Günümüzde
yaşanan teknolojik gelişmeler eğitim alanında da kendini göstermekte olup,
dersler kapsamında ele alınan konular dahilinde materyal ve içerik geliştirmede
söz konusu teknolojilerden faydalanmayı beraberinde getirmektedir. Bu bağlamda,
hizmet öncesi eğitimde yer alan öğretmen adaylarının hızlı içerik geliştirme
araçlarından eğitsel amaçlı faydalanmalarındaki yeterliklerinin belirlenmesi ve
tespit edilen ihtiyaçlar dahilinde eğitimlerine yön verilmesi önem arz eden
konular arasında görülmektedir. Bu çalışmada, yürütülecek dersler kapsamındaki
evrelerde hızlı içerik geliştirme araçlarını kullanabilmedeki yeterlik
düzeylerini tespit etmeye yönelik bir ölçek geliştirmesi amaçlanmıştır. Bu
amaçla ilk olarak, literatür taraması çerçevesinde 40 maddelik soru havuzu
oluşturulmuştur. Bu maddeler uzman görüşleri doğrultusunda yapılan incelemeler
neticesinde bazı maddeler çıkartılmış bazılarının üzerinde düzenlemeler
yapılarak 36 maddelik taslak ölçek formu oluşturulmuştur. Ölçek 5’li likert
tipinde hazırlanmış olup kategorileri Çok yetersizim ile Çok yeterliyim
arasında değişmektedir. Hazırlanan taslak ölçek farklı üniversitelerin eğitim
fakültelerindeki farklı bölümlerde öğrenim gören 337 öğretmen adayına
uygulanmış ve elde edilen verilere açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi
uygulanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda 3 faktör altında toplanan 21
maddenin toplam varyansı % 65.630 açıkladığını göstermektedir. Bu faktörler,
Web 2.0 araçlarının ders içeriğinin hazırlanması, ders içeriğinin sunumu ve öğrenme
çıktılarının değerlendirilmesi sürecinde kullanılabilirliği şeklinde
gruplandırılmıştır. Faktör analizi yapılarak son halini alan ölçeğin Cronbach -
Alfa iç tutarlık katsayısı α = 0,955 olarak bulunmuştur. Doğrulayıcı faktör
analizi sonuçları ölçeğinin kabul edilebilir uyum indekslerine sahip olduğunu
göstermektedir (X2=516.18, X2/df =2.86, RMSEA=0.074, SRMR=0.053, NFI=0.9, CFI=0.94,
RFI=0.85 ve IFI=0.94). Yapılan analiz sonuçları, geliştirilen ölçeğin Web 2.0
araçlarının eğitsel amaçlı kullanımındaki yeterlik düzeyinin belirlenmesinde
kullanılabilir olduğunu göstermektedir.
web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik öğretmen adayı ölçek geliştirme
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |