Postmodern Yönetim Modelleri
· Amaçlara Göre Yönetim
· Değişim Mühendisliği
· Öğrenen Örgütler
· Toplam Kalite Yönetimi
· Kaizen (Sürekli İyileştirme)
· Performans Yönetimi
· Yönetişim
· Stratejik Yönetim
-Yeni Kamu İşletmeciliği
-İç Kontrol
-İç Denetim
-Risk Yönetimi
-Kurumsal Yönetim
-Denetim Tür ve Metodolojileri
· Performans Denetimi
· Bilgi Teknolojileri (BT) Denetimi
· Vs.
-Stratejik Planlama
-Performans Esaslı Bütçeleme
-Tahakkuk Esaslı Muhasebe
-Devlet Muhasebesi
-Kamu Yönetiminin Yeniden Yapılandırılması
-Dış Denetim
-Kamu Mali Yönetiminin Temel İlkeleri
-İnsan Kaynakları Yönetimi
-İnsan Kaynakları Yönetiminin Temel İlkeleri
-Performans Değerlendirme Yöntemleri
-Vs.
konularına ilişkin ve aşağıda belirtilen Jel kodları kapsamındaki makale, deneme, araştırma, çeviri, tanıtım, uygulama örneği, vaka analizi türünde çalışmalardır.
Gel codes:
Kaynak: (https://www.aeaweb.org/econlit/jelCodes.php?view=jel#M)
G3 |
Corporate Finance and Governance |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
G30 General
|
DENETİŞİM DERGİSİ
YAZIM KURALLARI ve DEĞERLENDİRME ESASLARI
Araştırmalara İlişkin Etik Kurallar
1- TR Dizin kriterlerinin etik kurallarla ilgili maddeleri uyarınca, Dergimizde yayımlanacak makalelerde etik kurul izni ve/veya yasal/özel izin alınmasının gerekip gerekmediği makalede belirtilmiş olmalıdır. Eğer bu izinlerin alınması gerekli ise, iznin hangi kurumdan, hangi tarihte ve hangi karar veya sayı numarası ile alındığı açıkça sunulmalıdır.
2- Etik kurul izni gerektiren çalışmalar şunlardır:
Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar,
İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar.
3- 2020 yılı öncesi araştırma verileri kullanılmış, yüksek lisans/doktora çalışmalarından üretilmiş (makalede belirtilmelidir), bir önceki yıl dergiye yayın başvurusunda bulunulmuş, kabul edilmiş ama henüz yayımlanmamış makaleler için geriye dönük etik kurul izni gerekmemektedir.
4- Araştırmanın tasarlanması, tasarımın gözden geçirilmesi ve araştırmanın yürütülmesinde, bütünlük, kalite ve şeffaflık ilkeleri sağlanmalıdır.
5- Araştırma ekibi ve katılımcılar, araştırmanın amacı, yöntemleri ve öngörülen olası kullanımları; araştırmaya katılımın gerektirdikleri ve varsa riskleri hakkında tam olarak bilgilendirilmelidir.
6- Araştırma katılımcılarının sağladığı bilgilerin gizliliği ve yanıt verenlerin gizliliği sağlanmalıdır. Araştırma katılımcıların özerkliğini ve saygınlığını koruyacak şekilde tasarlanmalıdır.
7- Araştırma katılımcıları gönüllü olarak araştırmada yer almalı, herhangi bir zorlama altında olmamalıdırlar.
8- Katılımcıların zarar görmesinden kaçınılmalıdır. Araştırma, katılımcıları riske sokmayacak şekilde planlanmalıdır.
9- Araştırma bağımsızlığıyla ilgili açık ve net olunmalı; çıkar çatışması varsa belirtilmelidir.
10- Deneysel çalışmalarda, araştırmaya katılmaya karar veren katılımcıların yazılı bilgilendirilmiş onayı alınmalıdır. Çocukların ve vesayet altındakilerin veya tasdiklenmiş akıl hastalığı bulunanların yasal vasisinin onayı alınmalıdır.
11- Çalışma herhangi bir kurum ya da kuruluşta gerçekleştirilecekse bu kurum ya da kuruluştan çalışma yapılacağına dair onay alınmalıdır.
12- İnsan öğesi bulunan çalışmalarda, “yöntem” bölümünde katılımcılardan “bilgilendirilmiş onam” alındığının ve çalışmanın yapıldığı kurumdan etik kurul onayı alındığı belirtilmesi gerekir.
*COPE (Code Of Conduct And Best Practıce Guıdelınes For Journal Edıtors) ilkelerine “https://publicationethics.org/files/Code_of_conduct_for_journal_editors_Mar11.pdf” adresinden;
**Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesine “https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/mevzuat/bilimsel-arastirma-ve-etik-yonetmeligi.aspx” adresinden ulaşılabilir.
DENETİŞİM DERGİSİ YAYIN POLİTİKASI
Denetişim Dergisi, kamu yönetiminde etkinliğin sağlanması ve bu işlevi yerine getirecek unsurların en önemlisi kabul edilen denetim mekanizmalarına yeni bir yaklaşım getiren iç denetim sisteminin güçlendirilmesi gayesinden hareketle;
Bilimsel dergi niteliğine uygun olarak alanındaki konulara ilişkin araştırmaları teşvik etmeye ve bunların yayımına öncelik vermeye
Özgün, nesnel ve etik kurallara uygun çalışmalara öncelik vererek alanındaki konularda paydaşlarına yeni ufuklar açmaya,
Meslektaşların (denetim elemanlarının) birikim, tecrübe ve düşüncelerinin bilimsel bir çerçevede ilgili taraflarla paylaşılmasına yardımcı olmaya,
İç denetim mesleğini ilgilendiren önemli konuları gündeme taşımaya,
Mesleğin profesyonelleri ile akademisyenlerin bakış açısını bir arada irdelemek suretiyle sürekli mesleki gelişime katkı sağlamaya,
Adında taşıdığı mesaja uygun olarak kamuda iyi yönetişim ilkelerinin yerleşmesini hızlandırmaya ve ülkemiz kamu yönetimine değer katacak çıktılar üretilmesine zemin hazırlamaya,
yönelik ve açık erişim yaklaşımını benimseyen yayın politikası izlemektedir.
Yayın Politikası çerçevesinde, Derginin amaç ve kapsamı, ilkeleri, yazım kuralları ve değerlendirme süreçleri, etik ilkeler vd. ayrıntılı bilgiler, https://www.kidder.org.tr/denetisim/ adresinden ulaşılabilecek web sayfasında yer almaktadır.
Açık Erişim Politikası
Denetişim Dergisi; bilimsel araştırmaları topluma ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyerek, içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır.
Kullanıcılar, yayıncıdan ve yazar(lar)dan izin almaksızın, Dergideki makaleleri tam metin olarak okuyabilir, indirebilir, dağıtabilir, makalelerin çıktısını alabilir ve kaynak göstererek makalelere bağlantı verebilir.
Gizlilik Beyanı
Dergiye gönderilen yazılardaki veya web sayfasındaki isimler ve eposta adresleri sadece belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.
Denetişim Dergisince;
Yazarlardan herhangi bir şekilde ücret talep edilmemektedir.
Makale gönderimi ve süreç işletimi işlemleri ücretsiz yürütülmektedir.
Yayımlanan yazılara 2022 Şubat ayından itibaren telif ücreti ödenmemektedir.
Through the studies it publishes, Denetişim Journal contributes to achieving significant progress in the journey towards an effective audit and management system worldwide by establishing an effective communication network among professionals, academics, and regulators in its field.