Business, Economics and Management Research Journal – BEMAREJ 'de amaç; genel anlamda sosyal bilimler, özelde işletme, iktisat ve yönetim bilimleri alanında özgün araştırmalara dayanan çalışmalara yer verilerek ulusal ve uluslararası alanda sosyal bilimler literatürüne katkıda bulunmaktır.
Business, Economics and Management Research Journal – BEMAREJ yılda iki defa yayımlanan hakemli bir dergidir.
Dergide genel anlamda sosyal bilimler, özelde işletme, iktisat ve yönetim bilimleri alanında, özgün araştırmaya dayanan makaleler başta olmak üzere, derleme ve benzeri bilimsel nitelikteki yazılar, olgu sunumu, örnek olay, tez özeti gibi makale dışı yazılara da yer verilir.
Bu kapsamda, dergi; iktisat, işletme, kamu yönetimi, siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, maliye, ekonometri ve yönetim bilişim sistemleri bilim alanlarından ve konuları bu alanlarla ilgili olmak kaydıyla; felsefe, psikoloji, sosyoloji, hukuk, iletişim başta olmak üzere çeşitli disiplinlerden yazılara açıktır.
BEMAREJ’e sadece Türkçe ve İngilizce metinler kabul edilmektedir.
Yayına gönderilen metinlerin başka bir dergide, kongrede vb. yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere gönderilmemiş olması gerekmektedir.
Tam metin, Microsoft Office Word (minimum versiyon Microsoft Office Word 2003) formatında ve APA 7 stiline göre hazırlanmalıdır. (Şablon için tıklayınız)
Metin, A4 ebadında kâğıda aşağıda belirtilmiş olan sayfa kenar boşluk boyutlarına göre hazırlanmalıdır: Üst: 2,5 cm, Alt: 2,5 cm, Sol: 2 cm, Sağ: 2,5 cm, Üstbilgi: 1,25 cm, Altbilgi:1,25 cm.
Metnin tamamı 11 punto, önce 6 nk sonra 6 nk aralık ve tek satır aralığı olmalı, “Times New Roman” yazı tipi kullanılmalıdır. Tanımlanan özelliklere göre hazırlanan metnin tamamı 25 sayfayı geçmemelidir.
Metnin ilk sayfası aşağıdaki sıra ve kurallar doğrultusunda hazırlanmalıdır:
Başlık:
Başlık boyutu 12 punto, kalın, ortalı, önce 18 nk sonra 12 nk ve tek satır aralığında, sadece ilk kelimenin baş harfi büyük diğerleri küçük olacak şekilde 12 kelimeden (APA style) meydana gelmelidir.
Yazar(lar):
Boyutu 10 punto, sağa yaslı, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında olmalı ve unvan kullanılmamalıdır. Sorumlu yazar, kurum adresi, e-posta adresi ve ORCID numarası dipnotta gösterilmelidir. Birden çok yazar alt alta yazılmalı ve dipnotlar sayı sırasına göre verilmelidir.
Türkçe Özet:
Özet metin satırbaşı girintisi olmaksızın (boyutu 9 punto, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında, iki yana yaslı), çalışmanın konusu, amacı, yöntemi ve kayda değer bulgular içermeli ve 250 kelimeyi aşmamalıdır.
Türkçe anahtar kelimeler: “Anahtar Kelimeler: ” (boyutu 9 punto, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında) başlığının hemen yanına en fazla 5 adet yazılmalıdır.
Anahtar Kelimeler: MCDM, SWARA
İngilizce başlık:
Boyutu 11 punto, kalın, ortalı, sadece ilk kelimenin baş harfi büyük diğerleri küçük olacak şekilde, önce 6 nk sonra 12 nk ve tek satır aralığında olmalıdır.
İngilizce özet:
Özet metin satırbaşı girintisi olmaksızın (boyutu 9 punto, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında, iki yana yaslı) Türkçe özet metin ile aynı içerikte olmalı ve 250 kelimeyi aşmamalıdır.
