Fen bilimleri dersi öğretim programının amaçlarından biri öğrencilere yaşam becerilerini kazandırmaktır. Öğretmenlerin, adaylık süreçlerinde bu becerilere yönelik mesleki bilgileri edinmeleri gerekmektedir. Bu mesleki bilgileri edinmelerinin yolu kendilerinin yaşam becerilerini kazanmalarından geçmektedir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının bu becerilerle donanmalarında büyük rol ise fen eğitimcilerine düşmektedir. Fakat fen eğitimcilerinin fen bilgisi öğretmen adaylarına bu becerileri kazandırabilecek bir kılavuzlarının olmadığı görülmektedir. Bu durumun saptanmasından yola çıkılarak bu araştırmada, Fen Bilimlerinde Yaşam Becerileri Eğitimi Kılavuzunu tasarlayabilmek için fen eğitimcilerinin öğrenme ortamlarında yaşam becerilerini kazandırma adına yürüttükleri ders süreçlerinin ve önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Özel durum yöntemi ile yürütülen araştırmaya ülkemizin her bölgesinden üçer fen eğitimcisi katılmıştır. Mülakatlar yoluyla elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda fen eğitimcilerinin en fazla takım çalışması ve iletişim becerilerine, en az ise girişimcilik becerisine odaklandıkları saptanmıştır.
fen bilgisi, fen eğitimcileri, yaşam becerileri, öğretmen adayı, mesleki bilgi
Science, science educators, life skills, pre-service teacher, professional knowledge
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim, Eğitim Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar |
|
Destekleyen Kurum | TÜBİTAK |
Proje Numarası | 117K993 |
Teşekkür | Bu araştırma makalesi “Bağlam Temelli Öğrenme Uygulamaları İle Zenginleştirilmiş Fen Bilimlerinde Yaşam Becerileri Eğitimi Kılavuzunun Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi” isimli 117K993 kodlu TÜBİTAK projesinin bir bölümünü oluşturmaktadır. |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2023 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2023, Cilt 56, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { auebfd849092, journal = {Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES)}, issn = {1301-3718}, eissn = {2458-8342}, address = {auebfd@gmail.com}, publisher = {Ankara Üniversitesi}, year = {2023}, volume = {56}, number = {1}, pages = {1 - 55}, doi = {10.30964/auebfd.849092}, title = {Fen Eğitimcilerinin Yürüttüğü Yaşam Becerilerini Kazandırma Süreçlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Kirman Bilgin, Arzu and Kala, Nesli and İnaltekin, Tufan and Er Nas, Sibel and İpek Akbulut, Hava and Şenel Çoruhlu, Tülay and Yerdelen, Sündüs} } |
APA | Kirman Bilgin, A. , Kala, N. , İnaltekin, T. , Er Nas, S. , İpek Akbulut, H. , Şenel Çoruhlu, T. & Yerdelen, S. (2023). Fen Eğitimcilerinin Yürüttüğü Yaşam Becerilerini Kazandırma Süreçlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi . Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) , 56 (1) , 1-55 . DOI: 10.30964/auebfd.849092 |
MLA | Kirman Bilgin, A. , Kala, N. , İnaltekin, T. , Er Nas, S. , İpek Akbulut, H. , Şenel Çoruhlu, T. , Yerdelen, S. "Fen Eğitimcilerinin Yürüttüğü Yaşam Becerilerini Kazandırma Süreçlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi" . Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 56 (2023 ): 1-55 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/auebfd/issue/73950/849092> |
Chicago | Kirman Bilgin, A. , Kala, N. , İnaltekin, T. , Er Nas, S. , İpek Akbulut, H. , Şenel Çoruhlu, T. , Yerdelen, S. "Fen Eğitimcilerinin Yürüttüğü Yaşam Becerilerini Kazandırma Süreçlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi". Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 56 (2023 ): 1-55 |
RIS | TY - JOUR T1 - Fen Eğitimcilerinin Yürüttüğü Yaşam Becerilerini Kazandırma Süreçlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi AU - ArzuKirman Bilgin, NesliKala, Tufanİnaltekin, SibelEr Nas, Havaİpek Akbulut, TülayŞenel Çoruhlu, SündüsYerdelen Y1 - 2023 PY - 2023 N1 - doi: 10.30964/auebfd.849092 DO - 10.30964/auebfd.849092 T2 - Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 55 VL - 56 IS - 1 SN - 1301-3718-2458-8342 M3 - doi: 10.30964/auebfd.849092 UR - https://doi.org/10.30964/auebfd.849092 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi Fen Eğitimcilerinin Yürüttüğü Yaşam Becerilerini Kazandırma Süreçlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi %A Arzu Kirman Bilgin , Nesli Kala , Tufan İnaltekin , Sibel Er Nas , Hava İpek Akbulut , Tülay Şenel Çoruhlu , Sündüs Yerdelen %T Fen Eğitimcilerinin Yürüttüğü Yaşam Becerilerini Kazandırma Süreçlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi %D 2023 %J Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) %P 1301-3718-2458-8342 %V 56 %N 1 %R doi: 10.30964/auebfd.849092 %U 10.30964/auebfd.849092 |
ISNAD | Kirman Bilgin, Arzu , Kala, Nesli , İnaltekin, Tufan , Er Nas, Sibel , İpek Akbulut, Hava , Şenel Çoruhlu, Tülay , Yerdelen, Sündüs . "Fen Eğitimcilerinin Yürüttüğü Yaşam Becerilerini Kazandırma Süreçlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi". Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 56 / 1 (Mart 2023): 1-55 . https://doi.org/10.30964/auebfd.849092 |
AMA | Kirman Bilgin A. , Kala N. , İnaltekin T. , Er Nas S. , İpek Akbulut H. , Şenel Çoruhlu T. , Yerdelen S. Fen Eğitimcilerinin Yürüttüğü Yaşam Becerilerini Kazandırma Süreçlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi. AÜEBFD. 2023; 56(1): 1-55. |
Vancouver | Kirman Bilgin A. , Kala N. , İnaltekin T. , Er Nas S. , İpek Akbulut H. , Şenel Çoruhlu T. , Yerdelen S. Fen Eğitimcilerinin Yürüttüğü Yaşam Becerilerini Kazandırma Süreçlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES). 2023; 56(1): 1-55. |
IEEE | A. Kirman Bilgin , N. Kala , T. İnaltekin , S. Er Nas , H. İpek Akbulut , T. Şenel Çoruhlu ve S. Yerdelen , "Fen Eğitimcilerinin Yürüttüğü Yaşam Becerilerini Kazandırma Süreçlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi", Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), c. 56, sayı. 1, ss. 1-55, Mar. 2023, doi:10.30964/auebfd.849092 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License