BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARINDA DEMOKRATİK TUTUM, NEVROTİK EĞİLİMLER VE KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME

Yıl 2006, Cilt: 30 Sayı: 30, 149 - 158, 01.06.2006

Kaynakça

  • Akpınar, B., Turan, M. (2004). Avrupa birliğine uyum sürecinde ilköğretim öğretmenlerinin demokrasi ve demokrasi eğitimi- ne bakış açısı. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversi- tesi Yayını .386 — 396.
  • Ansbacher, H.L., Ansbacher, RR. (1956). The ındividual psychology of Alfred Adler, New York: Harper and Row, Publishers, lnc.,165 - 241.
  • Beck, A.T., Freeman, A., Davis, DD. (2004). Cognitive therapy of personality disorders, New York: The Guilford Press, Se- cond Edition,323.
  • Blair, H. (2003). Jump — Starting Democrcy: Adult Civic Education and Democratic Participation in Three Countries. Democ- ratization. 10 (1), 53 — 76.
  • Bocknek. G. (1991). Ego and self in weekly psychotherapy. Connecticut: International Universities Press. lnc.,62.
  • Court, D. (2004). Education in a troubled, democracy. voices from Israel. Curriculum Inquiry. 34 (1 ), 47 - 68.
  • Çankaya, D., Seçkin, O. (2004). Demokratik değerlerin benimsenmesi açısından öğretmen ve öğretmen adaylarının görüş ve tutumlan. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversitesi Yayını. 461 —- 466.
  • Davies, L. (1999). Comparing deŞnitions of democracy in education. Compare, 29(2),127 — 140.
  • Davis, O. L. (2003). Editorial does democracy in education still live. Journal of Curriculum an Supervision. 19 (1), 1 — 4.
  • Demoulin, D.F., Kolstad, R. (2000). Assessing the gains of behavioral dynamics essential for success in democracy for teac- her education students. College Student Journal. 34 (3), 417 — 424.
  • Dilekmen, M. (1999), Grupla psikolojik danışmanın öğretmen adaylarının demokratik tutum ve empatik beceri düzeylerine et- kisi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi,l.
  • Doğanay, A., Çuhadar, A., Sarı, M. (2004). Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin demokrasi anlayışlarına ilişkin algılarının değerlendirilmesi. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üni— versitesi Yayını. 362 — 373.
  • Garrison, W.H. (2003). Democracy, experience and education, Phi Delta Kapan. March, 2003. 525 —— 529.
  • Geçtan, E. (1989). Genel ve klinik psikiyatri. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 229.
  • Gözütok, F. D. (1995). Öğretmenlerin demokratik tutumları, Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınlan, 41 — 43.
  • Greenberg, P. (1992). Why not academic preschool? autocracy or democracy in the class. Young Children. 47(3), 54 — 63.
  • Gürşimşek, l., Göregenli, M. (2004). Öğretmen adayları ve öğretmenlerde demokratik tutumlar, değerler ve demokrasiye iliş- kin inançlar. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversite- si Yayını. 77 -— 85.
  • Harber, C. (2002). Education, democracy and poverty reduction in Afrika. Comparative Education, 38 (3), 267 — 276.
  • Karasar, N. (1986). Bilimsel araştıma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye Ltd.Şti. 120—1 21 .
  • Leclerc, G. & at.al. (1998). The self actualization concept: a contend validation. Journal of Social Behavior and Personality, 13 (1), 5.69 — 85.
  • Maslow, A. (1965). Motivation and personality. New York: Harper and Row, 150.
  • Özgüven, İ.E. (1992). Hacettepe kişilik envanteri el kitabı, Ankara: Odak Ofset, 1 — 74.
  • Perls, F., Hefferline, R.F., Goodman, P. (1951). Gestalt therapy, exicement and growth in the human personality. London: So- uvenir Press. Ltd., 460.
  • Rogers, C. R. (1951). Client - centered therapy. ıts current pratice, implications and theory. London: Constable and Company Limited, 489.
  • Rowland, S. (2003). Teaching for democracy in higher education. Teaching in Higher Education. 8(1), 89 — 109.
  • Schweisfurth, M. (2002). Democracy and education: negotiating practice in the Gambia. Comparative Education. 38(3), 303 — 314.
  • Sharf, SR. (2000). Theories of psychotherapy and counseling. Concepts and cases, USA: Brooks Cole, 12.
  • Tarrant, I . M. (1989). Democracy and education. Aldershot: Averbury, 86 — 88.
  • Yurtseven, R. (2003). Ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin demokratik tutumları. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, l.

Yıl 2006, Cilt: 30 Sayı: 30, 149 - 158, 01.06.2006

Kaynakça

  • Akpınar, B., Turan, M. (2004). Avrupa birliğine uyum sürecinde ilköğretim öğretmenlerinin demokrasi ve demokrasi eğitimi- ne bakış açısı. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversi- tesi Yayını .386 — 396.
  • Ansbacher, H.L., Ansbacher, RR. (1956). The ındividual psychology of Alfred Adler, New York: Harper and Row, Publishers, lnc.,165 - 241.
  • Beck, A.T., Freeman, A., Davis, DD. (2004). Cognitive therapy of personality disorders, New York: The Guilford Press, Se- cond Edition,323.
  • Blair, H. (2003). Jump — Starting Democrcy: Adult Civic Education and Democratic Participation in Three Countries. Democ- ratization. 10 (1), 53 — 76.
  • Bocknek. G. (1991). Ego and self in weekly psychotherapy. Connecticut: International Universities Press. lnc.,62.
  • Court, D. (2004). Education in a troubled, democracy. voices from Israel. Curriculum Inquiry. 34 (1 ), 47 - 68.
  • Çankaya, D., Seçkin, O. (2004). Demokratik değerlerin benimsenmesi açısından öğretmen ve öğretmen adaylarının görüş ve tutumlan. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversitesi Yayını. 461 —- 466.
  • Davies, L. (1999). Comparing deŞnitions of democracy in education. Compare, 29(2),127 — 140.
  • Davis, O. L. (2003). Editorial does democracy in education still live. Journal of Curriculum an Supervision. 19 (1), 1 — 4.
  • Demoulin, D.F., Kolstad, R. (2000). Assessing the gains of behavioral dynamics essential for success in democracy for teac- her education students. College Student Journal. 34 (3), 417 — 424.
  • Dilekmen, M. (1999), Grupla psikolojik danışmanın öğretmen adaylarının demokratik tutum ve empatik beceri düzeylerine et- kisi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi,l.
  • Doğanay, A., Çuhadar, A., Sarı, M. (2004). Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin demokrasi anlayışlarına ilişkin algılarının değerlendirilmesi. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üni— versitesi Yayını. 362 — 373.
  • Garrison, W.H. (2003). Democracy, experience and education, Phi Delta Kapan. March, 2003. 525 —— 529.
  • Geçtan, E. (1989). Genel ve klinik psikiyatri. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 229.
  • Gözütok, F. D. (1995). Öğretmenlerin demokratik tutumları, Ankara: Türk Demokrasi Vakfı Yayınlan, 41 — 43.
  • Greenberg, P. (1992). Why not academic preschool? autocracy or democracy in the class. Young Children. 47(3), 54 — 63.
  • Gürşimşek, l., Göregenli, M. (2004). Öğretmen adayları ve öğretmenlerde demokratik tutumlar, değerler ve demokrasiye iliş- kin inançlar. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20 — 21 Mayıs 2004 Bildiriler. Onsekiz Mart Üniversite- si Yayını. 77 -— 85.
  • Harber, C. (2002). Education, democracy and poverty reduction in Afrika. Comparative Education, 38 (3), 267 — 276.
  • Karasar, N. (1986). Bilimsel araştıma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye Ltd.Şti. 120—1 21 .
  • Leclerc, G. & at.al. (1998). The self actualization concept: a contend validation. Journal of Social Behavior and Personality, 13 (1), 5.69 — 85.
  • Maslow, A. (1965). Motivation and personality. New York: Harper and Row, 150.
  • Özgüven, İ.E. (1992). Hacettepe kişilik envanteri el kitabı, Ankara: Odak Ofset, 1 — 74.
  • Perls, F., Hefferline, R.F., Goodman, P. (1951). Gestalt therapy, exicement and growth in the human personality. London: So- uvenir Press. Ltd., 460.
  • Rogers, C. R. (1951). Client - centered therapy. ıts current pratice, implications and theory. London: Constable and Company Limited, 489.
  • Rowland, S. (2003). Teaching for democracy in higher education. Teaching in Higher Education. 8(1), 89 — 109.
  • Schweisfurth, M. (2002). Democracy and education: negotiating practice in the Gambia. Comparative Education. 38(3), 303 — 314.
  • Sharf, SR. (2000). Theories of psychotherapy and counseling. Concepts and cases, USA: Brooks Cole, 12.
  • Tarrant, I . M. (1989). Democracy and education. Aldershot: Averbury, 86 — 88.
  • Yurtseven, R. (2003). Ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin demokratik tutumları. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, l.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

T Fikret Karahan Bu kişi benim

E Mehmet Sardoğan Bu kişi benim

Eyüp Özkamalı Bu kişi benim

N Abdullah Dicle Bu kişi benim

Abdullah N. Dicle Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 30 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Karahan, T. F., Sardoğan, E. M., Özkamalı, E., … Dicle, N. A. (2006). ÖĞRETMEN ADAYLARINDA DEMOKRATİK TUTUM, NEVROTİK EĞİLİMLER VE KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 149-158.