Araştırmanın amacı, öğretmenlerin sınıf yönetim becerisine yönelik öğretmen ve yönetici görüşlerini belirlemektir. Araştırma, karma yöntem araştırma modeline göre tasarlanmıştır. Araştırmanın nicel çalışma gurubu, Gaziantep ilinde görev yapmakta olan 330 sınıf öğretmeni ve 36 okul yöneticisi olmak üzere toplam 366 kişiden oluşmaktadır. Nitel kısmın çalışma grubu ise, nicel kısmın katılımcıları arasından gönüllülük esasına dayalı olarak seçilmiş 12 öğretmen ve 10 okul yöneticisinden oluşmaktadır. Araştırmanın nicel verileri, Güneş (2016) tarafından yeniden düzenlemesi yapılan “Sınıf Yönetimi Becerisini Değerlendirme Ölçeği” ile nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde, betimsel istatistikler, t-testi ve ANOVA analizi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; öğretmen ve yöneticilerin sınıf yönetim becerisi görüşleri arasında anlamlı bir farklılık vardır. Ayrıca sınıf yönetim becerisi görüşleri ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı bir farklılık görülmez iken, eğitim düzeyi ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık vardır. Öğretmen ve yönetici katılımcılar, sınıf yönetim becerisinin liderlik ve iletişim alt boyutunda, öğretme ve öğrenme süreçlerindeki tutumlar, iletişim, kararlara katılım ve beklenti ve ihtiyaçların karşılanması konularında yapılan etkinlikler, sergilenen davranışlar, öğretim ortamlarının oluşturulması, sağlıklı iletişimin kurulması konularında alan literatürünün belirttiği öğretmen becerilerini sergilediklerini belirtmişlerdir.
The aim of the research is to determine teachers' and administrators' views on classroom management skills. It was designed according to the mixed method research methodology. The study group of the quantitative phase of the study consisted of 330 classroom teachers and 36 school administrators’ total of 366 people, working schools in province of Gaziantep. The quantitative data of the study were collected through “Classroom Management Skills Scale” and a semi-structured interview protocol was used to collect qualitative data. Descriptive statistics, t-test and ANOVA analyses were applied to the data set. In the analysis of qualitative data, content analysis technique was used. According to research results, there is a significant difference between the opinions of teachers and administrators on classroom management skills. In addition, while there is no significant difference between classroom management skills views and gender variables, there is a significant difference according to education level and professional seniority variables. The teachers and administrators indicated that the attitudes in the teaching and learning processes, communication, participation in decisions, expectations and meeting the needs issues exhibited the skills expected from a teacher in the context of classroom management skills were exhibited. In addition, both participants stated that they have the expected classroom management skills in the creation of group teaching environments and establishing healthy communication.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 28 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences