Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Geometry Teaching on 6th Grade Students’ Achievement About the Topic of Angle in the Enriched Technological Environment

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 16, 503 - 525, 20.10.2020
https://doi.org/10.18009/jcer.735671

Öz

The aim of this study is to investigate the effect of geometry teaching in an enriched technological environment to the 6th students’ achievement on the topic of angles. The research was conducted with quasi-experimental method by using pre-test and post-test models. The study which performed in 2018-2019 academic year was applied in 3 classes of 6th grade level students who is studying in Asarcık district of Samsun. In this study, there are three groups; first experimental group which is supported by technology (T.G), second experimental group is lectured with work sheets and materials (M.G), third is control group which was used classical methods. The Angle Achievement Test which was prepared by researcher was used as a data collection tool. Data analysis was analysed by statistical analysis program and as a result, it was found that technology and material group showed a significant difference in success compared to control group.

Kaynakça

  • Accascina, G., & Rogara, E. (2006). Using cabri 3D diagrams for teaching geometry. International Journal for Technology in Mathematics Education, 13(1), 1-12.
  • Akdağ, M., & Tok, H. (2010). Geleneksel öğretim ile powerpoint sunum destekli öğretimin öğrenci erişisine etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(147), 26-34.
  • Akkoyunlu, B. (1996). Bilgisayar okuryazarlığı yeterlilikleri ile mevcut ders programlarının karşılaştırılmasının öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(12), 127-134.
  • Akman, B. (2002). Okul öncesi dönemde matematik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 244-248.
  • Aslan, D., & Aktaş-Arnas, Y. (2004). Okul öncesi dönemde geometri. Eğitim Bilim Toplum, 3(9), 36-45.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Ankara: Pegem Akademi
  • Baki, A. (2014). Matematik tarihi ve felsefesi. Ankara: Pegem Akademi
  • Barnett, M., Vaughn, M. H., Strauss, E., & Cotter, L. (2011). Urban environmental education: Leveraging technology and ecology to engage students in researching the environment. International Research in Geographical and Environmental Education, 20(3), 199–214.
  • Baştürk, S., & Taştepe, M. (2013). Evren ve örneklem. S. Baştürk (Ed.). Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s.131-158). Ankara: Vize Yayıncılık
  • Baykul, Y. (2009). İlköğretimde matematik öğretimi 6-8. sınıflar. Ankara: Pegem Akademi
  • Bayrakçeken, S. (2007). Test geliştirme. E. Karip (Ed.) Ölçme ve değerlendirme içinde (s. 243-274). Ankara: Pegem Akademi.
  • Boyraz, Ş. (2008). The effects of computer based instruction on seventh grade students’ spatial ability, attitudes toward geometry, mathematics and technology (Yüksek lisans tezi). Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 227771)
  • Bozkurt, A., Koç, Y., & Cilavdaroğlu, A. K. (2019). Ortaokul matematik öğretmen adaylarının açı kavramına dair bilgilerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(3), 949-958.
  • Bozkurt, A., & Akalın, S. (2010). Matematik öğretiminde materyal geliştirmenin ve kullanımının yeri, önemi ve bu konuda öğretmenin rolü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27, 47-56.
  • Buluş-Kırıkkaya, E. & Yıldırım, İ. (2019). Eğitim portalları hakkında fen bilgisi öğretmenleri ne düşünüyor? Journal of the International Scientific Research, 4(2), 222-235. doi: 10.21733/ibad.531997
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi
  • Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi
  • Chang, C. Y. (2002). Does computer-assisted instruction+ problem solving= improved science outcomes? A pioneer study. The Journal of Educational Research, 95(3), 143-150.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morisson, K. (2007). Research methods in education. London: Routledge
  • Coştu, B., Karataş, F. Ö., & Ayas, A. (2003). Kavram öğretiminde çalışma yapraklarının kullanılması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 33-48.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Boston: Pearson
  • Çalık, T. (2012). Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar. L. Küçükahmet (Ed.) Sınıf yönetimi içinde (s. 1-16). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık
  • Demiralp, N. (2007). Coğrafya eğitimde materyaller ve 2005 coğrafya dersi öğretim programı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 171-384.
  • Doyuran, G. (2014). Ortaokul öğrencilerinin temel geometri konularında sahip oldukları kavram yanılgıları (Yüksek lisans tezi). Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 381134)
  • Ellington, A. J. (2003). A meta-analysis of the effects of calculators on students' achievement and attitude levels in precollege mathematics classes. Journal for Research in Mathematics Education, 34 (5), 433-463.
  • Erdem, E. (2015). Zenginleştirilmiş öğrenme ortamının matematiksel muhakemeye ve tutuma etkisi (Doktora tezi). Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 381651)
  • Erdem, E., Gürbüz, R., & Duran, H. (2011). Geçmişten günümüze gündelik yaşamda kullanılan matematik üzerine: Teorik değil pratik. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2(3), 232-246.
  • Erduran, A., & Yeşildere, S. (2010). The use of compass and straightedge to construct geometric structures. Elementary Education Online, 9(1), 331-345.
  • Ertem-Akbaş, E. (2019). Eğitim bilişim ağı (EBA) destekli matematik öğretiminin 5. sınıf kesir konusunda öğrenci başarılarına etkisi. Journal of Computer and Education Research, 7(13), 120-145. doi: 10.18009/jcer.531953
  • Field, A., & Hole, G. (2003). How to design and report experiments. London: SAGE Publications Gülbahar, Y. (2005). Öğrenme stilleri ve teknoloji. Eğitim ve Bilim, 30(138), 10-17.
  • Gündüz, S., & Kutluca, T. (2019). Matematik ve fen bilimleri öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi üzerine bir meta-analiz çalışması. Journal of Computer and Education Research, 7(13), 183-204.
  • Gürbüz, K., & Durmuş, S. (2009). İlköğretim matematik öğretmenlerinin dönüşüm geometrisi, geometrik cisimler, örüntü ve süslemeler alt öğrenme alanlarındaki yeterlikleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 9(1), 1-22.
  • Hacıömeroğlu, G. (2019). İlkokul öğrencilerinin teknoloji destekli matematik öğrenmeye yönelik tutum ve kaygı düzeylerinin incelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 7(14), 356-358. doi: 10.18009/jcer.581625
  • Hacısalihoğlu, H., Mirasyedioğlu, Ş., & Akpınar, A. (2004). İlköğretim 6-8 matematik öğretimi matematikte işbirliğine dayalı yapılandırıcı öğrenme ve öğretme. Ankara: Asil Yayın Dağ.
  • Hangül, T., & Üzel, D. (2010). Bilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) 8. sınıf matematik öğretiminde öğrenci tutumuna etkisi ve BDÖ hakkında öğrenci görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(2), 154-176.
  • Jimoyiannis, A. & Komis, V. (2002). Computer simulations in physics teaching and learning: A case study on students’ understanding of trajectory motion. Computers and Education, 36(2), 183-204.
  • Kablan, Z., Topan, B., & Erkan, B. (2013). Sınıf içi öğretimde materyal kullanımının etkililik düzeyi: Bir meta-analiz çalışması. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(3), 1629-1644.
  • Kaleli-Yılmaz, G. (2012). Matematik öğretiminde bilgisayar teknolojisinin kullanımına yönelik tasarlanan hie kursunun etkililiğinin incelenmesi: Bayburt ili örneği (Doktora tezi). Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 321892)
  • Kaleli-Yılmaz, G. (2015). The effect of dynamic geometry software and physical manipulatives on candidate teachers’ transformational geometry succes. Educational Sciences: Theory and Practice, 15(5), 1417-1435.
  • Karakuş, F. (2014). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının geometrik inşa etkinliklerine yönelik görüşleri. Kurumsal Eğitimbilim Dergisi, 7(4), 408-435.
  • Karataş, S., & Yapıcı, M. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin işlenişi ve uygulama örnekleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 311-325.
