Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Grupla Psikolojik Danışma Uygulamaları Pratiğinde Farklı Süpervizyon Modelleri: Yüksek Lisans Öğrencilerinin Görüşleri

Yıl 2022, Sayı: 12, 560 - 585, 02.08.2022
https://doi.org/10.21733/ibad.1031369

Öz

Bu çalışmanın amacı, grupla psikolojik danışmada süpervizyona ilişkin olarak yüksek lisans öğrencilerinin görüşlerini belirlemektir. Çalışmaya İstanbul’da bir devlet üniversitesinde, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programında okuyan beş yüksek lisans öğrencisi katılmıştır. İçerik analizi sonucunda elde edilen bulgulara göre, psikolojik danışmanlar, süpervizörün deneyimli olmasının avantajları ile akran süpervizörlerinin kolay ulaşılabilir olmaları, rahat ve samimi ilişki kurabilmeleri ve destekleyici konumlarının sağladığı kolaylıkları avantaj olarak görmektedirler. Akranların yeterli deneyime sahip olmaması ise bir dezavantaj olarak görülmektedir. Psikolojik danışmanlar, ideal süpervizyon ortamı için süpervizörün destekleyici tutumunun ve hızlı geribildirim vermesinin önemli olduğunu düşünmektedirler. Bu bulgulardan yola çıkılarak, grupla psikolojik danışmada lider yetiştirmeye yönelik programlara, bu çalışmada ele alınan süpervizyon modelinin önemli bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Adler, A., & Brett, C. (2014). Understanding human nature: The psychology of personality. Oneworld Publications.
  • Aladağ, M. (2014). Psikolojik danışman eğitiminin farklı düzeylerinde bireyle psikolojik danışma uygulaması süpervizyonunda kritik olaylar [Critical incidents in individual counseling practicum supervision across different levels of counselor education]. Ege Eğitim Dergisi, 15(2), 428-475.
  • Aladağ, M., Bektaş, Y., Denizli, S., Kocabaş, E., ve Yaka, B. (2008). Supervision of group counseling practice course: Evaluations of Turkish undergraduate counseling students. Paper presented at the Fourth International Interdisciplinary Conference on Clinical Supervision, Buffalo, New York

Supervision of Group Counseling Practicum with Multiple Supervision Models: Opinions of Master Students

Yıl 2022, Sayı: 12, 560 - 585, 02.08.2022
https://doi.org/10.21733/ibad.1031369

Öz

This study aims to examine the opinions and remarks of the master students on multiple supervision models of group counseling. Five counselors, who are master students in Psychological Counseling and Guidance department of a state university in Istanbul attended to this study. Results of the content analysis yielded that counselors had positive emotions, such as excitement, happiness, and trust related to peer, group and triple supervision in group counseling at the beginning of the process and positive thoughts and emotions about working with peer supervisor. The counselors considered experienced supervisors, easily accessible peer supervisors, and supportive functions, friendly and sincere attitudes of peer supervisors as advantages. Counselors seem to be greatly satisfied with supervisor and peer supervisors, positive about working again with the same supervisors in triadic and peer supervision future experience. However, counselors regarded inexperienced peers as a disadvantage. On the other hand, there were counselors who think that the characteristics of the supervisor and peer supervisors, such as their age, gender, appearance, have a positive effect on the process, as well as those who think that this has no effect. The needs and suggestions of the psychological counselors regarding the process are related to the content and the duration. For the ideal supervision environment, psychological counselors think that the supportive attitudes and rapid feedback of the supervisor are important. Based on these implications, it is thought that the supervision models discussed in this study will make an important contribution to the programs for training leaders in group counseling.

Kaynakça

  • Adler, A., & Brett, C. (2014). Understanding human nature: The psychology of personality. Oneworld Publications.
  • Aladağ, M. (2014). Psikolojik danışman eğitiminin farklı düzeylerinde bireyle psikolojik danışma uygulaması süpervizyonunda kritik olaylar [Critical incidents in individual counseling practicum supervision across different levels of counselor education]. Ege Eğitim Dergisi, 15(2), 428-475.
  • Aladağ, M., Bektaş, Y., Denizli, S., Kocabaş, E., ve Yaka, B. (2008). Supervision of group counseling practice course: Evaluations of Turkish undergraduate counseling students. Paper presented at the Fourth International Interdisciplinary Conference on Clinical Supervision, Buffalo, New York
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hacer Yıldırım-kurtuluş 0000-0002-0880-1318

Tuba Kalay Usta 0000-0003-3628-8432

Gülgün Uzun 0000-0003-2421-7725

Yayımlanma Tarihi 2 Ağustos 2022
Kabul Tarihi 9 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Yıldırım-kurtuluş, H., Kalay Usta, T., & Uzun, G. (2022). Supervision of Group Counseling Practicum with Multiple Supervision Models: Opinions of Master Students. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(12), 560-585. https://doi.org/10.21733/ibad.1031369

IBAD'da yayımlanan makaleler, Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY) lisansı altındadır. Makalede kullandıkları materyaller için gerekli izinlerin alınması yazarların sorumluluğundadır. Makalelerin bilimsel ve hukuki mesuliyeti yazarlarına aittir.