Belediyelerin
topluma daha hijyenik, daha güvenilir içme sularını ulaştırmaları yıllar
geçtikçe daha fazla önem arz etmektedir. Ancak bu amacı gerçekleştirmek
belediyelerin çok büyük yatırımlar yapmasını gerektirmektedir. Bu yatırımları
yerine getirmesinde toplumun katkısı da önemli bir yere sahiptir. Bu
çalışmadaki amaç içme suyunda toplumun belediye hizmetlerinin iyileştirmesine
yönelik katkıda bulunup bulunmayacağını araştırmaktır. Çalışmada hanelerin %65.7’sinin
belediye suyunun 1 litresine 50-80 kuruş ödemeye istekli olduğu tespit edilmiştir.
Ayrıca hanelerde meyve suyu tüketimi arttıkça içme suyu için ödeme istekliliği
artmaktadır. Bunun dışında hanelerdeki birey sayısı arttıkça, hane reisinin
eğitim yılı azaldıkça, hane reisinin mesleği esnaflık olunca, çeşme suyunun
maliyeti arttıkça ve tüketicilere sunulan ödeme istekliliği fiyatı arttıkça
tüketicilerin içme suyu için ödeme istekliliği azalmaktadır. Tüketiciler
güvenilir içme sularına ödedikleri su faturasına yaklaşık 3.2 katı kadar
ödemeye razıdırlar. Bu nedenle belediyeler tüketicilere daha hijyenik ve tadı daha
güzel suları ulaştırmak için altyapı hizmetlerini iyileştirmesinde toplumun
desteğini alabilir.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
PRJ2013/370
Over the years,
it has been more important for municipalities to supply more hygienic and
reliable drinking water to the public. However, municipalities need to make
huge investments for achieving this objective. The contribution of society in
carrying out these investments has an important place. The aim of this study to
investigate whether the community can contribute to the improvement of
municipal services in drinking water. In the study, it has been found that
65.7% of households are willing to pay 50-80 cents per 1 liter of municipal
water. In addition, like fruit juice consumption increases, willingness to pay
for drinking water increases. Also, increase of household size, decrease of the
education level of household head, increase of fountain water cost and increase
of water price that consumers are willing to pay cause consumer to decrease
willingness to pay for drinking water.
Besides, having a profession as artisan decrease consumers’ willingness
to pay for drinking water, too. Consumers are willing to pay about 3.2 times
more for water bill to have reliable drinking water. Therefore, municipalities
can get the support of society in improving infrastructure services for
providing consumers with more hygienic and tastier waters.
Willingness to Pay Drinking water potable water Hygiene Erzurum
PRJ2013/370
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | PRJ2013/370 |
Yayımlanma Tarihi | 9 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences