E-kitaplar alternatif sunum yapıları, öğrenme
süreçlerine yönelik farklı çoklu ortam bileşenlerini barındırmaları ve
öğrenci-içerik iletişimini üst düzeye taşımaları ile uzaktan öğretim faaliyetlerinde
sıklıkla kullanılmaya başlayan öğretim materyallerindendir. Bu çalışmanın
amacı, açıköğretim öğrencilerinin, e-kitap kullanım sıklığı, amacı, e-kitapları
faydalı bulma durumlarının ve e-kitap kullanımlarına yönelik tutumlarının
incelenmesidir. Bu çalışma kapsamında tarama yöntemi uygulanmıştır. Çalışmanın
örneklemini Atatürk Ünivertsitesi Açıköğretim Fakültesine kayıtlı 453 öğrenci
oluşturmaktadır. Veri toplama aracı iki bölümden oluşmaktadır. Birinci
bölümünde e-kitap kullanım sıklığını, amacını ve faydalı olma durumunu
belirleyen maddeler, ikinci bölümünde ise “E-Kitap Okumaya Yönelik Tutum
Ölçeği” maddeleri bulunmaktadır. Verilerin analizinde betimsel ve kestirimsel
istatistiki yöntemler uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre açıköğretim
öğrencilerinin e-kitap kullanım sıklığının en fazla günlük düzeyde olduğu
görülmüştür. Açıköğretim öğrencileri e-kitapları daha çok ders çalışma ve
öğrenme amacıyla kullandıkları tespit edilmiştir. Öğrenciler e-kitapların
kitaplara göre daha kolay güncellenebilir olduğunu, erişilebilir olduğunu, her
yerde kullanılabilir olduğunu ve genel kullanımının kolay olduğunu
belirtmişlerdir. Açıköğretim öğrencilerinin çoğu e-kitapları faydalı bulmadığı
ve e-kitap kullanımına yönelik tutumlarının ise kararsız düzeyde olduğu
görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 8 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 22 Sayı: 2 |