BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİNDE YANSITICI DÜŞÜNCEYİ UYGULAMALARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ

Year 2010, Volume: 40 Issue: 188, 99 - 108, 01.10.2010

Abstract

Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin yansıtıcı düşünce hakkındakidüşünceleri ve yansıtıcı düşünceyi sınıflarında nasıl kullandıklarını inceleyerekbu alandaki boşluğu doldurmayı amaçlamaktadır. Betimsel özellikte olan buçalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Çanakkale ilinde bulunan İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri, örnekleminiise, Çanakkale ilinde bulunan İlköğretim okullarında görev yapan 134 sınıföğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, sınıf öğretmenlerininöğrenme-öğretme sürecinde yansıtıcı düşünceyi uygulamaları hakkındakigörüşleri arasında cinsiyet, eğitim durumu ve görev yaptığı sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılık bulunmazken, meslekteki hizmet yılı değişkenine göreanlamlı farklılık bulunmuştur. Bu çalışma ile öğretmenlerin öğrenme-öğretmesürecinde yansıtıcı düşünceyi uygulamaları üzerine görüşleri incelenmektedir.Bununla beraber, bu çalışma 2005 İlköğretim Programının öğretmenlerin sınıfiçinde yansıtıcı düşünce ile ilgili uygulamalarını ne ölçüde desteklediğine deyönelik bilgiler vermektedir

Year 2010, Volume: 40 Issue: 188, 99 - 108, 01.10.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA29JT83GH
Journal Section Research Article
Authors

Sibel Alp This is me

Çiğdem Şahin Taşkın This is me

Publication Date October 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 40 Issue: 188

Cite

APA Alp, S., & Taşkın, Ç. Ş. (2010). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİNDE YANSITICI DÜŞÜNCEYİ UYGULAMALARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(188), 99-108.