Bu araştırmada ortaokulda Bilim Uygulamaları
dersini yürüten fen bilgisi öğretmenlerinin ilgili derse yönelik ders içeriği
ve nasıl gerçekleştirildiğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Bu amaca uygun olarak, çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni
kapsamında gerçekleştirlmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Amasya ili
merkezindeki dört farklı ortaokulda 2017-2018 eğitim-öğretim bahar yarıyılında
bilim uygulamaları dersine giren 6 fen bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya
katılan öğretmenlerin seçiminde 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda bilim uygulamaları
dersine girmeleri temel ölçüt olarak belirlenmiştir. Araştırma verileri
öğretmenlerle görüşme sürecinde kullanılan yarı yapılandırılmış görüşme formu
ile alınmıştır. Verileri toplama süreci içerisinde ise çalışma grubunu
oluşturan öğretmenlerle yüz yüze görüşülmüştür. Araştırma sonucu elde edilen
ham veriler betimleyici bakış açısına göre NVıvo programı kullanılarak analiz
edilmiştir. Bu çalışmadan elde edilen bulgulara dayalı olarak, bilim
uygulamaları dersinin öğretmenler tarafından yeni karşılaşılan bir durum olduğu
ve bu dersin yeterince anlaşılamadığı gerek yardımcı bir kaynağın olmaması
gerekse öğretmenlerin sınıfların kalabalık olduğunu gerekçe göstererek farklı
etkinliklere yer vermedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonunda
ilgililere, bilim uygulamaları dersinin hedefleri ve ders kapsamında
uygulanması beklenen etkinliklerin açıklanması, dersin öğretimine yönelik
hizmet içi eğitim ya da kurlar verilmesi, derse ilişkin malzeme yetersizliğinin
giderilmesi vb. gibi gerekli öneriler sunulmuştur.
Bilim uygulamaları Fen öğretmenleri Fen öğretimi Öğretmen görüşü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Çalışmaları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 3 |