Research Article
BibTex RIS Cite

Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Eğitimcilerinden Beklentileri: Ağrı ve Erzurum İli Örneği

Year 2021, Winter, 12 - 27, 30.03.2021
https://doi.org/10.21733/ibad.837578

Abstract

Ülkemizde muhasebe eğitimi bazı meslek liselerinde ve birçok üniversitede verilmektedir. Bu kurumlarda verilen muhasebe eğitiminin başarılı olabilmesi için, muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe eğitimcilerinden beklentilerinin bilinmesi önem arz etmektedir. Muhasebe eğitimi alan öğrencilerin muhasebe eğitimcilerinden beklentileri bilinir, karşılanır ve sorunlara çözüm önerileri aranırsa, öğrencilerin muhasebe derslerini daha iyi anlamaları ve daha başarılı olmaları beklenir. Bu çalışmanın amacı, muhasebe dersi alan lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin muhasebe öğretim elemanlarından beklentileri belirlemek, ayrıca bu bağlamda lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin görüşleri arasında farklılık olup olmadığını tespit etmektir. Çalışmanın verileri anket yöntemiyle elde edilmiş, frekans, yüzde analizi ve ortalamalar yöntemleriyle SPSS 25 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada ayrıca lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin görüşleri ile katılımcıların demografik özelliklerine göre görüşleri arasında farklılık olup olmadığını tespit etmek için varyans testleri uygulanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin dersi en iyi anladıkları yöntem tahtada anlatma yöntemidir. Lisans öğrencilerinin öğretim elemanlarından en önemli beklentileri çekinmeden soru sorabilmeleri, yüksek lisans öğrencilerinin en önemli beklentileri ise teorik bilgi verildikten sonra soru ve örnekler çözülmesi ile öğreticinin, öğretme kabiliyeti olması gerektiğidir. Lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin verdikleri cevaplara göre yapılan t-testi sonucunda gruplar arasında istatistiki olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır.

