Bu araştırmanın amacı, hazırlık sınıfı öğrencilerinin kavram haritaları ile desteklenen main course derslerinde kavram haritası performansları ile öğrencilerin kavram haritalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Çalışmada karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Deney grubuna kavram haritası destekli ders öğretimi uygulanmıştır. Çalışma grubu Çağ Üniversitesi’nde main course dersi alan 14 hazırlık öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın nicel verileri, öğrencilerin kavram haritası performanslarını belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen Kavram Haritası Değerlendirme Formu ile toplanmıştır. Nitel verileri ise araştırmacı tarafından geliştirilen öğrencilerin, kavram haritalarına ilişkin düşüncelerini ortaya çıkarmayı amaçlayan açık uçlu sorular formu ile toplanmıştır. Deney grubundaki öğrencilerin ön test ve son test kavram haritası performansları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını ortaya koymak amacıyla ilişkili örneklemler için t testi analizi yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde frekans dağılımı ve açık uçlu sorular için içerik analiz yöntemi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda kavram haritası yöntemi kullanan deney grubu öğrencilerinin uygulama öncesi ve uygulama sonrası kavram haritası performansları puanları arasındaki değişimin son test lehine anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin görüşlerinin daha çok kavram haritası yönteminin öğretimde verimliliğe ve öğrenmede kalıcılığa olan etkisi üzerinde yoğunlaştığı görülmektedir. Kavram haritası yönteminin derste kullanılmasına ilişkin, öğrenciler kavram haritası yöntemi ile öğrenmelerinin daha kalıcı olduğunu belirtmişlerdir.
Kavram kavram haritası dilbilgisi öğretimi anlamlı öğrenme yabancı dil İngilizce
The aim of this study is to examine preparatory students’ concept mapping performances and their views on concept maps in the main course assisted by the concept mapping. In order to full the aims of the study, explanatory sequential design of mixed methods approach is employed. In the quantitative phase of the study, weak experimental design with a single study group was used and the quantitative data were obtained through concept map assessment form developed by the researcher to determine the students' concept mapping performances and the qualitative data were collected by the open-ended questions form, which aims to reveal the opinions of the students on concept maps, developed by the researcher. The concept mapping assisted instruction was applied to the experimental group. The study group is comprised of 14 prep students who take main course at Çağ University. Paired samples t-test analysis was employed for the related samples in order to determine whether there is a statistically significant difference between the pre-and-post-test concept map performances of the students in the study group. Content analysis method was applied in the analysis of qualitative data. The quantitative results of the study showed a statistically significant difference between pre-and-post-test scores of the study group. In addition, Quantitative results showed that the students' opinions mostly focus on the effect of the concept mapping method on efficiency in education and retention in learning. Regarding the use of the concept mapping method in the course, the students stated that the concept mapping method provided retention in learning, learning in a holistic way, concretizing the concepts, seeing the deficiencies in learning and they find the method effective.
concept map teaching grammar meaningful learning foreign language English language
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2020 |
Kabul Tarihi | 10 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Kış |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences