Cilt: 4 Sayı: 2, 30.12.2021

Yıl: 2021

Makaleler

Sanat Eserleri

Diğer

1. Kitap Aynamızdır

Diğer

2. İsimsiz

Diğer

3. Umut

Diğer

4. Korku

Diğer

5. Akdeniz Esintisi

Diğer

6. Leafs

Diğer

7. Yersiz Yurtsuz

Bilim Armonisi’ nin amacı özellikle Lise dengi okullar, Ön Lisans, Lisans ve Yüksek Lisans seviyesinde yer alan gençlerimizi bilimsel camia ve bilimsel misyon ile tanıştırmak, kendilerini, fikirlerini ifade edebilecekleri ve çalışmalarını paylaşabilecekleri evrensel bilim ve etik kurallarına dayalı bir bilimsel yayın ortamı hazırlamaktır.

Bilimin ve Sanatın tüm alanlarını kapsamaktadır.

Bilim Armonisi Dergisi [BİL-AR]

Yazım Kuralları

1. Derginin yayım ve yazım dili Türkçe' dir. Sadece abstract ve keywords kısımları İngilizce olacaktır.

Metin yazılırken 12 punto Times New Roman (çizelgeler, tablolar, şekil alt yazılarında değişiklik olabilir, ancak 9 puntodan küçük olamaz) yazı fontu kullanılmalıdır.

2. Makale; Özet, Anahtar Kelimeler, Abstract, Keywords, Giriş, Materyal ve Metot, Bulgular, Sonuç ve Tartışma kısımlarını içermelidir. Bunların bulunduğu bir makalede ek kısımlar ve başlıklar da yer alabilir.

3. Yukarıda verilen kısımlar için herhangi bir kelime sayısı sınırlaması yoktur.

4. Özet ve Abstract kısımlarında kaynak verilmemelidir.

5. Makale içerisinde numaralandırılmış bold (koyu) başlıklar kullanılmalı, alt başlıklar en fazla üçüncü seviyeye kadar inmelidir.  Lütfen aşağıdaki örneği inceleyiniz.

1. GİRİŞ

                1.1. Konu İle İlgili Yapılan Çalışmalar

                               1.1.1. Dünyada yapılan çalışmalar

                               1.1.2. Ülkemizde yapılan çalışmalar

                1.2. Konunun Sosyal Etkileri

                               1.2.1. Konunun gençler üzerine etkileri

                               1.2.2. Konunun yetişkinler üzerine etkileri      

6. Makalelerde kullanılacak olan tüm resim, çizim ve harita gibi görsel veriler için sadece (Şekil) kısaltması kullanılmalı ve figürlerin numaralandırılmasında süreklilik gözetilmelidir. Bu nedenle levha, resim, çizim, şekil, fotoğraf ve harita gibi farklı ifade ve kısaltmalar kullanılmamalıdır.

7. Makalenin özetinde en az 100 - en fazla 400 kelime kullanılmalıdır.

8. Makalede en az 3, en fazla 10 anahtar kelime kullanılmalıdır.

 

KAYNAKÇA GÖSTERİM YÖNTEMİ ÖRNEKLERİ

*Sayısal Bilimler

**Eğitim Bilimleri, Sözel ve Beşeri Bilimler

 

Ø  Metin içi göndermeler, iki farklı şekilde yapılır :

Örnek- 1 : Güven (2018), yaptığı çalışma ile öğretmenlerin sınıf içi etkileşiminin doğru beden dilinin kullanımına ve etkili konuşmaya bağlı olduğunu belirtmiştir.

 

Örnek -2 :

*Öğretmenin sınıf içinde doğru beden dilini ve etkili konuşma becerilerini kullanması, kendini rol model alan öğrenci üzerinde son derece etkilidir (Güven 2018).

 

** Öğretmenin sınıf içinde doğru beden dilini ve etkili konuşma becerilerini kullanması, kendini rol model alan öğrenci üzerinde son derece etkilidir (Güven 2018, 28).

 

Tek yazarlı kitaplar

Ø  Tek yazarlı kitapların aktarımında sayısal bilimler ile eğitim bilimleri, sözel ve beşeri bilimlerin metin içi atıfları aşağıdaki gibi yapılır.

* (Güven 2019) (Metinde)

Ø  Sayısal bilimlerde metin içinde yazar ve yıl alınırken sayfa sayısına yer verilmez. Eğitim bilimleri, sözel ve beşeri bilimlerin metin içi atıflarında (yazar yıl, sayfa sayısı) şeklinde gösterilir.

**(Güven 2019, 85) (Metinde)

Ø  Her iki alandaki tek yazarlı kitapların kaynakçaları aşağıdaki şekilde yazılır.

Güven, Ö. (2019). Etkili Konuşma: Deniz Yayınları. Antalya-Türkiye.

 

İki yazarlı kitaplar

*Yüksek ve Üstüner (2017) (Metinde)

**Yüksek ve Üstüner (2017, 11) (Metinde)

Yüksek, A., Üstüner H. (2017). Bilimde Sanat: Üçok Yayınları. Antalya-Türkiye.

 

Üç ve daha fazla yazarlı kitaplar

* Kaya vd (2003)

** Kaya vd (2003, 25-29)

Kaya, G., Işık, Z., Derin, A., Toygan, S. (2003). Anadolu’nun Kutsal Böcekleri: Ant Yayıncılık. İstanbul-Türkiye.

 

Edit edilmiş kitapta bölüm 

       Ø  Editörlü kitap, kaynakçada belirtilecekse editör adı/adları yazar bölümünde yazılır ve (Ed.) şeklinde gösterilir.

Üstüner, H. Yavuz, M. (Ed.). (2018). Beydağları Sahil Milli Parkının Florası, Faunası ve Likenleri: Özge Ofset. Antalya-Türkiye.

       Ø  Editörlü bir kitaptaki bir bölüme atıf yapılacaksa önce bölümün yazarı yılı, tırnak içinde bölüm başlığı sonra editör ve kitabın adı, yayınevi, yayın yeri şeklinde yazılır.

Öz, M., Aslan, A., Yavuz, M., Tunç, M.R. (2018). “Fauna”. Üstüner, H., Yavuz, M. (Ed.). Beydağları Sahil Milli Parkının Florası, Faunası ve Likenleri ( s. 45-56): Özge Ofset. Antalya-Türkiye, 45-56.

Ø  Çeviri ve Derleme kitaplarda Edit edilmiş kitaplar ile aynı kural uygulanır.

 

Tez (Doktora - Yüksek Lisans)

*Okur 2017 (Metinde)

**Okur 2017, 56 (Metinde)

Okur, A. A. (2017). “Deneme bir tez”. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Akdeniz Üniversitesi. Antalya-Türkiye, 112.

 

Dergide tek yazarlı makale

*Okur 2017 (Metinde)

**Okur 2017, 180-185 (Metinde)

Okur, M. (2017). “Notalar üzerinden kültür aktarımı”. Bilim Armonisi, 1 (1): 1-5.

 

Dergide iki ya da daha fazla yazarlı makaleler

*Okur ve Yazar 2017 (Metinde)

**Okur ve Yazar 2017, 161 (Metinde)

Okur, A. A. ve Yazar, M.V. (2017). “Güzel bir makale 2”. Bilim Armonisi, 1 (2): 6-15.

 

Üç ve daha fazla yazarlı makaleler

*Okur vd, 2017 (Metinde)

**Okur vd, 2017, 265 (Metinde)

Okur, A. A., Yazar, M.V., Çizer, F. (2017). “Güzel bir makale 3”. Bilim Armonisi, 1 (1): 9-17.

 

Kongre-Sempozyum Sunum ve Yayınları

*Okur vd 2017 (Metinde)

**Okur vd 2017, 305 (Metinde)

Okur, A. A., Yazar, M.V., Çizer, F. (2017). “Güzel bir sunum”. Bilim Armonisi Kongresi-I, Özet Kitapçığı, 5-10.

 

Bir yazarın aynı yılda yayınlanmış birden fazla yayınına atıf

*Güven 2019a (Metinde)

*Güven 2019b (Metinde)

 

**Güven  2019a, 27 (Metinde)

**Güven  2019b, 27 (Metinde)

 

Güven, Ö. (2019a). Etkili Konuşma: Deniz Yayınları. Antalya-Türkiye.

Güven, Ö. (2019b). Sağlıklı iletişim ve beden dili: Deniz Yayınları. Antalya-Türkiye.

 

Basılı günlük gazetede haber-makale

*Çizer 2000 (Metinde)

**Çizer 2000, 18-19 (Metinde)

Çizer, S. (2000). “Kültürel kimlik ve eskiçağ bilimler”.  X Gazetesi Bilim-Teknik Eki (346) 18-19.


Yazarsız gazete yazısı

 Gazete adı, 1 Temmuz 2016 (Metinde)

“Haber adı”. Gazete adı, 1 Temmuz 2016.

 

Elektronik Kaynaklar

*/** Okur 2010 (Metinde)

Okur, Y. (2010). “2010 yılı çalışmaları”. Bilim Armonisi. Erişim adresi:  http://journal.bilimarmonisi.org/2015/bilar-0014.pdf. Son Erişim Tarihi: 21.04.2019.

 

Web Sitesi

Antalya MEM. (t.y.). Hayır severler. Erişim adresi: https://antalya.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/08150811_HAYIRSEVERLERYMYZ.pdf. Son Erişim tarihi: 01.06.2019.

 

Gönderme

(Antalya MEM t.y.)

 

 

Bilim Armonisi' nde uygulanan yayın süreçleri, bilginin tarafsız ve saygın bir şekilde gelişimine ve dağıtımına temel teşkil etmektedir. Bu doğrultuda uygulanan süreçler, yazarların ve yazarları destekleyen kurumların çalışmalarının kalitesine doğrudan yansımaktadır. Hakemli çalışmalar bilimsel yöntemi somutlaştıran ve destekleyen çalışmalardır. Bu noktada sürecin bütün paydaşlarının (yazarlar, okuyucular ve araştırmacılar, yayıncı, hakemler ve editörler) etik ilkelere yönelik standartlara uyması önem taşımaktadır. Bilim Armonisi yayın etiği kapsamında tüm paydaşların aşağıdaki etik sorumlulukları taşımasını beklenmektedir.

Aşağıda yer alan etik görev ve sorumluluklar, açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan rehberler ve politikalar dikkate alınarak hazırlanmıştır.

Hakemli dergide bir makalenin yayımlanması uyumlu ve saygı duyulan bilgi ağının gelişmesinde gerekli bir temel yapı taşıdır. Bu, yazarların ve onları destekleyen enstitülerinin çalışmalarının kalitesinin doğrudan yansımasıdır. Hakemli makaleler bilimsel metotları destekler ve şekillendirir. Bu yüzden beklenen etik davranışların standartlarında anlaşmaya varmak yayımlama ile ilgili tüm taraflar, yazar, dergi editörü, hakem ve yayımcı kuruluşlar için önemlidir:




1. Yazarlık
· Kaynakça listesi eksiksiz olmalıdır.

· İntihal ve sahte veriye yer verilmemelidir.

· Aynı araştırmanın birden fazla dergide yayımlanmasına teşebbüs edilmemeli, bilim araştırma ve yayın etiğine uymalıdır.




Bilim araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemler şunlardır:


a) İntihal: Başkalarının fikirlerini, metotlarını, verilerini, uygulamalarını, yazılarını, şekillerini veya eserlerini sahiplerine bilimsel kurallara uygun biçimde atıf yapmadan kısmen veya tamamen kendi eseriymiş gibi sunmak,

b) Sahtecilik: Araştırmaya dayanmayan veriler üretmek, sunulan veya yayınlanan eseri gerçek olmayan verilere dayandırarak düzenlemek veya değiştirmek, bunları rapor etmek veya yayımlamak, yapılmamış bir araştırmayı yapılmış gibi göstermek,

c) Çarpıtma: Araştırma kayıtları ve elde edilen verileri tahrif etmek, araştırmada kullanılmayan yöntem, cihaz ve materyalleri kullanılmış gibi göstermek, araştırma hipotezine uygun olmayan verileri değerlendirmeye almamak, ilgili teori veya varsayımlara uydurmak için veriler ve/veya sonuçlarla oynamak, destek alınan kişi ve kuruluşların çıkarları doğrultusunda araştırma sonuçlarını tahrif etmek veya şekillendirmek,

d) Tekrar yayım: Bir araştırmanın aynı sonuçlarını içeren birden fazla eseri doçentlik sınavı değerlendirmelerinde ve akademik terfilerde ayrı eserler olarak sunmak,

e) Dilimleme: Bir araştırmanın sonuçlarını araştırmanın bütünlüğünü bozacak şekilde, uygun olmayan biçimde parçalara ayırarak ve birbirine atıf yapmadan çok sayıda yayın yaparak doçentlik sınavı değerlendirmelerinde ve akademik terfilerde ayrı eserler olarak sunmak,

f) Haksız yazarlık: Aktif katkısı olmayan kişileri yazarlar arasına dâhil etmek, aktif katkısı olan kişileri yazarlar arasına dâhil etmemek, yazar sıralamasını gerekçesiz ve uygun olmayan bir biçimde değiştirmek, aktif katkısı olanların isimlerini yayım sırasında veya sonraki baskılarda eserden çıkarmak, aktif katkısı olmadığı halde nüfuzunu kullanarak ismini yazarlar arasına dâhil ettirmek,

g) Diğer etik ihlali türleri: Destek alınarak yürütülen araştırmaların yayınlarında destek veren kişi, kurum veya kuruluşlar ile onların araştırmadaki katkılarını açık bir biçimde belirtmemek, insan ve hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalarda etik kurallara uymamak, yayınlarında hasta haklarına saygı göstermemek, hakem olarak incelemek üzere görevlendirildiği bir eserde yer alan bilgileri yayınlanmadan önce başkalarıyla paylaşmak, bilimsel araştırma için sağlanan veya ayrılan kaynakları, mekânları, imkânları ve cihazları amaç dışı kullanmak, tamamen dayanaksız, yersiz ve kasıtlı etik ihlali suçlamasında bulunmak (YÖK Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi, Madde 8).





2. Yazarın Sorumlulukları
· Tüm yazarlar önemli oranda araştırmaya katkıda bulunmalıdır.

· Makaledeki tüm verilerin gerçek ve özgün olduğu beyanı gerekir.

· Tüm yazarlar geri çekmeyi ve hataların düzeltilmesini sağlamak zorundadır.

3. Hakemliklerin Sorumlulukları
· Değerlendirmeler tarafsız olmalıdır.

· Hakemler araştırmayla, yazarlarla ve/veya araştırma fon sağlayıcılar ile çıkar çatışması içerisinde olmamalıdır.

· Hakemler ilgili yayımlanmış ancak atıfta bulunulmamış eserleri belirtmelidirler.

· Kontrol edilmiş makaleler gizli tutulmalıdır.




4. Editöryal Sorumluluklar

· Editörler bir makaleyi kabul etmek ya da reddetmek için tüm sorumluluğa ve yetkiye sahiptir.

· Editörler kabul ettiği ya da reddettiği makaleler ile ilgili çıkar çatışması içerisinde olmamalıdır.

· Sadece alana katkı sağlayacak makaleler kabul edilmelidir.

· Hatalar bulunduğu zaman düzeltmenin yayımlanmasını ya da geri çekilmesini desteklemelidir.

· Hakemlerin ismini saklı tutmalıdır ve intihal/sahte veriye engel olmalıdır.


Hakemlik süreci bilimsel yayımlamanın başarısının merkezinde bulunmaktadır. Hakemlik sürecinin korunması ve iyileştirilmesi taahhüdümüzün bir parçasıdır ve Bilim Armonisi' nin bilim camiasına yayıncılık etiği ile ilgili her durumda özellikle şüpheli, yinelenen yayınlar olması durumunda ya da intihal durumlarında yardım etme zorunluluğu vardır.

Okuyucu Bilim Armonisi' nde yayınlanan bir makalede önemli bir hata ya da yanlışlık fark ettiğinde ya da editoryal içerik ile ilgili herhangi bir şikayeti (intihal, yinelenen makaleler vb.) olduğu bilimarmonisi07@meb.gov.tr adresine mail atarak şikayette bulunabilir. Şikayetler gelişmemiz için fırsat sağlayacağından şikayetleri memnuniyetle karşılarız, hızlı ve yapıcı bir şekilde geri dönüş yapmayı amaçlarız.




İntihali Ortaya Çıkarma

Bilim Armonisi' ne yayınlanmak üzere gönderilen makaleler, ez iki hakem tarafından çift taraflı kör hakemlik değerlendirmesine tabi tutulur. Ayrıca intihal tespitinde kullanılan özel bir program aracılığıyla makalelerin daha önce yayımlanmamış olduğu ve intihal içermediği teyit edilir