Bu araştırmada, ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin çeşitli değişkenlere göre örgütsel güvene ilişkin algılarını nın değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Tarama modeline göre desenlenen araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Sivas il merkezindeki 14 ortaokulda görev yapan 278 öğretmenin tamamı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yılmaz (2006) tarafından Türkçe' ye uyarlanan ''Örgütsel Güven Ölçeği'' kullanılmıştır. Örgütsel güven ölçeği 3 boyutlu olup toplam ölçeğin güvenirlik katsayısı .91 olarak belirlenmiştir. Veriler SPSS (Statistical Packet for Social Students) 18 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre ortaokulda görev yapan öğretmenleri örgütsel güvene ilişkin genel algısı yüksek düzeydedir. Alt boyutlar bazında incelendiğinde ise paydaşlara güven boyutu hariç (orta düzey) diğer alt boyutlardaki örgütsel güven puanları yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Ortaokul öğretmenlerinin algıları medeni durum, eğitim durumu ve branş değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Cinsiyet, yaş, meslekteki hizmet süresi ve okuldaki hizmet süresi değişkenlerine göre ortaokul öğretmenlerinin görev yapılan okullarının örgütsel güvene ilişkin algılarında anlamlı bir farlkılığın olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Araştırmanın son değişkeni olan okuldaki hizmet süresi değişkeninde ise belirlenen anlamlı farklılığın paydaşlara güven boyutunda olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak, öğretmenlerin çalışma ortamlarında örgütsel güven algılarını olumlu yönde geliştirmek amacıyla okul ortamında öğretmenlerin daha çok etkileşime girebilecekleri organizasyonların hayata geçirilmesi önerilebilir.
In this research, it is aimed to evaluate the perceptions of teachers working in secondary schools regarding organizational trust according to various variables. The study group of the research, which is patterned according to the screening model, is made up of all 278 teachers working in 14 secondary schools in Sivas city center in the 2018-2019 Academic Year. In the research, the "Organizational Trust Scale" adapted to Turkish by Yilmaz (2006) was used as a data collection tool. The organizational trust scale is 3D and the trust coefficient of the total scale is definedas 91. The data were analyzed using SPSS (Statistical Packet for Social Students) 18 program. According to the research findings, the general perception of organizational trust of teachers working in secondary school is high. When examined on the basis of sub-dimensions, it was found that organizational trust scores in other sub-dimensions were high, except for the trust dimension to stakeholders (mid-level). The perceptions of secondary school teachers did not differ significantly according to marital status, educational status and branch variables. It has been detected that there is a significant difference in the perceptions of the secondary school teachers regarding organizational trust of the schools where they work, according to gender, age, duration of service in the profession and duration of service in the school. It was identified that the determined significant difference was in the dimension of trust in the stakeholders in the last variable of the research as the duration of service in the school. In conclusion, it may be proposed to organize
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2021 |
Kabul Tarihi | 6 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 10 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences