Mathematics teacher candidates' mathematical
achievement scores on symmetry, visual mathematics literacy status and
cognitive styles were investigated for possible relations, the misconceptions
of concept and challenges on symmetry, qualities of prospective teachers to reveal
the relationship, if exist. Correlational model was used as research design. Sample
consisted 31 students who are studying in the 4th class in a state university
in Istanbul and chosen by convenience sampling, where the researcher has
identified the convenient group for study. Teacher candidates were tested with
the GEFT (Confidential Shapes Group Test) and visual math literacy tests.
Mathematical success is measured by the mathematics success test prepared by
the researchers. Symmetry is not examined in the literature and it has more
visual content than other subjects and plays important role in the development
of geometric thinking and spatial orientation of the students. Among the
reasons why the teachers don’t give importance to this subject, that they don’t
have competence on symmetry. Also, there
is not a highly significant relation between these three variables. They have
some misconceptions as on finding the symmetry axis and on symmetry
definitions. Some measures can be taken for field dependent students on
symmetry as well.
cognitive style field dependent/independent visual math literacy symmetry
Öğrencinin bilişsel stili ve görsel okuryazarlığı potansiyeli hakkında
bilgi verirken, matematik başarısı da bilgi, beceri ve anlayışını ortaya
koymaktadır. Geometrik düşüncenin ve uzamsal yönün gelişmesinde simetri önemli
bir yer tutmaktadır. Matematik öğretmen adaylarının simetri konusundaki
matematik başarı puanları, görsel matematik okuryazarlığı durumu ve bilişsel
stilleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını kadar matematik
öğretmen adaylarının simetri konusundaki kavram yanılgıları, zorlukları kadar
üstün oldukları yanları keşfetmek te amaçlanmıştır. İstanbul’da bir devlet
üniversitesinin 4. sınıfında öğrenim görmekte olan ve Öğrenme Stilleri dersini
alan 31 matematik öğretmeni adayı ile uygun örnekleme yoluyla çalışılmıştır.
Nicel araştırma yaklaşımlarından korelasyonel model kullanılmıştır. Veri
toplama aracı olarak GEFT (Gizlenmiş Şekiller Grup Testi) ve Görsel Matematik
Okuryazarlığı Testi ile birlikte araştırmacılar tarafından hazırlanan Simetri
başarı testi uygulanmıştır. Literatürde pek incelenmediği ve görsel içerikli olduğu
için simetri konusu ele alınmıştır. Değişkenler arası ileri düzeyde bir ilişki
bulunamamıştır. Öğretmenlerin simetri konusuna yeterince önem vermedikleri
gözlenmiştir. Benzer şekilde görsel
matematik okuryazarlığı ile simetri başarısı arasında da ileri düzeyde bir
ilişki saptanamamıştır. Simetri konusunun alandan bağımsız bilişsel stile sahip
öğrencilerin daha başarılı oldukları düşünüldüğünde alana bağımlı öğrencilerin
de başarılı olması için bir şeyler yapılabilir.
Bilişsel stil alana bağlılık/bağımsızlık görsel matematik okuryazarligi simetri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 2 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Ekim 2019 Özel Sayısı |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences