Bu çalışmada, EBA ile TRT EBA TV uzaktan eğitim uygulaması hakkında ortaöğretim öğrencilerinin, ortaöğretimde görev yapan öğretmenlerin ve velilerin görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik bir çalışma olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenen çeşitli kademelerdeki 12 lise öğrencisi, 12 veli ve farklı branşlarda görev yapan 12 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, ortaöğretim düzeyinde EBA ve TRT EBA TV ile yürütülen uzaktan eğitim sürecinin organizasyon, içerik, öğretmen, materyal türü ve zamanlama gibi konularda birtakım olumlu özelliklerinin yanı sıra işleyişte aksaklıkların yaşanmasına neden olan ve geliştirilmesi gereken olumsuz yönlerinin de olduğunu göstermektedir. Salgın sonrasında da ortaöğretim düzeyinde sürdürülebilir ve nitelikli bir uzaktan eğitim sistemi temellendirmek için, bu olumsuz yönlerin dikkate alınarak geliştirilmesinin sürece katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
In this study, it was aimed to determine the opinions of high school students, high school teachers and parents of the students about EBA and TRT EBA TV distance education application. The research was designed as a phenomenological study, one of the qualitative research methods. The study group of research consists of 12 high school students, 12 parents and 12 teachers from different branches, determined by maximum sampling from purposeful sampling methods. Semi-structured interview forms having been developed by the researchers was used as data collection tool in the research. Descriptive analysis method was used in the analysis of the data. Findings obtained from the research show that the distance education process conducted with EBA and EBA TV at secondary level has some positive features in terms of organization, content, teacher, material type and timing, as well as negative aspects that cause disruptions in the operation and should be improved. It is thought that the development of these negative aspects by considering these negative aspects will contribute to the process of establishing a sustainable and qualified distance education system at secondary education level after the epidemic.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2022 |
Kabul Tarihi | 5 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |