Bu araştırmanın problem cümlesi
şu şekilde dile getirilebilir: “Fransızca A1 dil düzeyinde kelime öğretimi
sürecinde “Le FLE Pour Les Curieux” internet sitesi
kullanımı hakkında öğrencilerin görüşleri nelerdir?” Bu çalışmanın amacı
Fransızca A1 dil düzeyinde kelime öğretimi sürecinde “Le FLE Pour Les
Curieux” internet sitesi kullanımı hakkında
öğrencilerin görüşlerinin tespit edilmesidir. Bu çalışmada nitel yöntem
kullanılmıştır. Bu çalışma bir durum çalışmasıdır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim
yılının güz döneminde Marmara Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bilim dalı 3.
sınıfta ikinci yabancı dil olarak Fransızca öğrenen 10 öğrenciyle yüzyüze
görüşmeler yapılmıştır. Sonuç olarak Öğrencilerin çoğunluğu hem Fransızca’ya
yönelik ilgi, istek ve motivasyonlarının arttığını hem de dinleme, okuma,
konuşma ve yazma becerilerinde önemli gelişmeler gördüklerini savunmuşlardır. Ayrıca
öğrencilerin birkaçı ise hem araştırmacının zaman yönetiminde zorluk yaşadığını
hem de internet destekli gerçekleştirilen aktivitelerin sürecinin uzatılması faydalı
olabileceğini ifade etmişlerdir.
The problem sentence can be expressed as follows: “What
are the students ‘opinions about the use of the website “Le FLE Pour Les
Curieux” in the process of the vocabulary teaching at French A1 language level?”
The aim of this study is to determine the views of the university students
using the internet site “Le FLE Pour Les Curieux”. Qualitative method was used
in the study. This research is a case study. This research was conducted in the
fall semester of the 2017-2018 academic year, face-to-face interviews with 10
students learning French as a second foreign language in the 3rd year of the
Marmara University English Language Teaching Department. As a result, the
majority of students argued that their interest, desire and motivation towards
French had increased and they had seen significant improvements in their
listening, reading, speaking and writing skills. In addition, a few of the
students affirmed that the researcher had difficulty in time management and
that it would be beneficial to extend the process of internet-supported
activities.
Teaching French A1 Language Level Vocabulary Teaching in Internet-based Lessons
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 8 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Ekim 2019 Özel Sayısı |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences