Bu çalışmada İngilizce derslerinde anadil kullanımına
ilişkin İngilizce öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Yabancı
dil öğretiminde anadil kullanımı çok sayıda çalışmanın yapıldığı ve çoğu kez birbirinden
farklı görüşlerin ileri sürüldüğü tartışmalı bir konu olarak günümüze
gelmiştir. Öğretimin ana paydaşlarından olan öğretmenlerin konuya ilişkin
görüşleri hem öğretimin doğrudan içinde olmalarından hem de yabancı dil öğrenme
deneyimleri nedeniyle önemli görülmüştür. Öğretmenlerin önemli bir çoğunluğu
(%61,7) şaşırtıcı bir şekilde anadilin İngilizce sınıflarında kullanılması
gerektiği yönünde görüş bildirmişlerdir. Anadilin ne zaman kullanılması
gerektiği konusunda ise katılımcıların yarısı özellikle dilbilgisi konularının
öğretiminde anadilden faydalanmak gerektiği yönünde görüş bildirmişlerdir.
Anadilin kullanılmaması gerektiği durumlar için ise ilk sırada (%23,5) konuşma
ve dinleme aktiviteleri gelmiştir. İkinci sırada (%17,6) görüş bildirenler ise
öğrenciler anlamasalar bile anadil hiçbir zaman kullanılmamalı yönünde görüş
bildirmişlerdir. İngilizce öğretmenlerinin literatür ile benzer görüşlere sahip
oldukları, ortak bir dile sahip olmanın avantajlarından faydalanmak gerektiği
yönünde çoğunluğun görüş belirttiği görülmüştür.
This study has aimed to examine the opinions of English
language teachers about the use of mother tongue in foreign language classes.
The use of mother tongue in teaching a foreign language has become a
controversial topic for ages, and different opinions have been put forward. As
main shareholders of education, the opinions of English language teachers about
the use of mother tongue in language classes have been accepted important as
they are both directly in teaching activities and have the experience of
learning a foreign language. Surprisingly, an important number of the English language
teachers (%61,7) stated that mother tongue should be used in foreign language classes.
Half of the participants stated that mother tongue should be used especially
while giving grammar rules. About when not to use mother tongue, %23 percent of
the participants stated that during the speaking and listening activities
mother tongue should not be used. Some of the participants (%17,6) stated that
mother tongue never be used even when they did not understand anything. English
language teachers that participated to the study stated similar opinions with
the literature that the advantages of speaking the same mother tongue with the
students should be used in English language teaching.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | December 9, 2019 |
Acceptance Date | November 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Autumn |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD is under review EBSCO, SCOPUS, E-SCI and TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT.