Gelişen teknoloji, üretim ve tüketim döngüsü
incelendiğinde yirminci yüzyılın sonlarına doğru müşteri odaklı bir yaklaşım
benimsendiği görülmektedir. Bu süreçte müşterilerin beklenti, istek ve
ihtiyaçlarını tatmin etmek önemli hale gelmiştir. Ancak sektörlerde ve sadık
müşterinin yanı sıra yeni müşteri kazanmanın daha maliyetli olması ve
mal/hizmetlerde yaşanan taklitler yeni uygulamaları zorunlu hale getirmiştir.
Müşterilerin satın alma davranışlarını incelemek, kayıt etmek ve depolamak
amacıyla micro-cip işlemciye sahip sadakat kartları ile sadık müşteri yaratma
eğilimine girdikleri görülmektedir. İlk olarak hava yolları firmaları tarafından
daha sonraki sürçte ise hemen hemen her alanda popüler olan sadakat kartı
uygulamaları ortaya çıkmıştır. İrili ufaklı birçok mal ve hizmeti bir arada
satan perakende firmaları müşterilerini elde tutmak, tutundurma maliyetlerini
azaltmak amacıyla sadakat kartı uygulamalarına başladıkları görülmektedir. Bu
amaçla araştırma bir perakendeci firmanın sadakat kart uygulamasına sahip
müşterileri üzerinde yapılmıştır. Elde edilen veriler bilgisayarlı ortamda
analize tabi tutulmuştur.
Perakendecilik İlişkisel Pazarlama Sadakat Kartı Müşteri Sadakat Programı Algı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 7 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences