Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Yazılım Mühendisliği Bölümü Dr. Öğretim Üyesi olan Yenal Arslan, Selçuk Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünden mezun olmuş ve Çalışma hayatına Araştırma Görevlisi olarak başlamıştır. 2003-2006 yılları arasında TEDAŞ Genel Müdürlüğünde Türkiye’nin ilk e-devlet uygulamalarından biri olan ABONE.Net projesinin hayata geçirilmesinde önemli görevler üstlenen Arslan 2006-2011 yılları arasında Sosyal Güvenlik Kurumunda (SGK) sırasıyla Sistem Sorumlusu, Sistem Yönetim Şube Müdürü, Bilgi Sistemleri ve Güvenliği Daire Başkanı olarak hizmet etmiştir. Kurumun Emekli Sandığı, Bağkur ve SSK bilgi işlem merkez ve uygulamalarının birleştirilmesi ile Kurumun e-bildirge (İşveren), Medula(hastane, eczane, optik), Mosip(mali yönetim) gibi birçok e-devlet projesinin hayata geçirilmesine liderlik etti. Yüksek Lisans ve Doktorasını yapay zeka üzerine yaptı. Çeşitli Üniversitelerde yapay zeka, bulut bilişim, sanallaştırma gibi dersler verdi. Düzce Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde Yard. Doç. Dr. Ünvanıyla Öğretim Üyesi olarak görev yaptı, bilgisayara giriş, nesneye dayalı programlama, işletim sistemleri ve bilgi teknolojileri gibi mesleki derslerin öğretimine katkı sağlayarak Kamu ve Saha tecrübesini öğrencileri ile paylaştı. 2012-2016 yılları arasında Bilgi İşlem Daire Başkanı olarak Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğünde Kurumun başta DMO online satış olmak üzere e-dönüşüm projelerini hayata geçirdi. 2016-2019 yılları arası Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Bilgi Sistemleri ve Siber Güvenlik Daire Başkanlığı görevini yürüten ARSLAN, SGK’da Dijital Dönüşüm ve Siber Güvenlik Sistemleri konusunda başta Türkiye’nin en büyük veri merkezlerinden biri olan yeni SGK veri merkezini kurmak olmak üzere birçok proje hayata geçirdi. Sektörde büyük ilgi gören "Dijital Dönüşüm ve Liderlik" kitabıyla dijital dönüşümü gerçekleştirmek için başarılı bir lidere ihtiyaç bulunduğunun altını çizen Arslan, okurlarına dijital dönüşüm liderinin sahip olması gereken özellikleri aktararak dijital dönüşümün altyapısı detaylandırmıştır. Aylık yayınlanan ICT Media dergisinde yazarlık da yapan Arslan yine aynı yayın kuruluşunun dijital tv kanalında 15 günde bir yayınlanan Dijital Dönüşüm programının moderatörlüğünü yapmaktadır. Ülkemizde bilişim teknolojilerinin gelişimine katkı sağlamak amacıyla birçok sivil toplum örgütü ile birlikte çalışarak konferans ve paneller veren Arslan aynı zamanda, Uluslararası Yönetişim Profesyonelleri Derneği (IGPAS), Türkiye Bilişim Derneği (TBD) ve Kamu İç Denetim Derneği (KİDDER) üyesidir.
1979 yılında Gelibolu’da doğan Doç. Dr. Engin Boztepe, lisans eğitimini Dumlupınar Üniversitesi İktisat bölümünde, yüksek lisans eğitimini Okan Üniversitesi Muhasebe ve Denetim programında, doktora eğitimini ise İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İşletme Ana Bilim Dalında tamamlamıştır.
Memuriyet hayatına 2006 yılında Bursa Yıldırım Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğünde Ekonomist unvanı ile başlamış, bu görevinin ardından 2009-2010 yıllarında Jandarma Eğitim Komutanlığında Hesap Sorumlusu olarak çalışmıştır. 2010 yılında Ardahan Üniversitesinde öğretim görevlisi olarak görev alan Doç. Dr. Engin Boztepe 2012-2015 yılları arasında Ardahan Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliğinde İdari Mali İşler Başkanı unvanıyla çalışmış; 2018-2019 yılları arasında ise University of Malta’da doktora sonrası araştırmacı olarak görev yapmıştır. 2022 yılında Muhasebe, Finansman ve Kontrol Dairesi Başkanı olarak atanan Doç. Dr. Engin Boztepe evli ve bir çocuk babasıdır.
Hacı Omer Kose graduated from Istanbul University, Faculty of Economics in 1990. He started to work in the Court of Accounts in 1992 and held different positions as an auditor, researcher and manager at the court. He has a PhD in international relations (2000) and associate professorship in public administration (2017). He has business experience in NATO as a performance auditor (in 2014) and a Board Member of International Board of Auditors for NATO (IBAN) (in 2016-2017). He is a guest lecturer at Ankara Yıldırım Beyazıt University, Faculty of Political Sciences for last three years. Auditing, financial management, corporate governance, globalisation and local governance are the main pillars of his interdisciplinary research. He is the Chief Editor of Turkish Court of Accounts (TCA Journal).
Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümünden mezun oldu. Yüksek lisansını Akdeniz Üniversitesi’nde, doktorasını Ankara Üniversitesi muhasebe ve finansman anabilim dalında tamamladı. Doçentliğini yönetim ve strateji alanından aldı.
25 yılı aşan kariyeri boyunca iş hayatının çeşitli alanlarında görev yaptı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği çatısı altında kurulan Türkiye Sektör Meclislerinin kurucu müdürlüğü görevini yerine getirdi. Maliye Bakanlığı Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Daire Başkanlığı görevinde bulundu. Halen, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi (ASBÜ) Denetim ve Risk Yönetimi Anabilim dalında görev yapmakta ve ayrıca ASBÜ Bilimsel Araştırma Projeleri Birim Koordinatörlüğü görevini yürütmektedir.
Kara Harp Okulu (Milli Savunma Üniversitesi), Başkent ve Hacettepe Üniversitelerinde misafir öğretim görevlisi olarak dersler verdi. Müzakere, iletişim, çatışma yönetimi, stratejik kararlar ve oyun teorisi gibi alanlarda sayısız eğitim programında yer aldı. Adalet Bakanlığı’nca yürütülen uzman arabuluculuk programında, müzakere ve çatışma yönetimi modülünün hazırlıklarında yer aldı. Arabulucu programlarında eğitici eğitmeni ve arabulucu eğitmeni olarak görev almaktadır. TOBBUYUM Müzakere Okulu yönetim kurulu üyesi ve eğitmenidir.
Oyun teorisi, stratejik kararlar, müzakere, aile anayasası, risk yönetimi ve proje yönetimi konularında 4 farklı yayınevinden basılmış 8 adet kitabı ve akademik dergilerde yayınlanmış 50’yi aşkın çalışması bulunmaktadır.
Lourens holds a Doctorate degree in Cost and Management Accounting and is based in the Department of Financial Governance at the UNISA College of Accounting Sciences. His fields of academic interest are in public sector financial governance and internal auditing. He is a rated researcher by the South African National Research Foundation (NRF).
He was appointed by the President of South Africa, to serve as a Commissioner on the Financial and Fiscal Commission (FFC) from 1 April 2019, and is currently serving a second term. The FFC conducts research and advises Parliament, Provincial Legislatures, and other stakeholders on amongst others, the annual division of revenue between the spheres of government. Lourens is an affiliate member of the Chartered Institute of Government Finance, Audit and Risk Officers (CIGFARO), chairperson of the Education Committee of the Southern African Institute of Government Auditors (SAIGA), and chairperson of the UNISA College of Accounting Sciences Research Ethics Review Committee. He is also the treasurer of the Research Ethics Committee Association of Southern Africa (REASA).
Lourens is Editor-in-chief of the Department of Higher Education accredited research journal, the Southern African Journal of Accountability and Auditing Research. He is an Associate Editor of the Scopus-listed, South African Journal of Accounting Research and an editorial board member of the Reforma scholarly journal affiliated with the Kyrgyz-Turkish Manas University in Bishkek, Kyrgyzstan. He is the project leader of the Research on Audit Committees South Africa (RACSA) group as well as the founding member and project leader of the Continuous Auditing in Public Sector Internal Auditing (CAPIA) group in collaboration with Bakirçay University in Izmir, Türkiye. He is also the founding member and project leader of the Public Sector Accounting (PSA) project in collaboration with the South African Accounting Standards Board and Türkiye Ministry of Treasury and Finance.
Kendi alanında ulusal ve uluslararası sınıflama çerçevesinde başvurulan bir referans kaynağı olma vizyonuyla yayımlanan Denetişim Dergisinin amacı;
denetim fonksiyonunun tüm argümanlarıyla geliştirilmesini desteklemek suretiyle kamu yönetiminde şeffaflık, hesap verebilirlik, katılımcılık, öngörülebilirlik gibi iyi yönetim ilkelerinin yerleşmesine ve kurumsallaşmaya katkı sağlamaktır.
Bu amaç çerçevesinde Denetişim; özellikle kamu sektöründe iç denetimle ilgili konularda paydaşlarına yeni ufuklar açmayı, iç denetim/denetim mesleğini ilgilendiren önemli konuları gündeme taşımayı, mesleğin profesyonelleri ile akademisyenlerin bakış açısını bir arada irdelemek suretiyle sürekli mesleki gelişime katkı sağlamayı, ülkemiz kamu yönetimine değer katacak çıktılar üretilmesine zemin hazırlamayı hedeflemektedir.
ULAKBİM
TR Dizin’in Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı’nda yer alan Denetişim Dergisinin kapsamı;
-Postmodern Yönetim Modelleri
· Amaçlara Göre Yönetim
· Değişim Mühendisliği
· Öğrenen Örgütler
· Toplam Kalite Yönetimi
· Kaizen (Sürekli İyileştirme)
· Performans Yönetimi
· Yönetişim
· Stratejik Yönetim
-Yeni Kamu İşletmeciliği
-İç Kontrol
-İç Denetim
-Risk Yönetimi
-Kurumsal Yönetim
-Denetim Tür ve Metodolojileri
· Performans Denetimi
· Bilgi Teknolojileri (BT) Denetimi
· Vs.
-Stratejik Planlama
-Performans Esaslı Bütçeleme
-Tahakkuk Esaslı Muhasebe
-Devlet Muhasebesi
-Kamu Yönetiminin Yeniden Yapılandırılması
-Dış Denetim
-Kamu Mali Yönetiminin Temel İlkeleri
-İnsan Kaynakları Yönetimi
-İnsan Kaynakları Yönetiminin Temel İlkeleri
-Performans Değerlendirme Yöntemleri
-Vs.
konularına ilişkin ve aşağıda belirtilen Jel kodları kapsamındaki makale, deneme, araştırma, çeviri, tanıtım, uygulama örneği, vaka analizi türünde çalışmalardır.
Gel codes:
Kaynak: (https://www.aeaweb.org/econlit/jelCodes.php?view=jel#M)
G3 |
Corporate Finance and Governance |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
G30 General
|
DENETİŞİM DERGİSİ
YAZIM KURALLARI ve DEĞERLENDİRME ESASLARI
Araştırmalara İlişkin Etik Kurallar
1- TR Dizin kriterlerinin etik kurallarla ilgili maddeleri uyarınca, Dergimizde yayımlanacak makalelerde etik kurul izni ve/veya yasal/özel izin alınmasının gerekip gerekmediği makalede belirtilmiş olmalıdır. Eğer bu izinlerin alınması gerekli ise, iznin hangi kurumdan, hangi tarihte ve hangi karar veya sayı numarası ile alındığı açıkça sunulmalıdır.
2- Etik kurul izni gerektiren çalışmalar şunlardır:
Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar,
İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar.
3- 2020 yılı öncesi araştırma verileri kullanılmış, yüksek lisans/doktora çalışmalarından üretilmiş (makalede belirtilmelidir), bir önceki yıl dergiye yayın başvurusunda bulunulmuş, kabul edilmiş ama henüz yayımlanmamış makaleler için geriye dönük etik kurul izni gerekmemektedir.
4- Araştırmanın tasarlanması, tasarımın gözden geçirilmesi ve araştırmanın yürütülmesinde, bütünlük, kalite ve şeffaflık ilkeleri sağlanmalıdır.
5- Araştırma ekibi ve katılımcılar, araştırmanın amacı, yöntemleri ve öngörülen olası kullanımları; araştırmaya katılımın gerektirdikleri ve varsa riskleri hakkında tam olarak bilgilendirilmelidir.
6- Araştırma katılımcılarının sağladığı bilgilerin gizliliği ve yanıt verenlerin gizliliği sağlanmalıdır. Araştırma katılımcıların özerkliğini ve saygınlığını koruyacak şekilde tasarlanmalıdır.
7- Araştırma katılımcıları gönüllü olarak araştırmada yer almalı, herhangi bir zorlama altında olmamalıdırlar.
8- Katılımcıların zarar görmesinden kaçınılmalıdır. Araştırma, katılımcıları riske sokmayacak şekilde planlanmalıdır.
9- Araştırma bağımsızlığıyla ilgili açık ve net olunmalı; çıkar çatışması varsa belirtilmelidir.
10- Deneysel çalışmalarda, araştırmaya katılmaya karar veren katılımcıların yazılı bilgilendirilmiş onayı alınmalıdır. Çocukların ve vesayet altındakilerin veya tasdiklenmiş akıl hastalığı bulunanların yasal vasisinin onayı alınmalıdır.
11- Çalışma herhangi bir kurum ya da kuruluşta gerçekleştirilecekse bu kurum ya da kuruluştan çalışma yapılacağına dair onay alınmalıdır.
12- İnsan öğesi bulunan çalışmalarda, “yöntem” bölümünde katılımcılardan “bilgilendirilmiş onam” alındığının ve çalışmanın yapıldığı kurumdan etik kurul onayı alındığı belirtilmesi gerekir.
*COPE (Code Of Conduct And Best Practıce Guıdelınes For Journal Edıtors) ilkelerine “https://publicationethics.org/files/Code_of_conduct_for_journal_editors_Mar11.pdf” adresinden;
**Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesine “https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/mevzuat/bilimsel-arastirma-ve-etik-yonetmeligi.aspx” adresinden ulaşılabilir.
DENETİŞİM DERGİSİ YAYIN POLİTİKASI
Denetişim Dergisi, kamu yönetiminde etkinliğin sağlanması ve bu işlevi yerine getirecek unsurların en önemlisi kabul edilen denetim mekanizmalarına yeni bir yaklaşım getiren iç denetim sisteminin güçlendirilmesi gayesinden hareketle;
Bilimsel dergi niteliğine uygun olarak alanındaki konulara ilişkin araştırmaları teşvik etmeye ve bunların yayımına öncelik vermeye
Özgün, nesnel ve etik kurallara uygun çalışmalara öncelik vererek alanındaki konularda paydaşlarına yeni ufuklar açmaya,
Meslektaşların (denetim elemanlarının) birikim, tecrübe ve düşüncelerinin bilimsel bir çerçevede ilgili taraflarla paylaşılmasına yardımcı olmaya,
İç denetim mesleğini ilgilendiren önemli konuları gündeme taşımaya,
Mesleğin profesyonelleri ile akademisyenlerin bakış açısını bir arada irdelemek suretiyle sürekli mesleki gelişime katkı sağlamaya,
Adında taşıdığı mesaja uygun olarak kamuda iyi yönetişim ilkelerinin yerleşmesini hızlandırmaya ve ülkemiz kamu yönetimine değer katacak çıktılar üretilmesine zemin hazırlamaya,
yönelik ve açık erişim yaklaşımını benimseyen yayın politikası izlemektedir.
Yayın Politikası çerçevesinde, Derginin amaç ve kapsamı, ilkeleri, yazım kuralları ve değerlendirme süreçleri, etik ilkeler vd. ayrıntılı bilgiler, https://www.kidder.org.tr/denetisim/ adresinden ulaşılabilecek web sayfasında yer almaktadır.
Açık Erişim Politikası
Denetişim Dergisi; bilimsel araştırmaları topluma ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyerek, içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır.
Kullanıcılar, yayıncıdan ve yazar(lar)dan izin almaksızın, Dergideki makaleleri tam metin olarak okuyabilir, indirebilir, dağıtabilir, makalelerin çıktısını alabilir ve kaynak göstererek makalelere bağlantı verebilir.
Gizlilik Beyanı
Dergiye gönderilen yazılardaki veya web sayfasındaki isimler ve eposta adresleri sadece belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.
Denetişim Dergisince;
Yazarlardan herhangi bir şekilde ücret talep edilmemektedir.
Makale gönderimi ve süreç işletimi işlemleri ücretsiz yürütülmektedir.
Yayımlanan yazılara 2022 Şubat ayından itibaren telif ücreti ödenmemektedir.
Denetişim dergisi yayımladığı çalışmalarla; alanındaki profesyoneller, akademisyenler ve düzenleyiciler arasında etkili bir iletişim ağı kurarak, Dünyada etkin bir denetim ve yönetim sistemine ulaşma yolculuğunda önemli mesafelerin kat edilmesine katkı sağlamaktadır.