Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının öğrenme
stillerinin, matematiksel bir algoritma yöntemi kullanılarak modellenmesidir.
Çalışma 2015-2016 akademik yılında Ankara ilinde bulunan bir devlet
üniversitesinin okul öncesi eğitimi anabilim dalında öğrenim gören 159 lisans
öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Felder ve
Soloman (1994)’ın Öğrenme Stilleri Envanteri kullanılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre öğretmen adaylarının sağ yarıküre kontrolündeki aktif, algısal
ve görsel öğrenme stillerini ağırlıklı olarak tercih ettikleri saptanırken; sol
yarıküre kontrolündeki sıralı (analitik) öğrenme stilini de bütüncül (global)
öğrenme stiline oranla daha fazla kullandıkları ortaya çıkmıştır. Bununla
beraber araştırmada yer alan öğretmen adaylarının öğrenme stillerinde yaklaşık
olarak % 11 oranında sağ yarıküre temelli stillere kaydıkları belirlenmiştir.
Bununla beraber geliştirilen modelleme sonucunda sapmanın fazla olduğu öğrenme
stili güçlerinin de % 12 yansıtıcı/aktif ve % 16 işitsel/görsel alt
boyutlarında kayba uğradığı hesaplanmıştır.
Öğrenme stilleri matematiksel model okul öncesi öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 51 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.