References

  • Abhayawansa, S., Tempone, I., & Pillay, S. (2012). Impact of Entry Mode on Students' Approaches to Learning: A Study of Accounting Students. Accounting Education: An International Journal, 21(4), 341-361
  • Acar, E., & Köse, Y. (2017). Muhasebe Eğitiminde Modern Yaklaşımlar: Ters Yüz Edilmiş Sınıflar ve Öğrencilerin Yaklaşımı. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi(ICMEB17 Özel Sayısı), 1049-1065.
  • Angay Kutluk, F., Dönmez, A., Terzioğlu, M., & Ağyar, E. (2011). Öğrencilerin Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. World of Accounting Science, 2, 77-98.
  • Atmaca, M., & Çoşgun, N. (2014). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne Bağlı Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyonlarının ve Beklentilerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 167-184.
  • Ay, M. (2011). Öğrencilerin Muhasebe Derslerinde Yaşadıkları Anlama Zorlukları ve Nedenleri Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi(31), 263-277.
  • Aydın, S., & Er, H. (2011). İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yönteminin Genel Muhasebe Derslerindeki Etkinliği. World of Accounting Science, 13(2), 19-38.
  • Bandura, R., & Lyons, P. (2011). Instructor Care and Consideration Toward Students-What Accounting Students Report: A Research Note. Accounting Education: An International Journal, 21(5), 515-527.
  • Braun, K. W., & Sellers, R. D. (2012). Using a 'Daily Motivational Quiz' to Increase Student Preparation, Attendance and Participation. Issues in Accouting Education, 27(1), 267-279.
  • Büyükarıkan, B., & Büyükarıkan, U. (2014). Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(5), 65-79.
  • Chonko, B. L., Tanner, J. F., & Davis, R. (2002). What are They Thinking? Students' Expectations and Self Assessments. Journal of Education for Business, 77(5), 271-281.
  • Çukacı, Y. C., & Elagöz, İ. (2006). Muhasebe Derslerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ile Öğrenme Stillerinin İlişkisinin Ortaya Konulması ve Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde Bir Uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi İİBF Dergisi, 21(1), 147-164.
  • Erol Fidan, M. (2012). Üniversitelerde Muhasebe Dersini Powerpoint Sunumu ve Klasik Yöntem ile Alan Öğrenciler Arasındaki Farklılıklar: Bilecik Üniversitesi Örneği. Journal of Yasar University, 25(7), 4281-4306.
  • Erol Fidan, M., Aslan, Ü., & Subaşı, Ş. (2015). Muhasebe Derslerinde Teknoloji Kullanımı ile İlgili Öğrenci Görüşleri. Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies, 1(2), 34-61.
  • Erol, İ., Dönmez, A., & Angay Kutluk, F. (2015). Muhasebe Öğrencilerinin Muhasebe Öğreticilerinden Beklentileri: Lisans ve Yüksek Lisans Öğrencileri Üzerine Akdeniz Üniversitesi İİBF'de Karşılaştırmalı Bir Araştırma. XXXIV. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, 37-52.
  • Erol, M., & Erkan, G. (2008). Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi İİBF Dergisi, 10(14).
  • Ertuğrul, İ., & Özdemir, S. (2014). Muhasebe Dersi Alan Ön Lisans ve Lisans Öğrencilerinin Derse Yönelik Tutumlarının Tespiti: Ege Bölgesinde Bir Uygulama. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 7(1), 204-214.
  • Ezin, Y., Bilen, A., & Aslan, R. (2017). Üniversitelerde Öğrenim Gören Öğrencilerin Muhasebe Eğitimi Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(47), 468-479.
  • Fay, J. R., & Hardin, R. J. (2000). The Qualities of a Good Accounting Professor: Student Perceptions. Proceedings of the American Society of Business and Behavioral Sciences, 7(1), 432-437.
  • Gençtürk, M., Demir, Y., & Çarıkçı, O. (2008). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe-Finans Eğitimine Bakış Açıları ve Farkındalıkları Üzerine Bir Uygulama. Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, 13(1), 209-228.
  • Grottke, M., Pelger, C., & Schmiedeberg, C. (2013). Firm or Faculty? Evidence on Characteristics of German-speaking Accounting PhD Students and Their Career Preferences. Accounting Education: An International Journal, 22(1), 66-84.
  • Hatunoğlu, Z. (2006). Muhasebe Eğitiminde Bilgi Teknolojisi Kullanımının Sunum Kalitesine Olan Etkilerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi (MUFAD)(30), 190-200.
  • Jinkens, R. C. (2003). Faculty and Student Perspectives on the Teaching of Nontraditional Accounting Students. University of Hawai (Yayınlanmamış Doktora Tezi) ProQuest Dissertations and Theses Database'den alınmıştır.
  • Karasioğlu, F., & Duman, H. (2011). Meslek Yüksekokullarında Muhasebe Eğitimi ve Kalitesi Üzerine Bir Not. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 165-180. Kızıl, C., & Gencer, K. (2016). Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Başarısına Etki Eden Faktörlerin Tespiti: Yalova Üniversitesi'nde Bir Uygulama. İstanbul Medeniyet Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi (İSMUS), 1(2), 67-110.
  • Köse, T., & Gürbüz, H. (2009). Muhasebeye Giriş Dersine İlişkin Görüşleri Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Örneği. World of Accounting Science, 11(4), 107-146.
  • Krom, C. L., & Williams, S. V. (2011). Tell Me A Story: Using Creative Writing in Introductory Accounting Courses to Enhance and Assess Student Learning. Journal of Accounting Education, 234-249.
  • Kurnaz, E., & Ağgül, S. (2018). Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeline Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bakış Açıları: Bayburt Üniversitesi Ve Kafkas Üniversitesi Örneği. BMIJ, 6(2), 332-344.
  • Kutlu, H. A., Öztürk, S., Yılmaz, T., & Gerekan, B. (2017). Muhasebe Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme: Öğrencilerin Bakışı Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi(74), 15-36.
  • Olpak, Y. Z., & Korucu, A. T. (2014). Öğrencilerin Ders Çalışma Yaklaşımlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 15(1), 333-347.
  • Otlu, F., Durmuş, A. F., & Solak, B. (2012). Meslek Yüksekokulları Muhasebe ve Vergi Bölümlerindeki Muhasebe Eğitimi ve Bölümün Geleceği Hakkında Bir Araştırma: Malatya Meslek Yüksekokulu Uygulaması. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 55, 35-49.
  • Özcan, İ., Ünal, G. F., & Helhel, Y. (2009). Muhasebe Programı Öğrencilerinin Cinsiyet ve Öğretim Durumunun Muhasebe Mesleğine Yönelik Tutumları ile İlişkilendirilmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi(41), 170-181.
  • Şerbetçi, A., & Yardımcıoğlu, M. (2017). Muhasebe Dersinde Başarıyı Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi(2), 41-62.
  • Tekşen, Ö., Tekin , M., & Gençtürk, M. (2010). Muhasebe Eğitiminin Değerlendirilmesi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi'ne Bağlı Meslek Yüksekokulları Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi(46), 100-112.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Zeytin, M. (2017). Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan İşletme Bölümü Öğrencilerinin Başarılarını Etkileyen Faktörler ve Öğretim Elemanından Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(54), 214-232.

