Akpınar, B., Turan, M. (2004). Avrupa birliğine uyum sürecinde ilköğretim öğretmenlerinin demokrasi ve demokrasi eğitimi- ne bakış açısı. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversi- tesi Yayını .386 — 396.
Ansbacher, H.L., Ansbacher, RR. (1956). The ındividual psychology of Alfred Adler, New York: Harper and Row, Publishers, lnc.,165 - 241.
Beck, A.T., Freeman, A., Davis, DD. (2004). Cognitive therapy of personality disorders, New York: The Guilford Press, Se- cond Edition,323.
Blair, H. (2003). Jump — Starting Democrcy: Adult Civic Education and Democratic Participation in Three Countries. Democ- ratization. 10 (1), 53 — 76.
Bocknek. G. (1991). Ego and self in weekly psychotherapy. Connecticut: International Universities Press. lnc.,62.
Court, D. (2004). Education in a troubled, democracy. voices from Israel. Curriculum Inquiry. 34 (1 ), 47 - 68.
Çankaya, D., Seçkin, O. (2004). Demokratik değerlerin benimsenmesi açısından öğretmen ve öğretmen adaylarının görüş ve tutumlan. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversitesi Yayını. 461 —- 466.
Davies, L. (1999). Comparing deŞnitions of democracy in education. Compare, 29(2),127 — 140.
Davis, O. L. (2003). Editorial does democracy in education still live. Journal of Curriculum an Supervision. 19 (1), 1 — 4.
Demoulin, D.F., Kolstad, R. (2000). Assessing the gains of behavioral dynamics essential for success in democracy for teac- her education students. College Student Journal. 34 (3), 417 — 424.
Dilekmen, M. (1999), Grupla psikolojik danışmanın öğretmen adaylarının demokratik tutum ve empatik beceri düzeylerine et- kisi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi,l.
Doğanay, A., Çuhadar, A., Sarı, M. (2004). Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin demokrasi anlayışlarına ilişkin algılarının değerlendirilmesi. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üni— versitesi Yayını. 362 — 373.
Geçtan, E. (1989). Genel ve klinik psikiyatri. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 229.
Gözütok, F. D. (1995). Öğretmenlerin demokratik tutumları, Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınlan, 41 — 43.
Greenberg, P. (1992). Why not academic preschool? autocracy or democracy in the class. Young Children. 47(3), 54 — 63.
Gürşimşek, l., Göregenli, M. (2004). Öğretmen adayları ve öğretmenlerde demokratik tutumlar, değerler ve demokrasiye iliş- kin inançlar. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversite- si Yayını. 77 -— 85.
Harber, C. (2002). Education, democracy and poverty reduction in Afrika. Comparative Education, 38 (3), 267 — 276.
Karasar, N. (1986). Bilimsel araştıma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye Ltd.Şti. 120—1 21 .
Leclerc, G. & at.al. (1998). The self actualization concept: a contend validation. Journal of Social Behavior and Personality, 13 (1), 5.69 — 85.
Maslow, A. (1965). Motivation and personality. New York: Harper and Row, 150.
Özgüven, İ.E. (1992). Hacettepe kişilik envanteri el kitabı, Ankara: Odak Ofset, 1 — 74.
Perls, F., Hefferline, R.F., Goodman, P. (1951). Gestalt therapy, exicement and growth in the human personality. London: So- uvenir Press. Ltd., 460.
Rogers, C. R. (1951). Client - centered therapy. ıts current pratice, implications and theory. London: Constable and Company Limited, 489.
Rowland, S. (2003). Teaching for democracy in higher education. Teaching in Higher Education. 8(1), 89 — 109.
Schweisfurth, M. (2002). Democracy and education: negotiating practice in the Gambia. Comparative Education. 38(3), 303 — 314.
Sharf, SR. (2000). Theories of psychotherapy and counseling. Concepts and cases, USA: Brooks Cole, 12.
Tarrant, I . M. (1989). Democracy and education. Aldershot: Averbury, 86 — 88.
Yurtseven, R. (2003). Ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin demokratik tutumları. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, l.
Kütüphaneme Ekle
Yıl 2006,
Cilt: 30 Sayı: 30, 149 - 158, 01.06.2006
Akpınar, B., Turan, M. (2004). Avrupa birliğine uyum sürecinde ilköğretim öğretmenlerinin demokrasi ve demokrasi eğitimi- ne bakış açısı. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversi- tesi Yayını .386 — 396.
