Bilimin ve Sanatın tüm alanlarını kapsamaktadır.
Bilim Armonisi Dergisi [BİL-AR]
Yazım Kuralları
1. Derginin yayım ve yazım dili Türkçe' dir. Sadece abstract ve keywords kısımları İngilizce olacaktır.
Metin yazılırken 12 punto Times New Roman (çizelgeler, tablolar, şekil alt yazılarında değişiklik olabilir, ancak 9 puntodan küçük olamaz) yazı fontu kullanılmalıdır.
2. Makale; Özet, Anahtar Kelimeler, Abstract, Keywords, Giriş, Materyal ve Metot, Bulgular, Sonuç ve Tartışma kısımlarını içermelidir. Bunların bulunduğu bir makalede ek kısımlar ve başlıklar da yer alabilir.
3. Yukarıda verilen kısımlar için herhangi bir kelime sayısı sınırlaması yoktur.
4. Özet ve Abstract kısımlarında kaynak verilmemelidir.
5. Makale içerisinde numaralandırılmış bold (koyu) başlıklar kullanılmalı, alt başlıklar en fazla üçüncü seviyeye kadar inmelidir. Lütfen aşağıdaki örneği inceleyiniz.
1. GİRİŞ
1.1. Konu İle İlgili Yapılan Çalışmalar
1.1.1. Dünyada yapılan çalışmalar
1.1.2. Ülkemizde yapılan çalışmalar
1.2. Konunun Sosyal Etkileri
1.2.1. Konunun gençler üzerine etkileri
1.2.2. Konunun yetişkinler üzerine etkileri
6. Makalelerde kullanılacak olan tüm resim, çizim ve harita gibi görsel veriler için sadece (Şekil) kısaltması kullanılmalı ve figürlerin numaralandırılmasında süreklilik gözetilmelidir. Bu nedenle levha, resim, çizim, şekil, fotoğraf ve harita gibi farklı ifade ve kısaltmalar kullanılmamalıdır.
7. Makalenin özetinde en az 100 - en fazla 400 kelime kullanılmalıdır.
8. Makalede en az 3, en fazla 10 anahtar kelime kullanılmalıdır.
KAYNAKÇA GÖSTERİM YÖNTEMİ ÖRNEKLERİ
*Sayısal Bilimler
**Eğitim Bilimleri, Sözel ve Beşeri Bilimler
Ø Metin içi göndermeler, iki farklı şekilde yapılır :
Örnek- 1 : Güven (2018), yaptığı çalışma ile öğretmenlerin sınıf içi etkileşiminin doğru beden dilinin kullanımına ve etkili konuşmaya bağlı olduğunu belirtmiştir.
Örnek -2 :
*Öğretmenin sınıf içinde doğru beden dilini ve etkili konuşma becerilerini kullanması, kendini rol model alan öğrenci üzerinde son derece etkilidir (Güven 2018).
** Öğretmenin sınıf içinde doğru beden dilini ve etkili konuşma becerilerini kullanması, kendini rol model alan öğrenci üzerinde son derece etkilidir (Güven 2018, 28).
Tek yazarlı kitaplar
Ø Tek yazarlı kitapların aktarımında sayısal bilimler ile eğitim bilimleri, sözel ve beşeri bilimlerin metin içi atıfları aşağıdaki gibi yapılır.
* (Güven 2019) (Metinde)
Ø Sayısal bilimlerde metin içinde yazar ve yıl alınırken sayfa sayısına yer verilmez. Eğitim bilimleri, sözel ve beşeri bilimlerin metin içi atıflarında (yazar yıl, sayfa sayısı) şeklinde gösterilir.
**(Güven 2019, 85) (Metinde)
Ø Her iki alandaki tek yazarlı kitapların kaynakçaları aşağıdaki şekilde yazılır.
Güven, Ö. (2019). Etkili Konuşma: Deniz Yayınları. Antalya-Türkiye.
İki yazarlı kitaplar
*Yüksek ve Üstüner (2017) (Metinde)
**Yüksek ve Üstüner (2017, 11) (Metinde)
Yüksek, A., Üstüner H. (2017). Bilimde Sanat: Üçok Yayınları. Antalya-Türkiye.