Expectations of Accounting Students from Accounting Educators: The Ağrı and Erzurum Case

Year 2021, Winter, 12 - 27, 30.03.2021
https://doi.org/10.21733/ibad.837578

Abstract

In our country, accounting education is given in some vocational high schools and many universities. For a successful accounting education in these institutions, it is important to know the expectations of the students who receive accounting education from their accounting educators. it is expected that accounting students will understand accounting courses better and be more successful, if their expectations from accounting educators are known and met and solutions are sought for the problems. This study aims to determine the expectations of the undergraduate and graduate level students who receive accounting courses from the accounting faculty members, and, in this context, to determine whether there is a difference between the opinions of undergraduate and graduate students. The data in the study were obtained by survey method and analyzed by using the SPSS 25 package program with the methods of frequency, percentage analysis and average. In the study, variance tests were applied to determine whether both there was a difference between the views of both undergraduate and graduate students and, between the views of the participants according to other demographic characteristics (age, gender, etc.). The results of the study, shows that the method by which the students understand the course better is the method of teaching on the white board. The most important expectation of undergraduate students from their instructors is their being able to ask questions without hesitation. And the most important expectation of graduate students is the instructor's being able to teach the topic by solving questions and giving examples after theoretical knowledge. The result of the t-test conducted according to the answers given by undergraduate and graduate students shows that there was no statistically significant difference found between the groups.

