Geometri
derslerinde kullanılan öğretim materyallerinde kavram yanılgılarına sebep
olabilecek hataların bulunması mümkündür. Öğretmenlerin ve geleceğin
öğretmenleri olan öğretmen adaylarının bu hataları fark edip gerekli tedbirleri
alması gerekmektedir. Bu bağlamda, çalışmanın amacı kavramsal hata içeren ama
sorunun cevabı bu hatalardan direk etkilenmeyen geometri sorularında GeoGebra
inşaları yardımıyla öğretmen adaylarının hataları fark etme düzeyleri incelemektir.
Bu çalışma tekli durum çalışması özelliğine sahiptir. Çalışmanın
katılımcılarını Doğu Anadolu’da bir üniversitede GeoGebra eğitimi alan 32
matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmanın veri toplama araçlarını,
üç boyutlu Geometri Hata Tespit Testi [GHTT], testteki soruları inşa ettikleri
GeoGebra dosyaları, çözümlerindeki cevapları karşılaştırdıkları GeoGebra
İnşaları Karşılaştırma Testi [GİKT], Görüş Anketi [GA] ve yarı yapılandırılmış
mülakatlardan oluşmaktadır. Veri analizinde içerik analiz yöntemlerinden
yararlanılmıştır. Ayrıca frekans ve yüzde tabloları içeren betimsel
istatistiklerden de yararlanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, statik
ortamda öğretmen adaylarının hiçbiri kavramsal hataları fark edemedikleri, buna
karşın karşılaştırma testinde öğretmen adaylarının en az dörtte üçünün GeoGebra
yardımı ile hataları fark ettikleri gözlemlenmiştir. Bu bağlamda, GeoGebra
öğrencilerde kavram yanılgılarına sebep olabilecek hataları belirlemede faydalı
bir yazılım olduğu söylenebilir.
Bölüm | Bu Sayıda |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 24 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 3 |