Ansbacher, H.L., Ansbacher, RR. (1956). The ındividual psychology of Alfred Adler, New York: Harper and Row, Publishers, lnc.,165 - 241.
Beck, A.T., Freeman, A., Davis, DD. (2004). Cognitive therapy of personality disorders, New York: The Guilford Press, Se- cond Edition,323.
Blair, H. (2003). Jump — Starting Democrcy: Adult Civic Education and Democratic Participation in Three Countries. Democ- ratization. 10 (1), 53 — 76.
Bocknek. G. (1991). Ego and self in weekly psychotherapy. Connecticut: International Universities Press. lnc.,62.
Court, D. (2004). Education in a troubled, democracy. voices from Israel. Curriculum Inquiry. 34 (1 ), 47 - 68.
Çankaya, D., Seçkin, O. (2004). Demokratik değerlerin benimsenmesi açısından öğretmen ve öğretmen adaylarının görüş ve tutumlan. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversitesi Yayını. 461 —- 466.
Davies, L. (1999). Comparing deŞnitions of democracy in education. Compare, 29(2),127 — 140.
Davis, O. L. (2003). Editorial does democracy in education still live. Journal of Curriculum an Supervision. 19 (1), 1 — 4.
Demoulin, D.F., Kolstad, R. (2000). Assessing the gains of behavioral dynamics essential for success in democracy for teac- her education students. College Student Journal. 34 (3), 417 — 424.
Dilekmen, M. (1999), Grupla psikolojik danışmanın öğretmen adaylarının demokratik tutum ve empatik beceri düzeylerine et- kisi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi,l.
Doğanay, A., Çuhadar, A., Sarı, M. (2004). Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin demokrasi anlayışlarına ilişkin algılarının değerlendirilmesi. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üni— versitesi Yayını. 362 — 373.
Geçtan, E. (1989). Genel ve klinik psikiyatri. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 229.
Gözütok, F. D. (1995). Öğretmenlerin demokratik tutumları, Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınlan, 41 — 43.
Greenberg, P. (1992). Why not academic preschool? autocracy or democracy in the class. Young Children. 47(3), 54 — 63.
Gürşimşek, l., Göregenli, M. (2004). Öğretmen adayları ve öğretmenlerde demokratik tutumlar, değerler ve demokrasiye iliş- kin inançlar. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversite- si Yayını. 77 -— 85.
Harber, C. (2002). Education, democracy and poverty reduction in Afrika. Comparative Education, 38 (3), 267 — 276.
Karasar, N. (1986). Bilimsel araştıma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye Ltd.Şti. 120—1 21 .
Leclerc, G. & at.al. (1998). The self actualization concept: a contend validation. Journal of Social Behavior and Personality, 13 (1), 5.69 — 85.
Maslow, A. (1965). Motivation and personality. New York: Harper and Row, 150.
Özgüven, İ.E. (1992). Hacettepe kişilik envanteri el kitabı, Ankara: Odak Ofset, 1 — 74.
Perls, F., Hefferline, R.F., Goodman, P. (1951). Gestalt therapy, exicement and growth in the human personality. London: So- uvenir Press. Ltd., 460.
Rogers, C. R. (1951). Client - centered therapy. ıts current pratice, implications and theory. London: Constable and Company Limited, 489.
Rowland, S. (2003). Teaching for democracy in higher education. Teaching in Higher Education. 8(1), 89 — 109.
Schweisfurth, M. (2002). Democracy and education: negotiating practice in the Gambia. Comparative Education. 38(3), 303 — 314.
Sharf, SR. (2000). Theories of psychotherapy and counseling. Concepts and cases, USA: Brooks Cole, 12.
Tarrant, I . M. (1989). Democracy and education. Aldershot: Averbury, 86 — 88.
Yurtseven, R. (2003). Ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin demokratik tutumları. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, l.
Karahan, T. F., Sardoğan, E. M., Özkamalı, E., … Dicle, N. A. (2006). ÖĞRETMEN ADAYLARINDA DEMOKRATİK TUTUM, NEVROTİK EĞİLİMLER VE KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 149-158.