5E öğrenme döngüsünün kullanıldığı ders
işlenişlerinin olumlu çıktıları uzun yıllardır bilinen bir durumdur. Buna
rağmen öğretmenlerin bu ders işlenişlerini çok sık tercih etmemelerinin ardında
yatan sebeplerden bir tanesi 5E öğrenme döngüsünü bilmiyor olmalarıdır. Bu
nedenle araştırmacıların örnek ders planları ve bu planların işleyişleri
üzerine incelemeler yapmaları gerekliliği doğmaktadır. Bu nedenle bu
araştırmada örnek bir 5E öğrenme döngüsü planlanmış, uygulanmış ve değerlendirilmiştir.
Bu araştırmanın amacı 5E öğrenme döngüsü ve origamiyi temel alarak hazırlanan
bir matematik dersinin paydaşlarının derse dair düşüncelerini ortaya koymaktır.
Bu amaçla 11. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilen 6 ders saati işleniş, matematik
öğretmeni, 5 öğrenci ve araştırmacılarının perspektiflerinden incelenmiştir.
Dersin öncesi ve sonrasında görüşme yapılan öğrenciler origaminin geometri
sınav sorularında çok karşılaştıkları bir konu olduğunu, işlenen dersin oldukça
zevkli, keşfetmeye yönelten ve paylaşımda bulunmalarını gerektiren bir içerikte
ders olduğunu belirtmişlerdir. Görüşme yapılan matematik öğretmeni tüm süreci
derste gözlemlemiş ve yine işlenen dersin geometri sınav sorularında
karşılaşılabilecek içerikte konuya sahip olduğunu ve matematiğin günlük yaşamda
ne işe yaradığını anlatabilecek şekilde tasarlandığını söylemiştir. Ancak
kendisinin bu tarz bir ders işlemesinin mümkün olmadığını, katlamaya dair
bilgisinin olmaması ve zaman sınırlılıklarını gerekçe göstererek dile getirmiştir.
Araştırmacılar ise sınıf yönetimi ve 5E öğrenme döngüsü basamaklarının
uygulanışlarına dair düzenlemeler yapılması gerekliliğini vurgulamışlardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 3 |