Üç ve daha fazla yazarlı kitaplar
* Kaya vd (2003)
** Kaya vd (2003, 25-29)
Kaya, G., Işık, Z., Derin, A., Toygan, S. (2003). Anadolu’nun Kutsal Böcekleri: Ant Yayıncılık. İstanbul-Türkiye.
Edit edilmiş kitapta bölüm
Ø Editörlü kitap, kaynakçada belirtilecekse editör adı/adları yazar bölümünde yazılır ve (Ed.) şeklinde gösterilir.
Üstüner, H. Yavuz, M. (Ed.). (2018). Beydağları Sahil Milli
Parkının Florası, Faunası ve Likenleri: Özge
Ofset. Antalya-Türkiye.
Ø Editörlü bir kitaptaki bir bölüme atıf yapılacaksa önce bölümün yazarı yılı, tırnak içinde bölüm başlığı sonra editör ve kitabın adı, yayınevi, yayın yeri şeklinde yazılır.
Öz, M., Aslan, A., Yavuz, M., Tunç, M.R. (2018). “Fauna”. Üstüner, H., Yavuz, M. (Ed.). Beydağları Sahil Milli Parkının Florası, Faunası ve Likenleri ( s. 45-56): Özge Ofset. Antalya-Türkiye, 45-56.
Ø Çeviri ve Derleme kitaplarda Edit edilmiş kitaplar ile aynı kural uygulanır.
Tez (Doktora - Yüksek Lisans)
*Okur 2017 (Metinde)
**Okur 2017, 56 (Metinde)
Okur, A. A. (2017). “Deneme bir tez”. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Akdeniz Üniversitesi. Antalya-Türkiye, 112.
Dergide tek yazarlı makale
*Okur 2017 (Metinde)
**Okur 2017, 180-185 (Metinde)
Okur, M. (2017). “Notalar üzerinden kültür aktarımı”. Bilim Armonisi, 1 (1): 1-5.
Dergide iki ya da daha fazla yazarlı makaleler
*Okur ve Yazar 2017 (Metinde)
**Okur ve Yazar 2017, 161 (Metinde)
Okur, A. A. ve Yazar, M.V. (2017). “Güzel bir makale 2”. Bilim Armonisi, 1 (2): 6-15.
Üç ve daha fazla yazarlı makaleler
*Okur vd, 2017 (Metinde)
**Okur vd, 2017, 265 (Metinde)
Okur, A. A., Yazar, M.V., Çizer, F. (2017). “Güzel bir makale 3”. Bilim Armonisi, 1 (1): 9-17.
Kongre-Sempozyum Sunum ve Yayınları
*Okur vd 2017 (Metinde)
**Okur vd 2017, 305 (Metinde)
Okur, A. A., Yazar, M.V., Çizer, F. (2017). “Güzel bir sunum”. Bilim Armonisi Kongresi-I, Özet Kitapçığı, 5-10.
Bir yazarın aynı yılda yayınlanmış birden fazla yayınına atıf
*Güven 2019a (Metinde)
*Güven 2019b (Metinde)
**Güven 2019a, 27 (Metinde)
**Güven 2019b, 27 (Metinde)
Güven, Ö. (2019a). Etkili Konuşma: Deniz Yayınları. Antalya-Türkiye.
Güven, Ö. (2019b). Sağlıklı iletişim ve beden dili: Deniz Yayınları. Antalya-Türkiye.
Basılı günlük gazetede haber-makale
*Çizer 2000 (Metinde)
**Çizer 2000, 18-19 (Metinde)
Çizer, S. (2000). “Kültürel kimlik ve eskiçağ bilimler”. X Gazetesi Bilim-Teknik Eki (346) 18-19.
Yazarsız gazete yazısı
Gazete adı, 1 Temmuz 2016 (Metinde)
“Haber adı”. Gazete adı, 1 Temmuz 2016.
Elektronik Kaynaklar
*/** Okur 2010 (Metinde)
Okur, Y. (2010). “2010 yılı çalışmaları”. Bilim Armonisi. Erişim adresi: http://journal.bilimarmonisi.org/2015/bilar-0014.pdf. Son Erişim Tarihi: 21.04.2019.
Web Sitesi
Antalya MEM. (t.y.). Hayır severler. Erişim adresi: https://antalya.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/08150811_HAYIRSEVERLERYMYZ.pdf. Son Erişim tarihi: 01.06.2019.
Gönderme
(Antalya MEM t.y.)