Bu çalışmada okul öncesi ve sınıf öğretmeni adaylarının yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi ve Sınıf Öğretmenliği, Ana Bilim Dallarında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden amaçsal örnekleme kullanılmış olup, araştırmanın örneklemi söz konusu ana bilim dallarında 1. sınıf ve 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 409 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğrencilerin yaratıcılıklarını belirlemek amacıyla Whetton ve Cameron’dan (2002) tarafından geliştirilen ve Türkçe’ye uyarlaması ve geçerlik güvenirlik çalışmaları Aksoy (2004) tarafından yapılan “Ne kadar yaratıcısınız?” ölçeği ve problem çözme becerilerini ölçmek amacıyla Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilerek, Taylan (1990) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Problem çözme envanteri” (PÇE) kullanılmıştır. Bulgulara bakıldığında, öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerinin cinsiyet, öğrenim görülen ana bilim dalı, sınıf ve mezun olunan lise türü değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülürken; problem çözme becerilerinin ise sadece cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme ve problem çözme becerileri arasında orta düzeyle ve pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Araştırmada bulgulara dayanılarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 40 |