References

  • Abhayawansa, S., Tempone, I., & Pillay, S. (2012). Impact of Entry Mode on Students' Approaches to Learning: A Study of Accounting Students. Accounting Education: An International Journal, 21(4), 341-361
  • Acar, E., & Köse, Y. (2017). Muhasebe Eğitiminde Modern Yaklaşımlar: Ters Yüz Edilmiş Sınıflar ve Öğrencilerin Yaklaşımı. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi(ICMEB17 Özel Sayısı), 1049-1065.
  • Angay Kutluk, F., Dönmez, A., Terzioğlu, M., & Ağyar, E. (2011). Öğrencilerin Muhasebe Öğretim Elemanlarından Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. World of Accounting Science, 2, 77-98.
  • Atmaca, M., & Çoşgun, N. (2014). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne Bağlı Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyonlarının ve Beklentilerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 167-184.
  • Ay, M. (2011). Öğrencilerin Muhasebe Derslerinde Yaşadıkları Anlama Zorlukları ve Nedenleri Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi(31), 263-277.
  • Aydın, S., & Er, H. (2011). İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yönteminin Genel Muhasebe Derslerindeki Etkinliği. World of Accounting Science, 13(2), 19-38.
  • Bandura, R., & Lyons, P. (2011). Instructor Care and Consideration Toward Students-What Accounting Students Report: A Research Note. Accounting Education: An International Journal, 21(5), 515-527.
  • Braun, K. W., & Sellers, R. D. (2012). Using a 'Daily Motivational Quiz' to Increase Student Preparation, Attendance and Participation. Issues in Accouting Education, 27(1), 267-279.
  • Büyükarıkan, B., & Büyükarıkan, U. (2014). Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(5), 65-79.
  • Chonko, B. L., Tanner, J. F., & Davis, R. (2002). What are They Thinking? Students' Expectations and Self Assessments. Journal of Education for Business, 77(5), 271-281.
  • Çukacı, Y. C., & Elagöz, İ. (2006). Muhasebe Derslerinde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ile Öğrenme Stillerinin İlişkisinin Ortaya Konulması ve Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde Bir Uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi İİBF Dergisi, 21(1), 147-164.
  • Erol Fidan, M. (2012). Üniversitelerde Muhasebe Dersini Powerpoint Sunumu ve Klasik Yöntem ile Alan Öğrenciler Arasındaki Farklılıklar: Bilecik Üniversitesi Örneği. Journal of Yasar University, 25(7), 4281-4306.
  • Erol Fidan, M., Aslan, Ü., & Subaşı, Ş. (2015). Muhasebe Derslerinde Teknoloji Kullanımı ile İlgili Öğrenci Görüşleri. Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies, 1(2), 34-61.
  • Erol, İ., Dönmez, A., & Angay Kutluk, F. (2015). Muhasebe Öğrencilerinin Muhasebe Öğreticilerinden Beklentileri: Lisans ve Yüksek Lisans Öğrencileri Üzerine Akdeniz Üniversitesi İİBF'de Karşılaştırmalı Bir Araştırma. XXXIV. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, 37-52.
  • Erol, M., & Erkan, G. (2008). Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi İİBF Dergisi, 10(14).
  • Ertuğrul, İ., & Özdemir, S. (2014). Muhasebe Dersi Alan Ön Lisans ve Lisans Öğrencilerinin Derse Yönelik Tutumlarının Tespiti: Ege Bölgesinde Bir Uygulama. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 7(1), 204-214.
  • Ezin, Y., Bilen, A., & Aslan, R. (2017). Üniversitelerde Öğrenim Gören Öğrencilerin Muhasebe Eğitimi Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(47), 468-479.
  • Fay, J. R., & Hardin, R. J. (2000). The Qualities of a Good Accounting Professor: Student Perceptions. Proceedings of the American Society of Business and Behavioral Sciences, 7(1), 432-437.
  • Gençtürk, M., Demir, Y., & Çarıkçı, O. (2008). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe-Finans Eğitimine Bakış Açıları ve Farkındalıkları Üzerine Bir Uygulama. Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, 13(1), 209-228.
  • Grottke, M., Pelger, C., & Schmiedeberg, C. (2013). Firm or Faculty? Evidence on Characteristics of German-speaking Accounting PhD Students and Their Career Preferences. Accounting Education: An International Journal, 22(1), 66-84.
  • Hatunoğlu, Z. (2006). Muhasebe Eğitiminde Bilgi Teknolojisi Kullanımının Sunum Kalitesine Olan Etkilerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi (MUFAD)(30), 190-200.
  • Jinkens, R. C. (2003). Faculty and Student Perspectives on the Teaching of Nontraditional Accounting Students. University of Hawai (Yayınlanmamış Doktora Tezi) ProQuest Dissertations and Theses Database'den alınmıştır.
  • Karasioğlu, F., & Duman, H. (2011). Meslek Yüksekokullarında Muhasebe Eğitimi ve Kalitesi Üzerine Bir Not. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 165-180. Kızıl, C., & Gencer, K. (2016). Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Başarısına Etki Eden Faktörlerin Tespiti: Yalova Üniversitesi'nde Bir Uygulama. İstanbul Medeniyet Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi (İSMUS), 1(2), 67-110.
  • Köse, T., & Gürbüz, H. (2009). Muhasebeye Giriş Dersine İlişkin Görüşleri Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Örneği. World of Accounting Science, 11(4), 107-146.
  • Krom, C. L., & Williams, S. V. (2011). Tell Me A Story: Using Creative Writing in Introductory Accounting Courses to Enhance and Assess Student Learning. Journal of Accounting Education, 234-249.
  • Kurnaz, E., & Ağgül, S. (2018). Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeline Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bakış Açıları: Bayburt Üniversitesi Ve Kafkas Üniversitesi Örneği. BMIJ, 6(2), 332-344.
  • Kutlu, H. A., Öztürk, S., Yılmaz, T., & Gerekan, B. (2017). Muhasebe Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme: Öğrencilerin Bakışı Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi(74), 15-36.
  • Olpak, Y. Z., & Korucu, A. T. (2014). Öğrencilerin Ders Çalışma Yaklaşımlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 15(1), 333-347.
  • Otlu, F., Durmuş, A. F., & Solak, B. (2012). Meslek Yüksekokulları Muhasebe ve Vergi Bölümlerindeki Muhasebe Eğitimi ve Bölümün Geleceği Hakkında Bir Araştırma: Malatya Meslek Yüksekokulu Uygulaması. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 55, 35-49.
  • Özcan, İ., Ünal, G. F., & Helhel, Y. (2009). Muhasebe Programı Öğrencilerinin Cinsiyet ve Öğretim Durumunun Muhasebe Mesleğine Yönelik Tutumları ile İlişkilendirilmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi(41), 170-181.
  • Şerbetçi, A., & Yardımcıoğlu, M. (2017). Muhasebe Dersinde Başarıyı Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi(2), 41-62.
  • Tekşen, Ö., Tekin , M., & Gençtürk, M. (2010). Muhasebe Eğitiminin Değerlendirilmesi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi'ne Bağlı Meslek Yüksekokulları Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi(46), 100-112.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Zeytin, M. (2017). Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan İşletme Bölümü Öğrencilerinin Başarılarını Etkileyen Faktörler ve Öğretim Elemanından Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(54), 214-232.
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Original Articles
Authors

Gülsüm Pamuk 0000-0001-6083-1357

Serap Altun 0000-0002-4991-7253

Utku Şendurur 0000-0002-8303-4315

Publication Date March 30, 2021
Acceptance Date December 13, 2020
Published in Issue Year 2021 Winter

Cite

APA Pamuk, G., Altun, S., & Şendurur, U. (2021). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Eğitimcilerinden Beklentileri: Ağrı ve Erzurum İli Örneği. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(9), 12-27. https://doi.org/10.21733/ibad.837578

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD is under review EBSCO, SCOPUS, E-SCI and TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT.