The aim of this study is to research the pedagogical content knowledge of mathematics teachers working in private education institutions about the concept of function in line with the subject content knowledge subcomponent. Case study method based on qualitative approach was used in the study. In this context, while determining the participants of the study, purposeful sampling method was taken as a basis and five mathematics teachers working in private teaching institutions were included in the study. The data obtained from the study were collected through semi-structured interviews, semi-structured observations and document analysis techniques and data triangulation was performed. Content and descriptive analysis techniques were used to analyse the data obtained. As a result of this study, it was seen that the subject matter knowledge of the teachers about the concept of function was not at an adequate level and they had problems especially in the topics of function graph and problem posing about function.
Pedagogical content knowledge subject matter knowledge shadow education system function
Bu çalışmanın amacı, özel öğretim kurumlarında çalışan matematik öğretmenlerinin fonksiyon kavramı ile ilgili sahip oldukları pedagojik alan bilgilerini; konu alan bilgisi alt bileşeni doğrultusunda araştırmaktır. Çalışmada, nitel yaklaşıma dayalı durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda çalışmanın katılımcıları belirlenirken amaçlı örnekleme yöntemi esas alınmış ve özel öğretim kurumlarında çalışan beş matematik öğretmeni çalışmaya dâhil edilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler, yarı-yapılandırılmış görüşme, yarı-yapılandırılmış gözlem ve doküman incelemesi teknikleri ile toplanarak veri üçlemesi (üçgenleme) yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, içerik ve betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır. Bu çalışma sonucunda öğretmenlerin fonksiyon kavramı ile ilgili alan bilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı ve özellikle fonksiyon grafiği ve fonksiyon ile ilgili problem kurma konularında sorun yaşadıkları görülmüştür.
Pedagojik alan bilgisi konu alan bilgisi özel öğretim kurumları fonksiyon
Etik Kurul Komisyon Adı: Atatürk Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurul Başkanlığı Etik Kurul Belge Tarihi: 05/07/2023 Etik Kurul Belgesi Sayı ve Numara: 07/27
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Matematik Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 12 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 15 Eylül 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 26 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "