BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 2, 766 - 786, 09.04.2015

Öz

The aim of this study is to reveal to what extent the fourth grade students in the primary schools in the city of Çanakkale have acquired the skills directly offered in the course of Social Studies. The study is a descriptive study since it aims to reveal the situation as it exists. The study was carried out by means of general screening model. The population of the study consists of fourth grade students at the primary schools in the city of Çanakkale. The "Scale of Directly Offered Skills" of 48 questions that is developed by the researchers and used to measure 8 directly offered skills was utilized in the study as the data collection tool. The selection of samples was performed by means of random sampling in the population. A total of 397 fourth grade students were selected in the study. Statistical Package for the Social Sciences (SPSS-22) program was used in the data analysis. The study utilized the techniques of frequency, percentage, and independent samples t-Test methods. That the students marked scores close to the maximum possible score in all of the 8 directly offered skills planned to be acquired by students in the course of social studies, indicates that these skills have been acquired by the students. In terms of achievement in social studies course, there has been a significant difference in favor of the students with high achievement in social studies course in all of the areas of 8 directly offered skills

Kaynakça

  • Ambarlı, A. (2010). Türkiye’de Cumhuriyetten Günümüze Sosyal Bilgiler Programları (Değişiklikler, Düzenlemeler, Güncellemeler). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Ata, B. (2006). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı.C. Öztürk, (Ed.) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi içinde (s.33-47).Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Çelikkaya, T. (2008). Yapılandırmacı Yaklaşımın Sosyal Bilgiler Öğretiminde Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi (5.Sınıf Örneği). Yayımlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Çelikkaya, T. (2011). Sosyal bilgiler programında yer alan becerilerin kazandırılma düzeyi: Öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi,19(3), 969-990.
  • Doğanay, A. (2004). Sosyal bilgiler eğitiminin genel amaçları ne olmalıdır?,Dokuz Eylül Üniversitesi, I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi Tebliğleri, (15-17 Mayıs), İzmir.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Köktürk M. (2006). Kültürün dünyası. Ankara: Hece Yayınları.
  • Köstüklü, N. (2001). Sosyal bilimler ve tarih öğretimi, Konya: Günay Ofset.
  • MEB (2005). İlköğretim sosyal bilgiler dersi (4.-5. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü
  • Mutluer, C. (2013). Sosyal bilgiler programlarında yer alan beceriler hakkında sosyal bilgiler öğretmen görüşleri. Turkish Studies, 8(7), 355-362.
  • Özbaş, Ç. B. (2012). Sosyal bilgiler öğretmeni olarak, ben kimim?”:Sosyal bilgiler öğretmenlerinin mesleki kimliklerine yönelik görüşlerinin metafor analizi yoluyla incelenmesi. Turkish Studies, 7(2), 821-838.
  • Öztürk, C. (2003). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Parker, W. (2012). Social studies in elementary education. Boston: Pearson.
  • Safran, M. (2008). Sosyal Bilgiler Öğretimine Bakış. B. Tay, ve A. Öcal, (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 3). Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Sönmez, V. (1999). Sosyal bilgiler öğretimi kılavuzu. MEB: Öğretim Kitapları Dizisi.
  • Thornton, S. (2005). Teaching social studies that matters. New York: Teachers College Press.

Evaluation of the acquisition of skills directly offered in the fourth grade course of social studies / Dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersinde doğrudan verilecek becerilerin kazanılma durumunun değerlendirilmesi

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 2, 766 - 786, 09.04.2015

Öz

Bu araştırmanın genel amacı 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde doğrudan verilecek becerilerin kazanılma durumunun değerlendirilmesidir. Araştırma genel tarama modelinde bir çalışma olarak düzenlenmiştir. Araştırmanın evrenini Çanakkale ilinde bulunan ilkokulların 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Doğrudan Verilecek Beceriler Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma, toplam 397 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Verilerin analizi için SPSS-22paket programı kullanılmış, frekans, yüzde ve bağımsız gruplar için t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre 8 doğrudan verilecek becerinin tamamında da dördüncü sınıf öğrencilerinin azami puana yakın puan almaları bu becerilerin öğrencilerce yeterli düzeyde kazanıldığını ortaya koymuştur. Ayrıca sosyal bilgiler ders başarısı yüksek olan öğrencilerin doğrudan verilecek becerilerin tamamında anlamlı olarak diğer öğrencilerden fazla puan aldıkları ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Ambarlı, A. (2010). Türkiye’de Cumhuriyetten Günümüze Sosyal Bilgiler Programları (Değişiklikler, Düzenlemeler, Güncellemeler). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Ata, B. (2006). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı.C. Öztürk, (Ed.) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi içinde (s.33-47).Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Çelikkaya, T. (2008). Yapılandırmacı Yaklaşımın Sosyal Bilgiler Öğretiminde Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi (5.Sınıf Örneği). Yayımlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Çelikkaya, T. (2011). Sosyal bilgiler programında yer alan becerilerin kazandırılma düzeyi: Öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi,19(3), 969-990.
  • Doğanay, A. (2004). Sosyal bilgiler eğitiminin genel amaçları ne olmalıdır?,Dokuz Eylül Üniversitesi, I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi Tebliğleri, (15-17 Mayıs), İzmir.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Köktürk M. (2006). Kültürün dünyası. Ankara: Hece Yayınları.
  • Köstüklü, N. (2001). Sosyal bilimler ve tarih öğretimi, Konya: Günay Ofset.
  • MEB (2005). İlköğretim sosyal bilgiler dersi (4.-5. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü
  • Mutluer, C. (2013). Sosyal bilgiler programlarında yer alan beceriler hakkında sosyal bilgiler öğretmen görüşleri. Turkish Studies, 8(7), 355-362.
  • Özbaş, Ç. B. (2012). Sosyal bilgiler öğretmeni olarak, ben kimim?”:Sosyal bilgiler öğretmenlerinin mesleki kimliklerine yönelik görüşlerinin metafor analizi yoluyla incelenmesi. Turkish Studies, 7(2), 821-838.
  • Öztürk, C. (2003). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Parker, W. (2012). Social studies in elementary education. Boston: Pearson.
  • Safran, M. (2008). Sosyal Bilgiler Öğretimine Bakış. B. Tay, ve A. Öcal, (Ed.), Sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 3). Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Sönmez, V. (1999). Sosyal bilgiler öğretimi kılavuzu. MEB: Öğretim Kitapları Dizisi.
  • Thornton, S. (2005). Teaching social studies that matters. New York: Teachers College Press.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Kaan Demir

Zerrin Tuğçe Çiçekliyurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Nisan 2015
Gönderilme Tarihi 9 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demir, M. K., & Çiçekliyurt, Z. T. (2015). Evaluation of the acquisition of skills directly offered in the fourth grade course of social studies / Dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersinde doğrudan verilecek becerilerin kazanılma durumunun değerlendirilmesi. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 11(2), 766-786. https://doi.org/10.17244/eku.09364