İngilizce anahtar kelimeler:
“Keywords: ” (boyutu 9 punto, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında) başlığının hemen yanında ve Türkçe anahtar kelimelerle aynı sırada olmalıdır.
Keywords: MCDM,
SWARA
JEL kodları:
İşletme ve ekonomi ile ilgili çalışmalarda JEL kodu verilmesi zorunludur.
“JEL Codes:” (boyutu 9 punto, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında) başlığının hemen yanında olmalıdır. JEL kodlarına http://www.aeaweb.org/journal/jel_class_system.php adresinde yer almaktadır.
JEL Codes: C44, M00
İlk sayfasında başlık ve özet bilgilerin yer aldığı metnin devam eden sayfalarında aşağıda belirtilmiş kurallar uygulanır:
Başlıklar : Boyutu 11 punto, kalın, sola dayalı, önce 12 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında olmalıdır. Ana ve alt başlıklarda kelimelerin baş harfleri büyük olmalıdır. Başlıklarda numaralandırma,
1. Giriş
2. Başlık1
2.1. Alt Başlık
3. Başlık 2
3.1. Alt Başlık
3.1.1. Alt başlık
4. Sonuçlar
Kaynakça (Başlık numarası verilmez)
şeklinde yapılır.
Paragraflar: Boyutu 11 punto, her iki yana yaslı, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında olmalıdır. Paragraflarda satır başı girintisi kullanılmamalıdır.
Tablo ve şekiller: Tablo, grafik ve şekil başlıklarının boyutu 10 punto, kalın, ortalı olmalıdır. Her ikisinde de başlık numaralandırılması kullanılmalıdır (Tablo 1. ….., Şekil 3. …..). Tablo başlıkları tablonun üstünde önce 6 nk sonra 3 nk ve tek satır aralığında; şekil başlıkları ise şeklin altında önce 3 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında olmalıdır. Tablo, grafik ve şekil içerisindeki metnin yazı tipi boyutu 9 puntodan küçük, 11 puntodan büyük olamaz.
Kaynakça: Boyutu 11 punto, iki yana yaslı, asılı ve 1 cm girintili, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında olmalıdır.
Metin içerisinde;
· Ondalık kesirler virgül ile ayrılmalıdır.
· Denklemlere verilecek sıra numarası parantez içinde sayfanın en sağında ve parantez içinde yer almalıdır.
· Matematiksel ifadelerde MS Word’un Denklem Düzenleyicisi’nden ya da MathType yazılımından yararlanılmalıdır.
· Metinde yer verilen denklem, şekil, grafik ve tablolar hakkında metin içerisinde açıklayıcı bilgiler verilmesine dikkat edilmelidir.
· Şekil, grafik ve tablolar için referans gösterilmesi gerekiyorsa bunların hemen altında “Kaynak:” başlığı altında verilmelidir.
Kaynakça: Boyutu 11 punto, iki yana yaslı, asılı ve 1 cm girintili, önce 6 nk sonra 6 nk ve tek satır aralığında olmalıdır.
Atıflar ve kaynakçada APA 7 stili temel alınmaktadır. Dolayısıyla metin içerisindeki kaynak gösterimlerinde yazar soyadı, tarih ve sayfa numaraları kullanılmalıdır. Üç ve daha fazla yazarlı çalışmalarda “vd.” ifadesi kullanılmalıdır. Atıf ve kaynakça gösterim örnekleri aşağıda sunulmuştur.
(Işığıçok, 2011b: 8-10)
(Poklepović & Babić, 2014)
(Opricovic & Tzeng, 2004: 448)
(Bendel, 2005; Erdem & Kavrukkoca, 2002: 15; Timor, 2011: 45)
(Gavcar vd., 2011: 15)
Kurnaz, Çetinoğlu & Yaşa (2011)
Womack & Jones (2003)
Kaya (2009) ya da (Kaya, 2009)
Dergi ve konferans için örnek kaynakçalar:
Bendell, T. (2005). Structuring business process improvement methodologies. Total Quality Management & Business Excellence, 16(8-9), 969–978. https://doi.org/10.1080/14783360500163110
Kurnaz, N., Çetinoğlu, T., & Yaşa, İ. (2011). Yerel yönetimlerde performans değerlendirmesi için dengeli ölçüm kartının kullanılması: Kütahya belediyesinde bir uygulama. Çağdaş Yerel Yönetimler, 20(4), 25–56.
Opricovic, S., & Tzeng, G. H. (2004). Compromise solution by MCDM methods a comparative analysis of VIKOR and TOPSIS. European Journal of Operational Research, 156(2), 445–455. https://doi.org/10.1016/S0377-2217(03)00020-1
Poklepović, T., & Babić, Z. (2014). Stock selection using a hybrid MCDM approach. Croatian Operational Research Review, 5(2014), 273–290.
Kitap ve Tezler için örnek kaynakçalar:
Albayrak, B. (2009). Proje yönetimi ve analizi. Nobel Yayın Dağıtım.
Sengupta, R. N., Gupta, A., & Dutta, J. (2017). Decision Science: Theory and Practice. CRC Press Taylor & Francis Group.
Heyd, W. (2001). Yakın-Doğu ticaret tarihi (E.Z. Karal, Çev. ). Türk Tarih Kurumu.
Işığıçok, E. (1993). Değişkenler arasındaki ilişkilerin araştırılmasında nedensellik testleri ve bir uygulama denemesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa, Türkiye.
Işığıçok, E. (2011a). Altı sigma kara kuşaklar için hipotez testleri yol haritası. Marmara Kitabevi.
Işığıçok, E. (2011b). 100 soruda altı sigma. Marmara Kitabevi.
Karluk, S. R. (2005). Kıbrıs’ın AB üyeliği AB’yi böler mi?. Oğuz Kaymakçı (Ed.). Avrupa Birliği Üzerine Notlar (s. 263-287). Nobel Yayın Dağıtım.
Teyfur, M. (2011). İlköğretim okul yöneticilerinin uyguladıkları yönetim biçimlerine ilişkin algıları ve velilere göre okul yöneticilerinin yönetim becerilerinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, Türkiye.
Timor, M. (2011). Analitik hiyerarşi prosesi. Türkmen Kitabevi.
Womack, J. P., & Jones, D. T. (2003). Lean thinking. Productivity Press.
İnternet kaynakları:
Erdem, S., & Kavrukkoca, G. (2002). Sürekli iyileştirme projelerinin seçiminde analitik hiyerarşi süreci’nin kullanımı. http://www.deu.edu.tr/userweb/sabri.erdem/dosyalar/AHP.pdf.
Hitts, P. J. (1999, Şubat 16). In forecasting their emotions, most people flunk out. New York Times. http://www.nytimes.com
Kaya, İ. (2009, Aralık 22). Postmodern marketing / Postmodern pazarlama. Pazarlama Bi’tanedir. http://pazarlamabitanedir.blogspot.com.tr/2009/12/postmodern-marketing-postmodern.html.
Diğer kaynakça gösterimleri için lütfen APA 7 yazım kurallarına bakınız.
Business, Economics and Management Research Journal Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Hakemlerin Etik Sorumlulukları:
Editör Kurulunun Etik Sorumlulukları:
Business, Economics and Management Research Journal yazarlardan makale gönderimi, değerlendirilmesi ve basım aşamalarında herhangi bir basım ücreti almamaktadır.
Dergimize gönderilecek makalelerin aşağıda linki verilen şablon dosyasına göre hazırlanması gerekmektedir. Şablon dosyasını indirip üzerinde düzeltmeler de yapılabilir. Şablon dosyasına uygun olarak hazırlanmayan makaleler editör tarafından yazara iade edilir.
Makale Şablonu için tıklayınız...