BibTex RIS Kaynak Göster

A Deductive Viewpoint to Researches on Cursive Italic Handwriting

Yıl 2016, Cilt: 17 Sayı: 3, 84 - 97, 08.10.2016
https://doi.org/10.17679/iuefd.17365583

Öz

Cursive italic handwriting has entered to our education life by 2015 curriculum. In addition to this, from it entered program until this time it has been discussed. Many researches that tackle problems encountered in cursive italic handwriting take part in literature. But results obtained from these researches take part in body of literature immethodically. The main aim of this study is providing to reaching inferences by investigating researches deductively. In this context 22 articles and 13 postgraduate theses which were written between 2004-2015 and about cursive italic handwriting have been examined. It is seen that as a result of analyses; the most research was made in 2012, a great majority of articles included in researches published in magazines that were reviewed in other domains except Social Science Citation Index (SSCI) and domain index being tiring and compelling for children and spelling rules and not suiting spelling rules were the most common problems.

Kaynakça

  • Akkaya, A. ve Kara, Ö. T. (2012). 6. Sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazıda yaşadıkları sorunların nedenleri üzerine görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 14 (2), 313-336.
  • Akyol, H. (2001). Türkçe İlk okuma-Yazma Öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Akyol, H. (2006). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi, Ankara: PegemA Yayıncılık
  • Arslan, D. (2012). İlköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin yazı öğretimlerinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 12 (4), 2829-2846.
  • Balkan, S. (2015). Doğum aylarına göre karma oluşturulmuş sınıflarda öğrenim gören ilkokul birinci sınıf öğrencileri arasında bitişik eğik el yazısı yazım hatalarının karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bara, F. ve Morin, M. F. (2013). Does the handwriting style learned in first grade determine the style used in the fourth and fifth grades and influence handwriting speed and quality? A comparison between french and quebec children.Psychology in the Schools, 50(6), 601-617.
  • Belet, S. ve Yaşar, S. (2007). Öğrenme Stratejilerinin Okuduğunu Anlama ve Yazma Becerileri ile Türkçe Dersine İlişkin Tutumlara Etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 3 (1), 69-86.
  • Çelenk, S. (2007). İlkokuma- Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Maya Akademi Yayınları.
  • Erdem, İ., Yılmaz, F. ve Bozkurt, E. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının bitişik eğik yazıya ilişkin tutumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 15 (1), 5-26.
  • Erdoğan, T. (2012). İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Yazma Gelişimlerinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37 (165), 93-103.
  • Graham, S., Harris, K. R., Mason, L., Fink-Chorzempa, B., Moran, S. ve
  • Saddler, B. (2008). How do primary grade teachFers teach handwriting? A national survey. Reading and Writing, 21(1-2), 49-69.
  • Güneş, F. (2006). Niçin Bitişik El Yazısı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim. 6, 71-73.
  • Kadıoğlu, H. (2012). Bitişik eğik yazıya ilişkin öğrenci görüşleri. Akademik Bakış Dergisi, 31, 1-10
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma ve yöntemi (15. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karataş, Z. Arslan, D. ve Karataş M. E. (2014). Öğretmenlerin sürekli, durumluk kaygı ve bitişik eğik yazı kaygılarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 14 (1), 229-248.
  • Korkmaz, İ. (2006). Yeni İlköğretim Birinci Sınıf Programının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, ss. 419-428.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Basımevi
  • Medwell, J. ve Wray, D. (2007). Handwriting: What Do We Know And What Do We Need To Know? Literacy Şubat,, 41, 1.
  • https://www.researchgate.net/publication/230242760_Handwriting_What_do_we_know_and_what_do_we_need_to_know (Adresinden 10.03.2016 tarihinde erişilmiştir).
  • Memiş, A. D. ve Harmankaya, T. (2012. İlköğretim okulu 1. sınıf öğrencilerinin bitişik eğik el yazısı hataları ile görsel algı düzeylerinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi. 19, 136-150.
  • Obalar, S. (2009). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin ilk okuma yazma becerileri ile sosyal duygusal uyum ve zeka düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Otto, W. ve Rarick, G. L. (1969). Effect of time of transition from manuscript to cursive writing upon subsequent performance in handwriting, spelling, and reading.The Journal of Educational Research, 62(5), 211-216.
  • Özenç, M. ve Özenç E. G. (2013). Sınıf öğretmenleri ile yapılan lisansüstü tezlerin yöntem bölümü açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1), 133-142.
  • Renaud, A. J. ve Groff, P. J. (1966). Parents' opinions about handwriting styles.Elementary English, 43(8), 873-876.
  • Singer, Y. ve Tishby, N. (1994). Dynamical encoding of cursive handwriting. Biological Cybemetics. 71,227-237.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Talbert-Johnson, C., Salva, E., Sweeney, W. J., ve Cooper, J. O. (1991). Cursive handwriting: Measurement of function rather than topography. The Journal of Educational Research, 85(2), 117-124.
  • Trap-Porter, J., Ann Gladden, M., Hill, D. S., ve Cooper, J. O. (1983). Space size and accuracy of second and third grade students’ cursive handwriting. The Journal of Educational Research, 76(4), 231-234.
  • Şahin, A. (2012). Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaşılan Problemler. Eğitim ve Bilim. 37 (165), 168-178.
  • Yıldırım, K. ve Ateş, S. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:, ss.57-69.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 8. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, M. ve Ateş, S. (2010). İlk okuma yazmayı farklı yöntemlerle öğrenen ilköğretim 3. Sınıf öğrencilerinin yazılarının okunaklılık ve yazım hataları bakımından karşılaştırılması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 14 (1), 11-30.

Bitişik Eğik Yazı İle İlgili Olarak Yapılan Araştırmalara Tümdengelimci Bir Bakış

Yıl 2016, Cilt: 17 Sayı: 3, 84 - 97, 08.10.2016
https://doi.org/10.17679/iuefd.17365583

Öz

Bitişik eğik yazı 2005 ilköğretim programıyla eğitim hayatımıza tekrar girmiş bulunmaktadır. Bununla birlikte,  programa girmesinden bu zamana kadar tartışılmaya da devam edilmektedir. Bitişik eğik yazıda karşılaşılan sorunları ele alan birçok araştırma literatürde yer almaktadır. Ancak bu araştırmalardan elde edilen sonuçlar, alan yazında dağınık biçimde yer almaktadır. Yapılan bu çalışmanın ana amacı, bitişik eğik yazı ile ilgili olarak yapılan araştırmaların tümdengelimci bir bakış açısıyla incelenerek çıkarımlara ulaşılmasının sağlanmasıdır. Bu kapsamda bitişik eğik yazı konusunda 2004-2015 yılları arasında hazırlanmış olan 22 makale ve 13 lisansüstü tez incelenmeye alınmıştır. Yapılan analizler neticesinde; en fazla araştırmanın 2012 yılında yapıldığı, araştırmaya dâhil edilen makalelerin büyük çoğunluğunun Social Scince Citation Index (SSCI) ve Alan İndeksi kapsamı dışındaki indekslerde taranan dergilerde yayınlandığı, incelenen araştırmalara göre en fazla yaşanan sorunun bitişik eğik yazının öğrenciler açısından yorucu-zorlayıcı olması ve öğrencilerin yazım kurallarına uymaması olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Akkaya, A. ve Kara, Ö. T. (2012). 6. Sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazıda yaşadıkları sorunların nedenleri üzerine görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 14 (2), 313-336.
  • Akyol, H. (2001). Türkçe İlk okuma-Yazma Öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Akyol, H. (2006). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi, Ankara: PegemA Yayıncılık
  • Arslan, D. (2012). İlköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin yazı öğretimlerinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 12 (4), 2829-2846.
  • Balkan, S. (2015). Doğum aylarına göre karma oluşturulmuş sınıflarda öğrenim gören ilkokul birinci sınıf öğrencileri arasında bitişik eğik el yazısı yazım hatalarının karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bara, F. ve Morin, M. F. (2013). Does the handwriting style learned in first grade determine the style used in the fourth and fifth grades and influence handwriting speed and quality? A comparison between french and quebec children.Psychology in the Schools, 50(6), 601-617.
  • Belet, S. ve Yaşar, S. (2007). Öğrenme Stratejilerinin Okuduğunu Anlama ve Yazma Becerileri ile Türkçe Dersine İlişkin Tutumlara Etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 3 (1), 69-86.
  • Çelenk, S. (2007). İlkokuma- Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Maya Akademi Yayınları.
  • Erdem, İ., Yılmaz, F. ve Bozkurt, E. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının bitişik eğik yazıya ilişkin tutumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 15 (1), 5-26.
  • Erdoğan, T. (2012). İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Bitişik Eğik Yazı Yazma Gelişimlerinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37 (165), 93-103.
  • Graham, S., Harris, K. R., Mason, L., Fink-Chorzempa, B., Moran, S. ve
  • Saddler, B. (2008). How do primary grade teachFers teach handwriting? A national survey. Reading and Writing, 21(1-2), 49-69.
  • Güneş, F. (2006). Niçin Bitişik El Yazısı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim. 6, 71-73.
  • Kadıoğlu, H. (2012). Bitişik eğik yazıya ilişkin öğrenci görüşleri. Akademik Bakış Dergisi, 31, 1-10
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma ve yöntemi (15. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karataş, Z. Arslan, D. ve Karataş M. E. (2014). Öğretmenlerin sürekli, durumluk kaygı ve bitişik eğik yazı kaygılarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 14 (1), 229-248.
  • Korkmaz, İ. (2006). Yeni İlköğretim Birinci Sınıf Programının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, ss. 419-428.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Basımevi
  • Medwell, J. ve Wray, D. (2007). Handwriting: What Do We Know And What Do We Need To Know? Literacy Şubat,, 41, 1.
  • https://www.researchgate.net/publication/230242760_Handwriting_What_do_we_know_and_what_do_we_need_to_know (Adresinden 10.03.2016 tarihinde erişilmiştir).
  • Memiş, A. D. ve Harmankaya, T. (2012. İlköğretim okulu 1. sınıf öğrencilerinin bitişik eğik el yazısı hataları ile görsel algı düzeylerinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi. 19, 136-150.
  • Obalar, S. (2009). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin ilk okuma yazma becerileri ile sosyal duygusal uyum ve zeka düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Otto, W. ve Rarick, G. L. (1969). Effect of time of transition from manuscript to cursive writing upon subsequent performance in handwriting, spelling, and reading.The Journal of Educational Research, 62(5), 211-216.
  • Özenç, M. ve Özenç E. G. (2013). Sınıf öğretmenleri ile yapılan lisansüstü tezlerin yöntem bölümü açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1), 133-142.
  • Renaud, A. J. ve Groff, P. J. (1966). Parents' opinions about handwriting styles.Elementary English, 43(8), 873-876.
  • Singer, Y. ve Tishby, N. (1994). Dynamical encoding of cursive handwriting. Biological Cybemetics. 71,227-237.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Talbert-Johnson, C., Salva, E., Sweeney, W. J., ve Cooper, J. O. (1991). Cursive handwriting: Measurement of function rather than topography. The Journal of Educational Research, 85(2), 117-124.
  • Trap-Porter, J., Ann Gladden, M., Hill, D. S., ve Cooper, J. O. (1983). Space size and accuracy of second and third grade students’ cursive handwriting. The Journal of Educational Research, 76(4), 231-234.
  • Şahin, A. (2012). Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaşılan Problemler. Eğitim ve Bilim. 37 (165), 168-178.
  • Yıldırım, K. ve Ateş, S. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:, ss.57-69.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 8. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, M. ve Ateş, S. (2010). İlk okuma yazmayı farklı yöntemlerle öğrenen ilköğretim 3. Sınıf öğrencilerinin yazılarının okunaklılık ve yazım hataları bakımından karşılaştırılması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 14 (1), 11-30.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Özenç

Emine Gül Özenç

Yayımlanma Tarihi 8 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özenç, M., & Özenç, E. G. (2016). Bitişik Eğik Yazı İle İlgili Olarak Yapılan Araştırmalara Tümdengelimci Bir Bakış. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 84-97. https://doi.org/10.17679/iuefd.17365583
AMA Özenç M, Özenç EG. Bitişik Eğik Yazı İle İlgili Olarak Yapılan Araştırmalara Tümdengelimci Bir Bakış. INUEFD. Ekim 2016;17(3):84-97. doi:10.17679/iuefd.17365583
Chicago Özenç, Mehmet, ve Emine Gül Özenç. “Bitişik Eğik Yazı İle İlgili Olarak Yapılan Araştırmalara Tümdengelimci Bir Bakış”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17, sy. 3 (Ekim 2016): 84-97. https://doi.org/10.17679/iuefd.17365583.
EndNote Özenç M, Özenç EG (01 Ekim 2016) Bitişik Eğik Yazı İle İlgili Olarak Yapılan Araştırmalara Tümdengelimci Bir Bakış. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 3 84–97.
IEEE M. Özenç ve E. G. Özenç, “Bitişik Eğik Yazı İle İlgili Olarak Yapılan Araştırmalara Tümdengelimci Bir Bakış”, INUEFD, c. 17, sy. 3, ss. 84–97, 2016, doi: 10.17679/iuefd.17365583.
ISNAD Özenç, Mehmet - Özenç, Emine Gül. “Bitişik Eğik Yazı İle İlgili Olarak Yapılan Araştırmalara Tümdengelimci Bir Bakış”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17/3 (Ekim 2016), 84-97. https://doi.org/10.17679/iuefd.17365583.
JAMA Özenç M, Özenç EG. Bitişik Eğik Yazı İle İlgili Olarak Yapılan Araştırmalara Tümdengelimci Bir Bakış. INUEFD. 2016;17:84–97.
MLA Özenç, Mehmet ve Emine Gül Özenç. “Bitişik Eğik Yazı İle İlgili Olarak Yapılan Araştırmalara Tümdengelimci Bir Bakış”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 3, 2016, ss. 84-97, doi:10.17679/iuefd.17365583.
Vancouver Özenç M, Özenç EG. Bitişik Eğik Yazı İle İlgili Olarak Yapılan Araştırmalara Tümdengelimci Bir Bakış. INUEFD. 2016;17(3):84-97.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.