Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bir Mobil Oyun Deneyimi: Aritmetiğin Temel Teoremi

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 15, 41 - 74, 25.03.2020
https://doi.org/10.18009/jcer.643732

Öz

Bu çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının Aritmetiğin Temel Teoremini Didaktik Durumlar Teorisi (DDT) çerçevesinde tasarlanan bir mobil oyun aracılığıyla keşfetme süreçleri incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2018-2019 öğretim yılında üniversitede öğrenim gören 19 (8 kız ve 11 erkek) sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Veriler video kamera ve ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır. Verilerin analizi betimsel analiz yöntemiyle yapılmıştır. Bu bağlamda analizler DDT’nin aşamalarının özelliklerine göre incelenmiştir. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre, sınıf öğretmeni adayları bir mobil oyun aracılığı ile Aritmetiğin Temel Teoremine tasarlanan ortamın parametreleri doğrultusunda ulaşabilmişlerdir. DDT’nin aşamalarının bu bağlamda etkili bir yol sunduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aktaş, M., Bulut, G.G. & Aktaş, B.K. (2018). Dört işleme yönelik geliştirilen mobil oyunun 6. sınıf öğrencilerinin zihinden işlem yapma becerisine etkisi. JRES, 5(2), 90-100.
  • Altun, M. (2013). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi (9. Baskı). Bursa: Alfa Akademi.
  • Arkün-Kocadere, S., & Samur, Y. (2016). Oyundan oyunlaştırmaya. In A. Şiman, H. F. Odabaşı, & B. Akkoyunlu (Eds). Eğitim teknolojileri okumaları, 397-415. Ankara: TOJET.
  • Artym, C., Carbonaro, M., & Boechler, P. (2016). Pre-Service Teachers Designing and Constructing ‘Good Digital Games’. Australian Educational Computing, 31(1). Retrieved from http://journal.acce.edu.au/index.php/AEC/article/view/91
  • Aşkar, P. & Olkun S. (2005). PISA 2003 sonuçları açısından bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımı. Eurasian Journal of Educational Research, 19, 15-34.
  • Baykul, Y. (2014). Ortaokulda matematik öğretimi (5-8. sınıflar). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bishop, A. J. (1991). Environmental activities and mathematical culture. In Mathematical Enculturation (pp. 20-59). Springer, Dordrecht.
  • Brousseau, G., Sarrazy, B., & Novotná, J. (2014). Didactic contract in mathematics education. In S. Lerman (Ed.), Encyclopedia of Mathematics Education, (pp. 153-159). Dordrecht: Springer Netherlands.
  • Cahyono, A. N. (2018). Learning Mathematics in a Mobile App-Supported Math Trail Environment. Cham (Switzerland): Springer International Publishing
  • Chevallard, Y. (1991). La transposition didactique du savoir savant au savoirenseigné. La transposition didactique du savoir savant au savoir enseigné avec un exemple d’analyse de la transposition didactique (pp.1-124). Grenoble: La Pensée Sauvage Edition.
  • Cop, M. R., & Kablan, Z. (2018). Türkiye’de eğitsel oyunlarla ilgili yapılmış çalışmaların analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 1(1), 52-71.
  • Çetin, Y. & Mirasyedioğlu, Ş. (2019). Teknoloji destekli probleme dayalı öğretim uygulamalarının matematik başarısına etkisi. Journal of Computer and Education Research, 7 (13), 13-34. DOI: 10.18009/jcer.494907
  • Çubukluöz, Ö. (2019). 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki öğrenme zorluklarının scratch programıyla tasarlanan matematiksel oyunlarla giderilmesi: bir eylem araştırması (Master's thesis, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Deterding, S., Sicart, M., Nacke, L., OʼHara, K., & Dixon, D. (2011). Gamification: Using game-design elements in nongaming contexts. Proc. CHI EA ‘11, ACM Press, 2425- 2428, ACM 978-1-4503-0268-5/11/05.
  • Domínguez, A., Saenz-de-Navarrete, J., De-Marcos, L., Fernández-Sanz, L., Pagés, C., & Martínez-Herráiz, J. J. (2013). Gamifying learning experiences: Practical implications and outcomes. Computers & Education, 63, 380-392.
  • Dönmez, A. (2002). Matematik terimleri ve formülleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Durgut, A. (2016). Meslek Yüksekokulu öğrencileri için eğitsel matematik oyunu geliştirilmesi ve başarıya etkisinin incelenmesi (Master's thesis, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü).
  • Erdoğan, A. (2016). Didaktik sözleşme. E. Bingölbali, S. Arslan, & İ. Ö. Zembat (Eds.), Matematik eğitiminde teoriler içinde (s. 565-580). Ankara: Pegem.
  • Faghihi, U., Brautigam, A., Jorgenson, K., Martin, D., Brown, A., Measures, E., & Maldonado- Bouchard, S. (2014). How gamification applies for educational purpose specially with college algebra. Procedia Computer Science, 41, 182-187.
  • Genç, E. D., Issı, H. N., & Yıldız, O. (2017). Matematik öğretimi için nokta belirleme tekniğine dayalı bir mobil uygulama. Istanbul Journal of Innovation in Education, 3(1), 55-62.
  • Gök, M., İnan, M., & Akbayır, K. (2017). Teaching the fundamental theorem of arithmetics to prospective primary school teachers by designing a mobile game. Paper presented at the International Conference on Research in Education and Science (ICRES), Aydın, Türkiye.
  • Gök, M. & Arık, M. (2019). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının yapılandırmacı bir ortam deneyimi: Kesirleri birim kesirlerin toplamı olarak yazma. Turkish Studies Educational Sciences. 14(5), 2345-2364. DOI: 10.29228/TurkishStudies.36955
  • Kiili, K. (2005). Digital game-based learning: Towards an experiential gaming model. Internet and Higher Education, 8, 13–24. doi:10.1016/j.iheduc.2004.12.001
  • Kim, B., Park, H., & Baek, Y. (2009). Not just fun, but serious strategies: Using meta-cognitive strategies in game-based learning. Computers & Education, 52(4), 800-810.
  • Kukul, V. (2013). Oyunla ilgili tarihsel gelişim ve yaklaşımlar. M. Ocak içinde, Eğitsel Dijital Oyunlar (s. 29-30). Ankara: Pegem Akademi.
  • Laborde, C. (2007). Towards theoretical foundations of mathematics education. ZDM Mathematics Education, 39, 137-144.
  • Leatham, K. R., & Barton, D. R. (2017). What (Research on) Technology in the Mathematics Classroom Can and Cannot Do. In D. A. Spangler & J. J. Wanko (eds), Enhancing classroom practice with research behind Principles to actions, 129-140. Reston, VA, NCTM.
  • Ligozat, F. & Schubauer-Leoni, M. L. (2010). The joint action theory in didactics: Why do we need it in the case of teaching and learning mathematics? In V. Durand-Guerrier, S. Soury-Lavergne & F. Arzarello (Eds.), Proceedings of the 6th Conference of European Research in Mathematics Education (CERME 6) (pp. 1615–1624). Lyon: Institut National de la Recherche Pédagogique.
  • Måsøval, S. H. (2009). Complexity of operating beyond naïve empiricism when proving a conjectured formula for the general term of a geometrical pattern. In Carl, Winsløw (Ed.), Proceedings of Nordic Research in Mathematics Education (NORMA08)(pp. 25-34). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel vaka çalışması (Çev: E. Karadağ). S. Turan (Ed.), Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber içinde (3rd ed.). Ankara: Nobel.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018a). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018b). 2023 eğitim vizyonu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. Retrieved December 27, 2018, from http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf
  • National Council of Teachers of Mathematics (1989). Curriculum and evaluation standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
  • National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
  • Ozel, S., Yetkiner, Z. E., & Capraro, R. M. (2008). Technology in K‐12 mathematics classrooms. School Science and Mathematics, 108(2), 80-85.
  • Özdener, N., & Demirci, F. (2019). Determining students’ views about an educational game- based mobile application supported with sensors. Technology, Knowledge and Learning, 24(1), 143-159.
  • Penuel, W.R., Roschelle, J. & Shechtman, N. (2007) ‘Designing formative assessment software with teachers: an analysis of the co-design process’, Research and Practice in Technology Enhanced Learning, Vol. 2, No. 2, pp.51–74.
  • Prensky, M. (2001a). Digital natives, digital immigrants. Part 1. On the Horizon, 9( 5): 1-6.
  • Prensky, M. (2001b). Digital game-based learning . New York, NY: McGraw-Hill.
  • Rock, D., & Brumbaugh, D. K. (2013). Teaching secondary mathematics (Fourth Edition)., NY: Routletge.
  • Samaniego, A. H. F., & Barrera, S. V. (1999) Brousseau in action: Didactical situation for learning how to graph functions. The Fourth Asian Technology Conference in Mathematics. Guangzhou, China. Retrieved February 03, 2017, from http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED451036.pdf
  • Selman, E., & Tapan-Broutin, M. S. (2018). Teaching Symmetry in the Light of Didactic Situations. Journal of Education and Training Studies, 6(11a), 139-146.
  • Sqire, K. (2005). Changing the game: What happens when video games enter the classroom? Innovate: Journal of Online Education, 1(6), Article 5.Retrived from https://nsuworks.nova.edu/innovate/vol1/iss6/5
  • Taşdemir, Ş. & Şüyun, S. B. (2016). Bilgisayar oyun tasarımı ve eğitsellik kazandırılmasına yönelik bir yaklaşım. Journal of Selcuk-Technic, 15(2), 113-124.
  • Usiskin, Z., Peressini, A., Marchisotto, E. A., & Stanley, D. (2003). Mathematics for high school teachers: An advanced perspective. New Jersey: Prentice Hall
  • Van de Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2007). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. New Jersey: Pearson Education.
  • Warfield, V., M. (2014). Invitationto didactique. New York: Springer.
  • Yıldırım, İ., & Demir, S. (2014). Oyunlaştırma ve eğitim. International Journal of Human Sciences, 11(1), 655-670. doi:10.14687/ijhs.v11i1.2765
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

A Mobile Game Experience of Pre-service Elementary Teachers: The Fundamental Theorem of Arithmetic

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 15, 41 - 74, 25.03.2020
https://doi.org/10.18009/jcer.643732

Öz

In this study, the exploration processes of pre-service elementary teachers of the Fundamental Theorem of Arithmetic through a mobile game designed within the framework of the Theory of Didactical Situations (TDS) were examined. The case study of qualitative research methods was used in the research. Research participants included 19 (8 female and 11 male) pre-service elementary teachers who studied at the university in the 2018-2019 academic years. Research data was recorded with a video camera and a voice recorder. The analysis of the data was done by descriptive analysis method. In this context, the analyses were examined according to the characteristics of the stages of TDS. According to the results of the study, pre-service elementary teachers were able to comprehend the Fundamental Theorem of Arithmetic through a mobile game in accordance with the parameters of the intended environment. Therefore, this suggests that the stages of TDS present an effective path in this context.

Kaynakça

  • Aktaş, M., Bulut, G.G. & Aktaş, B.K. (2018). Dört işleme yönelik geliştirilen mobil oyunun 6. sınıf öğrencilerinin zihinden işlem yapma becerisine etkisi. JRES, 5(2), 90-100.
  • Altun, M. (2013). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi (9. Baskı). Bursa: Alfa Akademi.
  • Arkün-Kocadere, S., & Samur, Y. (2016). Oyundan oyunlaştırmaya. In A. Şiman, H. F. Odabaşı, & B. Akkoyunlu (Eds). Eğitim teknolojileri okumaları, 397-415. Ankara: TOJET.
  • Artym, C., Carbonaro, M., & Boechler, P. (2016). Pre-Service Teachers Designing and Constructing ‘Good Digital Games’. Australian Educational Computing, 31(1). Retrieved from http://journal.acce.edu.au/index.php/AEC/article/view/91
  • Aşkar, P. & Olkun S. (2005). PISA 2003 sonuçları açısından bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımı. Eurasian Journal of Educational Research, 19, 15-34.
  • Baykul, Y. (2014). Ortaokulda matematik öğretimi (5-8. sınıflar). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bishop, A. J. (1991). Environmental activities and mathematical culture. In Mathematical Enculturation (pp. 20-59). Springer, Dordrecht.
  • Brousseau, G., Sarrazy, B., & Novotná, J. (2014). Didactic contract in mathematics education. In S. Lerman (Ed.), Encyclopedia of Mathematics Education, (pp. 153-159). Dordrecht: Springer Netherlands.
  • Cahyono, A. N. (2018). Learning Mathematics in a Mobile App-Supported Math Trail Environment. Cham (Switzerland): Springer International Publishing
  • Chevallard, Y. (1991). La transposition didactique du savoir savant au savoirenseigné. La transposition didactique du savoir savant au savoir enseigné avec un exemple d’analyse de la transposition didactique (pp.1-124). Grenoble: La Pensée Sauvage Edition.
  • Cop, M. R., & Kablan, Z. (2018). Türkiye’de eğitsel oyunlarla ilgili yapılmış çalışmaların analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 1(1), 52-71.
  • Çetin, Y. & Mirasyedioğlu, Ş. (2019). Teknoloji destekli probleme dayalı öğretim uygulamalarının matematik başarısına etkisi. Journal of Computer and Education Research, 7 (13), 13-34. DOI: 10.18009/jcer.494907
  • Çubukluöz, Ö. (2019). 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki öğrenme zorluklarının scratch programıyla tasarlanan matematiksel oyunlarla giderilmesi: bir eylem araştırması (Master's thesis, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Deterding, S., Sicart, M., Nacke, L., OʼHara, K., & Dixon, D. (2011). Gamification: Using game-design elements in nongaming contexts. Proc. CHI EA ‘11, ACM Press, 2425- 2428, ACM 978-1-4503-0268-5/11/05.
  • Domínguez, A., Saenz-de-Navarrete, J., De-Marcos, L., Fernández-Sanz, L., Pagés, C., & Martínez-Herráiz, J. J. (2013). Gamifying learning experiences: Practical implications and outcomes. Computers & Education, 63, 380-392.
  • Dönmez, A. (2002). Matematik terimleri ve formülleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Durgut, A. (2016). Meslek Yüksekokulu öğrencileri için eğitsel matematik oyunu geliştirilmesi ve başarıya etkisinin incelenmesi (Master's thesis, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü).
  • Erdoğan, A. (2016). Didaktik sözleşme. E. Bingölbali, S. Arslan, & İ. Ö. Zembat (Eds.), Matematik eğitiminde teoriler içinde (s. 565-580). Ankara: Pegem.
  • Faghihi, U., Brautigam, A., Jorgenson, K., Martin, D., Brown, A., Measures, E., & Maldonado- Bouchard, S. (2014). How gamification applies for educational purpose specially with college algebra. Procedia Computer Science, 41, 182-187.
  • Genç, E. D., Issı, H. N., & Yıldız, O. (2017). Matematik öğretimi için nokta belirleme tekniğine dayalı bir mobil uygulama. Istanbul Journal of Innovation in Education, 3(1), 55-62.
  • Gök, M., İnan, M., & Akbayır, K. (2017). Teaching the fundamental theorem of arithmetics to prospective primary school teachers by designing a mobile game. Paper presented at the International Conference on Research in Education and Science (ICRES), Aydın, Türkiye.
  • Gök, M. & Arık, M. (2019). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının yapılandırmacı bir ortam deneyimi: Kesirleri birim kesirlerin toplamı olarak yazma. Turkish Studies Educational Sciences. 14(5), 2345-2364. DOI: 10.29228/TurkishStudies.36955
  • Kiili, K. (2005). Digital game-based learning: Towards an experiential gaming model. Internet and Higher Education, 8, 13–24. doi:10.1016/j.iheduc.2004.12.001
  • Kim, B., Park, H., & Baek, Y. (2009). Not just fun, but serious strategies: Using meta-cognitive strategies in game-based learning. Computers & Education, 52(4), 800-810.
  • Kukul, V. (2013). Oyunla ilgili tarihsel gelişim ve yaklaşımlar. M. Ocak içinde, Eğitsel Dijital Oyunlar (s. 29-30). Ankara: Pegem Akademi.
  • Laborde, C. (2007). Towards theoretical foundations of mathematics education. ZDM Mathematics Education, 39, 137-144.
  • Leatham, K. R., & Barton, D. R. (2017). What (Research on) Technology in the Mathematics Classroom Can and Cannot Do. In D. A. Spangler & J. J. Wanko (eds), Enhancing classroom practice with research behind Principles to actions, 129-140. Reston, VA, NCTM.
  • Ligozat, F. & Schubauer-Leoni, M. L. (2010). The joint action theory in didactics: Why do we need it in the case of teaching and learning mathematics? In V. Durand-Guerrier, S. Soury-Lavergne & F. Arzarello (Eds.), Proceedings of the 6th Conference of European Research in Mathematics Education (CERME 6) (pp. 1615–1624). Lyon: Institut National de la Recherche Pédagogique.
  • Måsøval, S. H. (2009). Complexity of operating beyond naïve empiricism when proving a conjectured formula for the general term of a geometrical pattern. In Carl, Winsløw (Ed.), Proceedings of Nordic Research in Mathematics Education (NORMA08)(pp. 25-34). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel vaka çalışması (Çev: E. Karadağ). S. Turan (Ed.), Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber içinde (3rd ed.). Ankara: Nobel.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018a). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018b). 2023 eğitim vizyonu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı. Retrieved December 27, 2018, from http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf
  • National Council of Teachers of Mathematics (1989). Curriculum and evaluation standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
  • National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
  • Ozel, S., Yetkiner, Z. E., & Capraro, R. M. (2008). Technology in K‐12 mathematics classrooms. School Science and Mathematics, 108(2), 80-85.
  • Özdener, N., & Demirci, F. (2019). Determining students’ views about an educational game- based mobile application supported with sensors. Technology, Knowledge and Learning, 24(1), 143-159.
  • Penuel, W.R., Roschelle, J. & Shechtman, N. (2007) ‘Designing formative assessment software with teachers: an analysis of the co-design process’, Research and Practice in Technology Enhanced Learning, Vol. 2, No. 2, pp.51–74.
  • Prensky, M. (2001a). Digital natives, digital immigrants. Part 1. On the Horizon, 9( 5): 1-6.
  • Prensky, M. (2001b). Digital game-based learning . New York, NY: McGraw-Hill.
  • Rock, D., & Brumbaugh, D. K. (2013). Teaching secondary mathematics (Fourth Edition)., NY: Routletge.
  • Samaniego, A. H. F., & Barrera, S. V. (1999) Brousseau in action: Didactical situation for learning how to graph functions. The Fourth Asian Technology Conference in Mathematics. Guangzhou, China. Retrieved February 03, 2017, from http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED451036.pdf
  • Selman, E., & Tapan-Broutin, M. S. (2018). Teaching Symmetry in the Light of Didactic Situations. Journal of Education and Training Studies, 6(11a), 139-146.
  • Sqire, K. (2005). Changing the game: What happens when video games enter the classroom? Innovate: Journal of Online Education, 1(6), Article 5.Retrived from https://nsuworks.nova.edu/innovate/vol1/iss6/5
  • Taşdemir, Ş. & Şüyun, S. B. (2016). Bilgisayar oyun tasarımı ve eğitsellik kazandırılmasına yönelik bir yaklaşım. Journal of Selcuk-Technic, 15(2), 113-124.
  • Usiskin, Z., Peressini, A., Marchisotto, E. A., & Stanley, D. (2003). Mathematics for high school teachers: An advanced perspective. New Jersey: Prentice Hall
  • Van de Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2007). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. New Jersey: Pearson Education.
  • Warfield, V., M. (2014). Invitationto didactique. New York: Springer.
  • Yıldırım, İ., & Demir, S. (2014). Oyunlaştırma ve eğitim. International Journal of Human Sciences, 11(1), 655-670. doi:10.14687/ijhs.v11i1.2765
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa Gök 0000-0001-9349-4078

Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2020
Gönderilme Tarihi 6 Kasım 2019
Kabul Tarihi 22 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Gök, M. (2020). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bir Mobil Oyun Deneyimi: Aritmetiğin Temel Teoremi. Journal of Computer and Education Research, 8(15), 41-74. https://doi.org/10.18009/jcer.643732

download13894               13896   13897 14842      


Creative Commons License


This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


Dear Authors;

We would like to inform you that ORCID, which includes 16 digit number will be requested from the authors for the studies to be published in JCER. It is important to be sensitive on this issue. 


Best regards...