Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin uzmanlık sertifikasına sahip olmak istedikleri farklı alanları belirlemek ve böylelikle üniversitelerde esnek öğrenme konusunda farkındalık oluşturmaktır. Çalışma, nitel araştırma yönteminde durum desenlidir. Çalışma grubu 2018-2019 akademik yılında Uşak Üniversitesi Fen ve Mühendislik Fakültesi 4. sınıf öğrencileri oluşmaktadır. Fen fakültesinden 50, mühendislik fakültesinden 50, toplamda 100 öğrenci ile görüşülmüştür. Veriler, yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanmış ve NVİVO paket programında analiz edilmiştir. Öğrenci görüşleri betimsel olarak değerlendirilmiştir. Fen fakültesi son sınıf öğrencileri acil tıbbi hizmetler, bilgisayar programcılığı, ilk yardım, laborant, işaret dili, İngilizce ve Rusça tercümanlık ve antrenörlük alanlarında sertifika sahibi olmak istediklerini belirtmişlerdir. Mühendislik fakültesi son sınıf öğrencileri bilgisayar programlama, İngilizce tercüme, iş sağlığı ve güvenliği, gıda güvenliği, gayrimenkul danışmanlığı ve yatırım danışmanlığı alanlarında sertifika sahibi olmak istediklerini belirtmişlerdir. Üniversitelerde dersler, hem öğrenci beklentileri hem piyasa beklentileri doğrultusunda opsiyonel olmalıdır. Üniversiteler mesleki beceri kazandırma ve geliştirmeye yönelik kursları artırmalıdır.
The purpose of this study is to determine the different areas in which university students want to have a specialty certificate. Thus to raise awareness about flexible learning in universities. This is a qualitative study in case study pattern. The study group consists of 4th grade students studying at Uşak University Faculty of Science and Engineering in the 2018-2019 academic year. Total of 100 students, 50 from the science faculty, 50 from the engineering faculty, were interviewed. Data has been collected by a semi structured interview form and have been analyzed with NVIVO. Students' views were evaluated descriptively. Senior students of science faculty stated that they would like to have certificates in the fields of emergency medical services, computer programming, first aid, laboratory, sign language, English and Russian interpretation and coaching. Senior students of the faculty of engineering stated that they would like to have certificates in computer programming, English translation, occupational health and safety, food safety, real estate consultancy and investment consultancy. Courses in universities should be optional in line with both student expectations and market expectations. Universities should increase courses for professional skill acquisition and development.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | December 18, 2020 |
Acceptance Date | November 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 2020 Special Issue |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences