Bu araştırmanın amacı, okul öncesi
eğitim kurumlarına devam eden 48–71 aylık çocukların okul algılarının
çizdikleri resimler yoluyla incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Bolu
il merkezindeki 4 ilköğretim okulunun ana sınıfları ile 3 bağımsız
anaokulundaki 48–71 aylık 117 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı
doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden betimleyici durum çalışması deseni
kullanılmıştır. Araştırma verileri “Bana bir okul resmi çiz” yönergesi
verilerek resim çizdirme tekniği yoluyla toplanmış ve betimsel analiz yoluyla
analiz edilmiştir. Araştırmada çocukların büyük çoğunluğunun resimlerinde okul
binası çizdikleri ve okulu fiziksel özellikleri ile algıladıkları tespit
edilmiştir. Okulun bazı çocukların resimlerinde sosyal ilişkilerin
geliştirildiği sosyal bir ortam, bazı çocukların resinlerinde ise oyun ve
hareket ihtiyaçlarını karşılayan bir yer olarak görüldüğü ortaya çıkmıştır.
Araştırma sonucunda, çocukların okula ilişkin algılamalarında okul öncesi
eğitim kurumlarının nitelik ve niceliğinin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 7 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences