Araştırmanın amacı, sosyal bilgiler ve matematik dersi öğrenme kazanımlarının; eleştirel düşünme beceri ve eğilimlerini kazandırma düzeyleri açısından incelenmesidir. Araştırma, içerik analizi yöntemi temel alınarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında ise doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında incelenen dokümanları 2017 yılı temmuz ayında yürürlüğe giren Sosyal Bilgiler ve Matematik dersi (4-7. sınıflar) öğretim programları oluşturmuştur. İlgili dokümanlar aracılığıyla ulaşılan 323 öğrenme kazanımı tümdengelimsel içerik analizi yaklaşımı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi sürecinde araştırmacılar tarafından geliştirilen “Öğrenme Kazanımlarını Kategori ve Düzey Açısından Sınıflandırma Formu”, “Öğrenme Kazanımlarının Eleştirel Düşünme Beceri Düzeyini Değerlendirme Rubriği” ve “Öğrenme Kazanımlarının Eleştirel Düşünme Eğilim Düzeyini Değerlendirme Rubriği” kullanılmıştır. Analiz sonucunda sosyal bilgiler dersi öğretim programı öğrenme kazanımlarının, matematik dersi kazanımlarına göre eleştirel düşünme becerilerini ve eğilimlerini kazandırmada daha yeterli olduğu belirlenmiştir.
eleştirel düşünme Matematik dersi öğretim programı sosyal bilgiler dersi öğretim programı
-
-
-
The aim of the research is to examine social studies and mathematics Courses’ learning outcomes in terms of level of teaching critical thinking skills and tendencies. The research is carried out based on the content analysis method. To collect the data document analysis method is used. The documents examined in the research is taken from the curriculums of social and mathematics Courses (4-7 class) which are effective from July 2017. The 323 learning outcomes achieved through relevant documents are analyzed using deductive content analysis approach. During the analysis of the data, "Classification Form of Learning Achievements in terms of Category and Level", "Rubric of Learning Critical Thinking Skill Level of Learning Acquisition" and "Rubric for Evaluation Critical Thinking Level of Learning Acquisitions" are used. As a result of the analysis, it is determined that the learning outcomes of the social studies curriculum are more sufficient to gain critical thinking skills and tendencies than the mathematics course.
Critical thinking Learning outcomes Curriculum of Mathmatics Course
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 3 |