Yazım Kuralları

Amerikan Psikoloji Derneği (APA) 7. Baskısını temel alan bu kılavuzun amacı, yedi başvuruları için açık ve standart bir format sağlamaktır. Lütfen tüm yönergeleri mümkün olduğunca yakından takip edin.

1. yedi Makale Şablonu: Makaleler, web sitesinden indirilebilen yedi makale şablonuna göre biçimlendirilmelidir. yedi makale şablonu aşağıdaki gibidir. (03.10.2024'te güncellenmiştir.):

Yazarlar bilgilerini yalnızca Yazar Bilgileri/Author(s)' Information dosyası ile sisteme yüklemelidir.

Birinci dili Türkçe olan makaleler için şablon

Birinci dili İngilizce olan makaleler için şablon


Ayrıca, yedi Dergisi yazım kılavuzu için linkteki dosya kullanılabilir.


2. Özet: Özet 150-300 kelime uzunluğunda olmalıdır. Dipnotlara ve alıntılara izin verilmez.

3. Anahtar Kelimeler: 3-9 kelime.

4. Ana Metin: Ana metin 3.500-7.000 kelime uzunluğunda olmalıdır.

5. Görseller ve Tablolar: Görseller ve tablolar numaralandırılmalı, öz ve açıklayıcı başlıklar içermeli ve ana metnin içine yerleştirilmelidir. Biçimlendirmeden yazarlar sorumludur. Görsellerin kısa kenarı 10 cm ve baskıya uygun olmalıdır. Telif hakkı sorunlarından ilk yazarlar sorumludur. Görsel ve illüstrasyonların dijital dosyaları (makale içine yerleştirmeden) .TIF veya .JPG formatında ve en az 300 dpi çözünürlükte ayrıca teslim edilmelidir. Elle veya daktilo ile yazılmış yazılar kullanılmamalıdır. Makalede en çok 12 görsel kullanılmalıdır.

6. Dipnotlar: Dipnotlar numaralandırılmalı ve 60 kelimeden az olmalıdır.

7. Alıntılar: Tüm alıntılara atıfta bulunulmalıdır. Alıntılar 40 kelimeden az ise, kelimelerin etrafına tırnak işareti eklenmeli ve alıntı kendi metninize dahil edilmelidir - ek bir biçimlendirmeye gerek yoktur. 40 kelime veya daha fazla olan alıntılar blok alıntılar olarak biçimlendirilmelidir. Bir blok alıntıyı çevrelemek için tırnak işareti kullanmayın.

8. Metin İçi Alıntı:

bkz. https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/elements-list-entry#retrieval

APA Stili, kısa bir metin içi alıntının okuyucuları tam bir referans listesi girişine yönlendirdiği yazar-tarih atıf sistemini kullanır. Metin içi atıf, makalenin gövdesinde (veya bir tablo, şekil, dipnot veya ekte) görünür ve atıf yapılan çalışmayı yazarına ve yayın tarihine göre kısaca tanımlar. Bu, okuyucuların makalenin sonundaki alfabetik referans listesinde ilgili girişi bulmalarını sağlar. Atıf yapılan her çalışma referans listesinde yer almalı ve referans listesindeki her çalışmaya metin içinde (veya bir tablo, şekil, dipnot veya ekte) atıfta bulunulmalıdır.

Tek yazar

Parantez içi alıntı: (Luna, 2020)

Anlatı alıntısı: Luna (2020)

İki yazar

Parantez içi alıntı: (Salas & D'Agostino, 2020)

Anlatı alıntısı: Salas ve D'Agostino (2020)

Üç veya daha fazla yazar

Parantez içi alıntı: (Martin ve diğ., 2020)

Anlatı alıntısı: Martin ve diğerleri (2020)

9. Referanslar
bkz. https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/

Dergi makalesi

Grady, J. S., Her, M., Moreno, G., Perez, C., & Yelinek, J. (2019). Hikâye kitaplarındaki duygular: Amerika Birleşik Devletleri'ndeki etnik ve ırksal grupları temsil eden hikâye kitaplarının karşılaştırılması. Psychology of Popular Media Culture, 8(3), 207-217. https://doi.org/10.1037/ppm0000185

Tek yazarlı kitap

Jackson, L. M. (2019). Önyargı psikolojisi: Tutumlardan sosyal eyleme (2. baskı). Amerikan Psikoloji Derneği. https://doi.org/10.1037/0000168-000

Sapolsky, R. M. (2017). Davranmak: En iyi ve en kötü halimizle insanların biyolojisi. Penguin Books.

Editörlü kitap

Kesharwani, P. (Ed.). (2020). Tüberküloz tedavisi için nanoteknoloji temelli yaklaşımlar. Academic Press.

Torino, G. C., Rivera, D. P., Capodilupo, C. M., Nadal, K. L., & Sue, D. W. (Eds.). (2019). Mikroagresyon teorisi: Etki ve çıkarımlar. John Wiley & Sons. https://doi.org/10.1002/9781119466642

Editörlü bir kitapta bölüm

Aron, L., Botella, M., & Lubart, T. (2019). Mutfak sanatları: Yetenek ve gelişimi. R. F. Subotnik, P. Olszewski-Kubilius, & F. C. Worrell (der.), Yüksek performans psikolojisi: İnsan potansiyelini alana özgü yeteneğe dönüştürmek (s. 345-359). Amerikan Psikoloji Derneği. https://doi.org/10.1037/0000120-016

Dillard, J. P. (2020). İkna çalışmalarındaki akımlar. M. B. Oliver, A. A. Raney, & J. Bryant (Eds.), Media effects içinde: Advances in theory and research (4. baskı, s. 115-129). Routledge.

10. Görsel-İşitsel Medya: Lütfen aşağıdaki bağlantıya bakınız.

https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/examples/#audiovisual-media



Son Güncelleme Zamanı: 3.10.2024 14:59:49

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.