Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yapılandırmacı Yaklaşımın 7E Modeline Göre Düzenlenmiş Öğretim Etkinliklerinin Türkçe Dersindeki Başarıya ve Öğrenmedeki Kalıcılığa Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 2, 335 - 340, 15.08.2017
https://doi.org/10.17556/erziefd.293178

Öz

Bu
çalışma, yapılandırmacı yaklaşımın 7E öğretim modeline göre düzenlenmiş öğretim
etkinliklerinin Türkçe derslerinde öğrenci başarısına ve öğrenmenin
kalıcılığına etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma deneysel bir desende
yürütülmüştür. Çalışmada, deney ve kontrol gruplarına Türkçe Dersi Başarı Testi
Ölçeği ön test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna 8 hafta süreyle 7E modeline
göre düzenlenmiş öğretim etkinlikleri uygulanırken kontrol grubuna da 8 hafta
süreyle mevcut programdaki etkinlikler uygulanmıştır. Uygulama sonucunda her
iki gruba Türkçe Dersi Başarı Testi Ölçeği son test olarak tekrar uygulanmıştır.
Uygulama derslerinin bitiminden 4 hafta sonra da her iki gruba kalıcılık testi
uygulanmıştır. Elde edilen verilerle gruplar arasındaki farkın anlamlı olup
olmadığını test etmek için t- testi uygulanmıştır. Araştırma sonunda 7E öğretim
modeline uygun düzenlenmiş ders etkinliklerinin öğrencilerin başarılarına ve öğretimdeki
kalıcılığa anlamlı bir katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Avcıoğlu, O. (2008). Lise 2 fizik dersinde Newton yasaları konusunda 7E modelinin başarıya etkisinin araştırılması. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bruner, J. S. (1966). Toward a theory of instruction. Cambridge Massachusetts: Belknap Press.
  • Bybee, R.W. (2003). Why the seven E's. http://www.miamisci.org/ph/lpintro7E.html, ErişimTarihi: (21.08.2013).
  • Bybee, R. W., Taylor, J. A., Gardner, A., Van Scotter, P., Powell, J. C., Westbrook, A. Andlandes N. (2006). The BSCS 5E instructional model: origins, effectiveness, and applications. Colorado Springs: BSCS.
  • Can, T. (2004). Yabancı dil olarak Türkçe öğretmenlerinin yetiştirilmesinde kuram ve uygulama boyutuyla oluşturmacı yaklaşım. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi.
  • Cunningham, R. T. ve F. Turgut. (1996) İlköğretim fen bilgisi öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet öncesi Öğretmen Eğitimi.
  • Çelik, H.,Ulukök, Ş. ve Sarı, U. (2012). 5E ve 7E öğretim modellerinin fen okur-yazarlığı üzerine etkisi. Journal of Research in Educationand Teaching, 1(3): 183-194 ISNN: 2146-9199.
  • Çelik, H. ve Özbek, G. (2013). 7E öğretim modelinin hipotez kurma ve değişken belirleme becerileri üzerine etkisi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı: 31, s.13-23.
  • Çepni, S., Şan, H. M., Gökdere, M. ve Küçük, M. (2001). Fen bilgisi öğretiminde zihinde yapılandırma kuramına uygun 7E modeline göre örnek etkinlik geliştirme. Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 7-8 Eylül , Maltepe Üniversitesi: İstanbul.
  • Yayıncılık. Ankara.
  • Demirezen, S. (2010). The effect of 7E model to students achievement, development of scientificproces sskills, conceptualachievement and retentionlevels in electricalcircuits subject. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Fizik Öğretmenliği Bilim Dalı. Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Eisenkraft, A. (2003). Expanding the 5E Model: A proposed 7E model emphasizes “transfer of learning” and theim portance of elicitingprior understanding. TheScienceTeacher.70(6),56-59.Published by the National ScienceTeachersAssociation, 1840 Wilson Blvd.,Arlington, VA 22201-3000.
  • Güneş, F. (2014). Türkçe öğretimi yaklaşımlar ve modeller. PegemAkedemi. Ankara.
  • Gömleksiz, M. N. ve Elaldı, Ş. (2011). Yapılandırmacı yaklaşım bağlamında yabancı dil öğretimi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 6/2 Spring , p. 443-454, TURKEY
  • Gönen, S. and Kocakaya, S. (2010). A physics lesson designed according to 7E model with the help of ınstructional technology. The Turkish Online Journal of Distance Education
  • Kanlı, U. (2007). 7E modeli merkezli laboratuvar ile doğrulama laboratuvar yaklaşımlarının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin gelişimine ve kavramsal başarılarına etkisinin karşılaştırılması, Gazi Üniversitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara.
  • Kanlı, U. ve Yağbasan, R. (2008). 7E modeli merkezli laboratuar yaklaşımının öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirmedeki yeterliliği. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1): 91-125.
  • Köksal, O. (2009). Teaching tenses in English to the students of these condstage at primaryeducationthroughusing 5E model in constructivistapproach (7th grade) (Unpublished MA Thesis). Selçuk University, Institute of Social Sciences, Konya, Turkey.
  • Köksal, O. (2013). The effect of mnemonic devices on achievement, attitude, vocabulary learning and retention on the fifth year primary school English lessons. DoctarateThesis. Necmettin Erbakan University, Institute of Education Sciences, Konya, Turkey.
  • Köksal, O. (2014).7E modeline göre düzenlenmiş öğretim etkinliklerinin 6. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki başarılarına, tutumlarına ve kalıcı öğrenmelerine olan etkisinin incelenmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9/5 Spring 2014, p. 1459-1475, Ankara, Turkey.
  • Özbek, G., Çelik, H., Ulukök, Ş. ve Sarı, U. (2012). 5E ve 7E öğretim modellerinin fen okur-yazarlığı üzerine etkisi. Journal of Research in Educationand Teaching,1(3): 183-194
  • Turgut, Ü., Gürbüz, F. and Salar, R. ( 2013). The effect of 7E model on academic achievementsandretention in the unit “electricity in our life” 6th gradescience and technologycourse. 7th International Technology, Educationand Development Conference 4-5 March, Valencia, Spain.
  • Ün Açıkgöz, K. (2005). Aktif öğrenme, İzmir: Eğitim Dünyası Yay.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Bu Sayıda
Yazarlar

Murat Ateş

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2017
Kabul Tarihi 26 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ateş, M. (2017). Yapılandırmacı Yaklaşımın 7E Modeline Göre Düzenlenmiş Öğretim Etkinliklerinin Türkçe Dersindeki Başarıya ve Öğrenmedeki Kalıcılığa Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 335-340. https://doi.org/10.17556/erziefd.293178