BibTex RIS Kaynak Göster

Tükenmişliğin Mesleğe Bağlılıkla İlişkisi: Sınıf Öğretmenleri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 1, 0 - , 19.04.2016
https://doi.org/10.17860/efd.48453

Öz

Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin tükenmişlikleriyle mesleki bağlılıklarının ilişkisi ele alınmıştır. Osmaniye Merkez ilçesinde 2013 yılında çalışan 275 sınıf öğretmeni üzerinde yapılan araştırmaya göre mesleki bağlılığın, tükenmişliğin tüm boyutlarıyla negatif yönde yüksek düzeyde anlamlı ilişkili olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte mesleğini istemeyerek seçenlerin, isteyerek seçenlere göre duygusal yönden daha fazla tükenmekte olduğu, meslekte daha fazla duyarsızlaşma yaşadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda, erkek öğretmenlerin, kadınlara göre; mesleğini isteyerek seçenlerin, istemeyerek seçenlere göre daha yüksek düzeyde mesleki bağlılığa sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak mesleki bağlılık ve tükenmişlik kavramları birbirleri ile güçlü ilişkiler sergilemekte ve birbirlerini zıt yönde etkilemektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Songül Tümkaya

Hasan Uştu

Yayımlanma Tarihi 19 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tümkaya, S., & Uştu, H. (2016). Tükenmişliğin Mesleğe Bağlılıkla İlişkisi: Sınıf Öğretmenleri Üzerine Bir Araştırma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1). https://doi.org/10.17860/efd.48453

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.