  • Kayaduman, H., Sarıkaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde fatih projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim, 11, 123-129.
  • Kayış, A. (2009). Güvenirlik analizi (Reliability Analysis). Ş. Kalaycı (Ed.) SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri içinde (s. 403-419). Ankara: Asil Yayın Dağıtım
  • Keiser, J. M. (2004). Struggles with developing the concept of angle: Comparing sixht-grade students’ discourse to the history of the angle concept. Mathematical Thinking and Learning, 6(3), 285-306.
  • Kırıkkaya, E. B., & Bozkurt, E. (2012). Fen ve teknoloji derslerinde gazetelerden yararlanarak hazırlanan ders etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Eğitim ve Bilim, 37(165), 64-80.
  • Kışla, T., Emirtekin, E., Polan, Ş., & Dönmez, O. (2020). Etkileşimli eğitsel video ve başarı testinin geliştirilmesi: IP adresi kavramı örneği. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 9(1), 42-51.
  • Koparan, T. (2012). Matematik ve geometri derslerinde grafik tablet kullanımına ait tutum ölçeği. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 3(1), 66-79.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). 6. sınıf matematik ders kitabı. Ankara: MEB Basım Evi
  • Nasibov, F., & Kaçar, A. (2005). Matematik ve matematik eğitimi. Kastamonu Eğitim Dergisi,13(2), 339-346.
  • Olsson, J. (2018). The contribution of reasoning to the utilization of feedback from software when solving mathematical problems. International Journalof Science and Mathematics Education, 16(4), 715-735.
  • Özen, Y., & Gül, A. (2007). Sosyal ve eğitim bilimleri araştırmalarında evren-örneklem sorunu. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 394-422.
  • Özen, Y., Gülaçtı, F., & Kandemir, M. (2006). The problem of validity and reliabity in educational research. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 69-89.
  • Pham, S. (2015). Teachers’ perceptions on the use of math manipulatives in elementary classroom. Master’s Thesis, University of Toronto. Retrieved from https://tspace.library.utoronto.ca/bitstream/1807/68723/1/Pham_Son_H_201506_MT_MTRP.pdf
  • Reiser, B. J. (2004). Scaffolding complex learning: The mechanisms of structuring and problematizing student work. The Journel of the Learning Sciences, 13(3), 273-304.
  • Sakız, G., Özden, B., Aksu, D., & Şimşek, Ö. (2014). Fen ve teknoloji dersinde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına ve dersin işlenişine yönelik tutuma etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(3), 257-274.
  • Savran-Gencer, A., Sevim, S., & Kaska, A. (2015). Genel biyoloji laboratuarında vee diyagramı uygulaması: Fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarılarının, öz-yeterlik inançlarının ve tutumlarının boylamsal olarak değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(52), 183-202.
  • Sezer, A., & Tokcan, H. (2003). İş birliğine dayalı öğrenmenin coğrafya dersinde akademik başarı üzerine etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 227-242.
  • Sheehan, M. & Nillas, A.L. (2010). Technology integration in secondary mathematics classrooms: Effect on students’ understanding. Journal of Technology Integration in the Classroom, 2(3), 67-83.
  • Taşlıdere, E. (2013). The effect of concept cartoon worksheets on student’s conceptual understandings of geometrcal optics. Education and Science, 38(167), 144-160.
  • Taylan, R. D., & Aydın, U. (2018). Altıncı sınıf öğrencilerinin açılar konusundaki hatalarının incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 33-49.
  • Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Ankara: Pegem Akademi
  • Topuz, F., & Birgin, O. (2020). Yedinci sınıf “çember ve daire” konusunda gerçekleştirilen geogebra destekli öğretim materyaline ve öğrenme ortamına ilişkin öğrenci görüşleri. Journal of Computer and Education Research, 8(15), 1-27. doi: 10.18009/jcer.638142
  • Tum, A. (2019). Öğrenme stilleri bağlamında zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarının matematiksel muhakemeye ve problem çözmeye yönelik tutuma etkisi (Yüksek lisans tezi). Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 583517)
  • Vatansever, S. (2007). İlköğretim 7. sınıf geometri konularını dinamik geometri yazılımı geometer’s sketchpad ile öğrenmenin başarıya, kalıcılığa etkisi ve öğrenci görüşleri (Yüksek lisans tezi). Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 215762)
  • White, P., & Mitchelmore, M. C. (2010). Teaching for abstaction: A model. Mathematical Thinking and Learning, 12(3), 205-226.
  • Yenice, N., Sümer, Ş., Oktaylar, H. C., & Erbil, E. (2003). Fen bilgisi derslerinde bilgisayar destekli öğretimin dersin hedeflerine ulaşma düzeyine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 152-158.
  • Yeşilyurt, S., & Gül, Ş. (2011). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı hazırlanan çalışma yaprağının öğrenci başarısına etkisi (pilot uygulama). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 247-261.
  • Yılmaz, S. (2011). 7. sınıf öğrencilerinin “doğrular ve açılar” konusundaki hata ve kavram yanılgılarının van hiele geometri anlama düzeyleri açısından analizi (Yüksek lisans tezi). Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 284173)
  • Yorgancı, S., & Terzioğlu, Ö. (2013). Matematik öğretiminde akıllı tahta kullanımının başarıya ve matematiğe karşı tutuma etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 919-930.
  • Yüksel, M. (2018). Çokgenler konusunda tasarlanan farklı öğrenme ortamlarının 7. sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 525132)

Teknoloji ile Zenginleştirilmiş Ortamda Geometri Öğretiminin 6.Sınıf Öğrencilerinin Açılar Konusundaki Başarısına Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 16, 503 - 525, 20.10.2020
https://doi.org/10.18009/jcer.735671

Öz

Bu çalışmanın amacı teknoloji ile zenginleştirilmiş ortamda geometri öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin açılar konusundaki başarısına etkisini incelemektir. Araştırma yarı deneysel yöntem ile ön test-son test modeli kullanılarak yürütülmüştür. 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında gerçekleştirilen bu çalışma Samsun ili Asarcık ilçesinde öğrenim gören 6. Sınıf seviyesindeki üç şubeye uygulanmıştır. Araştırmada teknoloji ile desteklenen deney grubu 1 (T.G), materyal kullanımı ve çalışma yaprakları ile ders anlatılan deney grubu 2 (M.G) ve klasik yöntemlerin kullanıldığı kontrol grubu olmak üzere 3 grup bulunmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Açılar Başarı Testi kullanılmıştır. Verilerin analizi istatistiksel analiz programı ile analiz edilip, sonuç olarak teknoloji ve materyal grubunun, kontrol grubuna göre başarıda anlamlı bir fark ortaya koyduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Accascina, G., & Rogara, E. (2006). Using cabri 3D diagrams for teaching geometry. International Journal for Technology in Mathematics Education, 13(1), 1-12.
  • Akdağ, M., & Tok, H. (2010). Geleneksel öğretim ile powerpoint sunum destekli öğretimin öğrenci erişisine etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(147), 26-34.
  • Akkoyunlu, B. (1996). Bilgisayar okuryazarlığı yeterlilikleri ile mevcut ders programlarının karşılaştırılmasının öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(12), 127-134.
  • Akman, B. (2002). Okul öncesi dönemde matematik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 244-248.
  • Aslan, D., & Aktaş-Arnas, Y. (2004). Okul öncesi dönemde geometri. Eğitim Bilim Toplum, 3(9), 36-45.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Ankara: Pegem Akademi
  • Baki, A. (2014). Matematik tarihi ve felsefesi. Ankara: Pegem Akademi
  • Barnett, M., Vaughn, M. H., Strauss, E., & Cotter, L. (2011). Urban environmental education: Leveraging technology and ecology to engage students in researching the environment. International Research in Geographical and Environmental Education, 20(3), 199–214.
  • Baştürk, S., & Taştepe, M. (2013). Evren ve örneklem. S. Baştürk (Ed.). Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s.131-158). Ankara: Vize Yayıncılık
  • Baykul, Y. (2009). İlköğretimde matematik öğretimi 6-8. sınıflar. Ankara: Pegem Akademi
  • Bayrakçeken, S. (2007). Test geliştirme. E. Karip (Ed.) Ölçme ve değerlendirme içinde (s. 243-274). Ankara: Pegem Akademi.
  • Boyraz, Ş. (2008). The effects of computer based instruction on seventh grade students’ spatial ability, attitudes toward geometry, mathematics and technology (Yüksek lisans tezi). Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 227771)
  • Bozkurt, A., Koç, Y., & Cilavdaroğlu, A. K. (2019). Ortaokul matematik öğretmen adaylarının açı kavramına dair bilgilerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(3), 949-958.
  • Bozkurt, A., & Akalın, S. (2010). Matematik öğretiminde materyal geliştirmenin ve kullanımının yeri, önemi ve bu konuda öğretmenin rolü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27, 47-56.
  • Buluş-Kırıkkaya, E. & Yıldırım, İ. (2019). Eğitim portalları hakkında fen bilgisi öğretmenleri ne düşünüyor? Journal of the International Scientific Research, 4(2), 222-235. doi: 10.21733/ibad.531997
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi
  • Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi
  • Chang, C. Y. (2002). Does computer-assisted instruction+ problem solving= improved science outcomes? A pioneer study. The Journal of Educational Research, 95(3), 143-150.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morisson, K. (2007). Research methods in education. London: Routledge
  • Coştu, B., Karataş, F. Ö., & Ayas, A. (2003). Kavram öğretiminde çalışma yapraklarının kullanılması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 33-48.
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Boston: Pearson
  • Çalık, T. (2012). Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar. L. Küçükahmet (Ed.) Sınıf yönetimi içinde (s. 1-16). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık
  • Demiralp, N. (2007). Coğrafya eğitimde materyaller ve 2005 coğrafya dersi öğretim programı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 171-384.
  • Doyuran, G. (2014). Ortaokul öğrencilerinin temel geometri konularında sahip oldukları kavram yanılgıları (Yüksek lisans tezi). Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 381134)
  • Ellington, A. J. (2003). A meta-analysis of the effects of calculators on students' achievement and attitude levels in precollege mathematics classes. Journal for Research in Mathematics Education, 34 (5), 433-463.
  • Erdem, E. (2015). Zenginleştirilmiş öğrenme ortamının matematiksel muhakemeye ve tutuma etkisi (Doktora tezi). Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 381651)
  • Erdem, E., Gürbüz, R., & Duran, H. (2011). Geçmişten günümüze gündelik yaşamda kullanılan matematik üzerine: Teorik değil pratik. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2(3), 232-246.
  • Erduran, A., & Yeşildere, S. (2010). The use of compass and straightedge to construct geometric structures. Elementary Education Online, 9(1), 331-345.
  • Ertem-Akbaş, E. (2019). Eğitim bilişim ağı (EBA) destekli matematik öğretiminin 5. sınıf kesir konusunda öğrenci başarılarına etkisi. Journal of Computer and Education Research, 7(13), 120-145. doi: 10.18009/jcer.531953
  • Field, A., & Hole, G. (2003). How to design and report experiments. London: SAGE Publications Gülbahar, Y. (2005). Öğrenme stilleri ve teknoloji. Eğitim ve Bilim, 30(138), 10-17.
  • Gündüz, S., & Kutluca, T. (2019). Matematik ve fen bilimleri öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi üzerine bir meta-analiz çalışması. Journal of Computer and Education Research, 7(13), 183-204.
  • Gürbüz, K., & Durmuş, S. (2009). İlköğretim matematik öğretmenlerinin dönüşüm geometrisi, geometrik cisimler, örüntü ve süslemeler alt öğrenme alanlarındaki yeterlikleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 9(1), 1-22.
  • Hacıömeroğlu, G. (2019). İlkokul öğrencilerinin teknoloji destekli matematik öğrenmeye yönelik tutum ve kaygı düzeylerinin incelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 7(14), 356-358. doi: 10.18009/jcer.581625
  • Hacısalihoğlu, H., Mirasyedioğlu, Ş., & Akpınar, A. (2004). İlköğretim 6-8 matematik öğretimi matematikte işbirliğine dayalı yapılandırıcı öğrenme ve öğretme. Ankara: Asil Yayın Dağ.
  • Hangül, T., & Üzel, D. (2010). Bilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) 8. sınıf matematik öğretiminde öğrenci tutumuna etkisi ve BDÖ hakkında öğrenci görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(2), 154-176.
  • Jimoyiannis, A. & Komis, V. (2002). Computer simulations in physics teaching and learning: A case study on students’ understanding of trajectory motion. Computers and Education, 36(2), 183-204.
  • Kablan, Z., Topan, B., & Erkan, B. (2013). Sınıf içi öğretimde materyal kullanımının etkililik düzeyi: Bir meta-analiz çalışması. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(3), 1629-1644.
  • Kaleli-Yılmaz, G. (2012). Matematik öğretiminde bilgisayar teknolojisinin kullanımına yönelik tasarlanan hie kursunun etkililiğinin incelenmesi: Bayburt ili örneği (Doktora tezi). Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 321892)
  • Kaleli-Yılmaz, G. (2015). The effect of dynamic geometry software and physical manipulatives on candidate teachers’ transformational geometry succes. Educational Sciences: Theory and Practice, 15(5), 1417-1435.
  • Karakuş, F. (2014). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının geometrik inşa etkinliklerine yönelik görüşleri. Kurumsal Eğitimbilim Dergisi, 7(4), 408-435.
  • Karataş, S., & Yapıcı, M. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin işlenişi ve uygulama örnekleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 311-325.
  • Kayaduman, H., Sarıkaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde fatih projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim, 11, 123-129.
  • Kayış, A. (2009). Güvenirlik analizi (Reliability Analysis). Ş. Kalaycı (Ed.) SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri içinde (s. 403-419). Ankara: Asil Yayın Dağıtım
  • Keiser, J. M. (2004). Struggles with developing the concept of angle: Comparing sixht-grade students’ discourse to the history of the angle concept. Mathematical Thinking and Learning, 6(3), 285-306.
  • Kırıkkaya, E. B., & Bozkurt, E. (2012). Fen ve teknoloji derslerinde gazetelerden yararlanarak hazırlanan ders etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Eğitim ve Bilim, 37(165), 64-80.
  • Kışla, T., Emirtekin, E., Polan, Ş., & Dönmez, O. (2020). Etkileşimli eğitsel video ve başarı testinin geliştirilmesi: IP adresi kavramı örneği. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 9(1), 42-51.
  • Koparan, T. (2012). Matematik ve geometri derslerinde grafik tablet kullanımına ait tutum ölçeği. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 3(1), 66-79.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). 6. sınıf matematik ders kitabı. Ankara: MEB Basım Evi
  • Nasibov, F., & Kaçar, A. (2005). Matematik ve matematik eğitimi. Kastamonu Eğitim Dergisi,13(2), 339-346.
  • Olsson, J. (2018). The contribution of reasoning to the utilization of feedback from software when solving mathematical problems. International Journalof Science and Mathematics Education, 16(4), 715-735.
  • Özen, Y., & Gül, A. (2007). Sosyal ve eğitim bilimleri araştırmalarında evren-örneklem sorunu. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 394-422.
  • Özen, Y., Gülaçtı, F., & Kandemir, M. (2006). The problem of validity and reliabity in educational research. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 69-89.
  • Pham, S. (2015). Teachers’ perceptions on the use of math manipulatives in elementary classroom. Master’s Thesis, University of Toronto. Retrieved from https://tspace.library.utoronto.ca/bitstream/1807/68723/1/Pham_Son_H_201506_MT_MTRP.pdf
  • Reiser, B. J. (2004). Scaffolding complex learning: The mechanisms of structuring and problematizing student work. The Journel of the Learning Sciences, 13(3), 273-304.
  • Sakız, G., Özden, B., Aksu, D., & Şimşek, Ö. (2014). Fen ve teknoloji dersinde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına ve dersin işlenişine yönelik tutuma etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(3), 257-274.
  • Savran-Gencer, A., Sevim, S., & Kaska, A. (2015). Genel biyoloji laboratuarında vee diyagramı uygulaması: Fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarılarının, öz-yeterlik inançlarının ve tutumlarının boylamsal olarak değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(52), 183-202.
  • Sezer, A., & Tokcan, H. (2003). İş birliğine dayalı öğrenmenin coğrafya dersinde akademik başarı üzerine etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 227-242.
  • Sheehan, M. & Nillas, A.L. (2010). Technology integration in secondary mathematics classrooms: Effect on students’ understanding. Journal of Technology Integration in the Classroom, 2(3), 67-83.
  • Taşlıdere, E. (2013). The effect of concept cartoon worksheets on student’s conceptual understandings of geometrcal optics. Education and Science, 38(167), 144-160.
  • Taylan, R. D., & Aydın, U. (2018). Altıncı sınıf öğrencilerinin açılar konusundaki hatalarının incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 33-49.
  • Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Ankara: Pegem Akademi
  • Topuz, F., & Birgin, O. (2020). Yedinci sınıf “çember ve daire” konusunda gerçekleştirilen geogebra destekli öğretim materyaline ve öğrenme ortamına ilişkin öğrenci görüşleri. Journal of Computer and Education Research, 8(15), 1-27. doi: 10.18009/jcer.638142
  • Tum, A. (2019). Öğrenme stilleri bağlamında zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarının matematiksel muhakemeye ve problem çözmeye yönelik tutuma etkisi (Yüksek lisans tezi). Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 583517)
  • Vatansever, S. (2007). İlköğretim 7. sınıf geometri konularını dinamik geometri yazılımı geometer’s sketchpad ile öğrenmenin başarıya, kalıcılığa etkisi ve öğrenci görüşleri (Yüksek lisans tezi). Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 215762)
  • White, P., & Mitchelmore, M. C. (2010). Teaching for abstaction: A model. Mathematical Thinking and Learning, 12(3), 205-226.
  • Yenice, N., Sümer, Ş., Oktaylar, H. C., & Erbil, E. (2003). Fen bilgisi derslerinde bilgisayar destekli öğretimin dersin hedeflerine ulaşma düzeyine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 152-158.
  • Yeşilyurt, S., & Gül, Ş. (2011). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı hazırlanan çalışma yaprağının öğrenci başarısına etkisi (pilot uygulama). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 247-261.
  • Yılmaz, S. (2011). 7. sınıf öğrencilerinin “doğrular ve açılar” konusundaki hata ve kavram yanılgılarının van hiele geometri anlama düzeyleri açısından analizi (Yüksek lisans tezi). Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 284173)
  • Yorgancı, S., & Terzioğlu, Ö. (2013). Matematik öğretiminde akıllı tahta kullanımının başarıya ve matematiğe karşı tutuma etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 919-930.
  • Yüksel, M. (2018). Çokgenler konusunda tasarlanan farklı öğrenme ortamlarının 7. sınıf öğrencilerinin geometrik düşünme düzeylerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No. 525132)
Toplam 71 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Muhammet Furkan Sarıaslan

Betül Küçük-demir

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2020
Gönderilme Tarihi 11 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 8 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Sarıaslan, M. F., & Küçük-demir, B. (2020). Teknoloji ile Zenginleştirilmiş Ortamda Geometri Öğretiminin 6.Sınıf Öğrencilerinin Açılar Konusundaki Başarısına Etkisi. Journal of Computer and Education Research, 8(16), 503-525. https://doi.org/10.18009/jcer.735671

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "