Research Article
BibTex RIS Cite

Ev Kadınlarının Tüketimi Algılama Biçimleri: Araban İlçesi Örneği

Year 2019, Autumn, 22 - 33, 09.12.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.603345

Abstract

Üretilen ürün ve hizmetlerin tüketiciler tarafından talep
edilmesini sağlamak için bir strateji olarak kurgulanan metalaştırma, toplumsal
yapıyı oluşturan tüm kesimlerde tüketime ilişkin ortak algı, tutum, tavır ve
yaklaşımların oluşturulmasını sağlamaya yönelik olarak işlemektedir. Bu
çalışmada, tüketici kesimlerden biri olan ev kadınlarının tüketime ilişkin
geliştirmiş oldukları algı, tutum, eğilim ve yaklaşımların neler olduğu
araştırılmıştır. Böyle bir algı ortaklaşmasının var olup olmadığının
belirlenmesi amacıyla bu çalışma, Gaziantep iline bağlı Araban ilçesinde
yaşayan 81 ev kadını ile yapılan derinlemesine görüşmelerden elde edilen nitel
verilere dayanmaktadır. Elde edilen verilerden, kapalı bir toplum yapısı içerisinde
sosyalleşmiş olmalarına rağmen; ev kadınlarının tüketime ilişkin geliştirilen
teorik referans çerçevesine paralel şekilde tüketme eğilim ve pratiklerine
sahip oldukları belirlenmiştir.

References

  • a.a
Year 2019, Autumn, 22 - 33, 09.12.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.603345

Abstract

References

  • a.a
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Original Articles
Authors

Beyzade Nadir Çetin This is me

Pınar Arslan This is me

Publication Date December 9, 2019
Acceptance Date August 7, 2019
Published in Issue Year 2019 Autumn

Cite

APA Çetin, B. N., & Arslan, P. (2019). Ev Kadınlarının Tüketimi Algılama Biçimleri: Araban İlçesi Örneği. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(5), 22-33. https://doi.org/10.21733/ibad.603345

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD is under review EBSCO, SCOPUS, E-SCI and TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT.