BibTex RIS Kaynak Göster

The Evaluation of 4th and 5th Grade Science Curricula According to the Components of Curriculum from the Foundation of Turkish Republic to the Present Day

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 3, 824 - 835, 01.09.2011

Öz

-

Kaynakça

  • Ayas, A. (1995). Fen Bilimlerinde Program Geliştirme ve Uygulama Teknikleri Üzerine Bir Çalışma: İki Çağdaş Yaklaşımın Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 149-155.
  • Aykaç, N. (2005). Öğretme Öğrenme Sürecinde Aktif Öğretim Yöntemleri. Ankara: Naturel Yayınları.
  • Balım, A. G.,Elaldı, S. (2003). 20. Yüzyılda Fen Bilgisi Öğretim Programı. EurasianJournal of EducationalResearch, (11).
  • Baykul, Y. (1999). İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı-Modül 3 İlköğretimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Milli Eğitim Yayınevi.
  • Binbaşıoğlu, C. (1999). Cumhuriyet Döneminde İlkokul Programları. F. Gök (Ed.),75. Yılda Eğitim. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları. 145-170.
  • Çelenk, S., Tertemiz N., Kalaycı N. (2000). İlköğretim Programları ve Gelişmeler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Çelik, F. (2006). Türk Eğitim Sisteminde Hedefler ve Hedef Belirlemede Yeni Yönelimler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 1-15.
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ersoy, Y. (2000). Fizik Öğretmeninin Sürekli Eğitimi-I: Değişen İşlevi, Yeni Rolleri ve Görevleri. 19. Fizik Kongresi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Ertürk, S. (1978). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Gücüm, B., Kaptan, F. (1992). Dünden Bugüne İlköğretim Fen Bilgisi Programları ve Öğretim. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (8), 249-258.
  • Karatepe, A., Yıldırım, H. İ., Şensoy, Ö., Yalçın, N. (2004). Fen Bilgisi Öğretimi Amaçlarının Gerçekleştirilmesinde Mevcut Fen Bilgisi Müfredat Programının Amaçlar Boyutunda Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 165- 175.
  • MEB. (1926). İlk Mekteplerin Müfredat Programı. İstanbul: Milli Matbaa.
  • MEB. (1936). İlkokul Programı. İstanbul: Devlet Basımevi.
  • MEB. (1948). İlkokul Programı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (1969). İlkokul Programı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (1992).İlköğretim Kurumları Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programları. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2000). 2518 Sayılı Tebliğler Dergisi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4- 5. Sınıflar).Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Ünal, S., Coştu, B., Karataş, F. Ö. (2004). Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (2), 183-202.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri. (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuruluşundan Günümüze 4. ve 5. Sınıf Fen Öğretim Programlarının Öğretim Programının Öğelerine Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 3, 824 - 835, 01.09.2011

Öz

Fen eğitimi, ülkelerin gelişmesinde ve ekonomik kalkınmasında önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle ülkemizde de fen eğitiminin kalitesini artırmak üzere birçok çalışma yapılmakta ve öğretim programları çağdaş yaklaşımlar ışığında sürekli yenilenmektedir. Bu çalışmada, Cumhuriyet’in kuruluşundan günümüze dördüncü ve beşinci sınıf fen öğretim programlarının tarihsel süreç açısından gelişiminin, öğretim programının öğelerine göre değerlendirmesi amaçlanmaktadır. Bu değerlendirmeler öğretim programlarının amaç, içerik, öğrenme öğretme süreci ve değerlendirme boyutları açısından doküman analizi tekniği kullanılarak yapılmıştır. Elde edilen veriler tarihsel süreç dikkate alınarak bu program boyutları altında sınıflandırılmıştır. Sonuçlar özellikle programın öğrenme öğretme ve değerlendirme süreçlerinde önemli gelişmeler olduğunu göstermiştir. Aksayan veya eksik olarak kabul edilebilecek yönlerin ise özellikle programın uygulama aşamasında ortaya çıktığı söylenebilir.

Kaynakça

  • Ayas, A. (1995). Fen Bilimlerinde Program Geliştirme ve Uygulama Teknikleri Üzerine Bir Çalışma: İki Çağdaş Yaklaşımın Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 149-155.
  • Aykaç, N. (2005). Öğretme Öğrenme Sürecinde Aktif Öğretim Yöntemleri. Ankara: Naturel Yayınları.
  • Balım, A. G.,Elaldı, S. (2003). 20. Yüzyılda Fen Bilgisi Öğretim Programı. EurasianJournal of EducationalResearch, (11).
  • Baykul, Y. (1999). İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı-Modül 3 İlköğretimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Milli Eğitim Yayınevi.
  • Binbaşıoğlu, C. (1999). Cumhuriyet Döneminde İlkokul Programları. F. Gök (Ed.),75. Yılda Eğitim. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları. 145-170.
  • Çelenk, S., Tertemiz N., Kalaycı N. (2000). İlköğretim Programları ve Gelişmeler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Çelik, F. (2006). Türk Eğitim Sisteminde Hedefler ve Hedef Belirlemede Yeni Yönelimler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 1-15.
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ersoy, Y. (2000). Fizik Öğretmeninin Sürekli Eğitimi-I: Değişen İşlevi, Yeni Rolleri ve Görevleri. 19. Fizik Kongresi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Ertürk, S. (1978). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Gücüm, B., Kaptan, F. (1992). Dünden Bugüne İlköğretim Fen Bilgisi Programları ve Öğretim. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (8), 249-258.
  • Karatepe, A., Yıldırım, H. İ., Şensoy, Ö., Yalçın, N. (2004). Fen Bilgisi Öğretimi Amaçlarının Gerçekleştirilmesinde Mevcut Fen Bilgisi Müfredat Programının Amaçlar Boyutunda Uygunluğu Konusunda Öğretmen Görüşleri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 165- 175.
  • MEB. (1926). İlk Mekteplerin Müfredat Programı. İstanbul: Milli Matbaa.
  • MEB. (1936). İlkokul Programı. İstanbul: Devlet Basımevi.
  • MEB. (1948). İlkokul Programı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (1969). İlkokul Programı. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (1992).İlköğretim Kurumları Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programları. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2000). 2518 Sayılı Tebliğler Dergisi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4- 5. Sınıflar).Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Ünal, S., Coştu, B., Karataş, F. Ö. (2004). Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (2), 183-202.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri. (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Necdet Aykaç

Hilal Küçük Bu kişi benim

Merve Kartal Bu kişi benim

Şafak Tilkibaş Bu kişi benim

Güneş Keskin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aykaç, N., Küçük, H., Kartal, M., Tilkibaş, Ş., vd. (2011). Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşundan Günümüze 4. ve 5. Sınıf Fen Öğretim Programlarının Öğretim Programının Öğelerine Göre Değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 10(3), 824-835.
AMA Aykaç N, Küçük H, Kartal M, Tilkibaş Ş, Keskin G. Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşundan Günümüze 4. ve 5. Sınıf Fen Öğretim Programlarının Öğretim Programının Öğelerine Göre Değerlendirilmesi. İOO. Eylül 2011;10(3):824-835.
Chicago Aykaç, Necdet, Hilal Küçük, Merve Kartal, Şafak Tilkibaş, ve Güneş Keskin. “Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşundan Günümüze 4. Ve 5. Sınıf Fen Öğretim Programlarının Öğretim Programının Öğelerine Göre Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online 10, sy. 3 (Eylül 2011): 824-35.
EndNote Aykaç N, Küçük H, Kartal M, Tilkibaş Ş, Keskin G (01 Eylül 2011) Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşundan Günümüze 4. ve 5. Sınıf Fen Öğretim Programlarının Öğretim Programının Öğelerine Göre Değerlendirilmesi. İlköğretim Online 10 3 824–835.
IEEE N. Aykaç, H. Küçük, M. Kartal, Ş. Tilkibaş, ve G. Keskin, “Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşundan Günümüze 4. ve 5. Sınıf Fen Öğretim Programlarının Öğretim Programının Öğelerine Göre Değerlendirilmesi”, İOO, c. 10, sy. 3, ss. 824–835, 2011.
ISNAD Aykaç, Necdet vd. “Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşundan Günümüze 4. Ve 5. Sınıf Fen Öğretim Programlarının Öğretim Programının Öğelerine Göre Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online 10/3 (Eylül 2011), 824-835.
JAMA Aykaç N, Küçük H, Kartal M, Tilkibaş Ş, Keskin G. Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşundan Günümüze 4. ve 5. Sınıf Fen Öğretim Programlarının Öğretim Programının Öğelerine Göre Değerlendirilmesi. İOO. 2011;10:824–835.
MLA Aykaç, Necdet vd. “Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşundan Günümüze 4. Ve 5. Sınıf Fen Öğretim Programlarının Öğretim Programının Öğelerine Göre Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online, c. 10, sy. 3, 2011, ss. 824-35.
Vancouver Aykaç N, Küçük H, Kartal M, Tilkibaş Ş, Keskin G. Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşundan Günümüze 4. ve 5. Sınıf Fen Öğretim Programlarının Öğretim Programının Öğelerine Göre Değerlendirilmesi. İOO. 2011;10(3):824-35.