Mevcut araştırmanın amacı, STEM eğitimi sonrasında okul öncesi öğretmen adaylarının STEM eğitimine yönelik zihinsel modellerini ve görüşlerini incelemektir. Bu kapsamda on dört hafta boyunca STEM eğitimine yönelik etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, “Okul Öncesinde Fen Eğitimi’ adlı ders kapsamında araştırmaya gönüllü olarak katılan ve daha önce STEM eğitimi almamış olan 39 okul öncesi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının STEM eğitimine yönelik zihinsel modelleri çizimler aracılığıyla, görüşleri ise odak grup görüşmesi ile değerlendirilmiştir. Odak grup görüşmesinden ve çizimlerden elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Analiz sonucunda, öğretmen adaylarının STEM eğitimine yönelik zihinsel modelleri ile ilgili 6 tema ortaya çıkmıştır: STEM eğitiminin özellikleri, öğrenme ve başarı, beceri, duyuşsal özelliklerin gelişimi, tasarım ve ürün, tasarım odağı. Öğretmen adaylarının görüşlerinin analizi sonucunda ise STEM eğitimini derslere entegre etme, destekleyici öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme yöntemleri olmak üzere 3 tema ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının STEM eğitimine yönelik zihinsel modellerinin ve görüşlerinin, öğrenme ortamlarında gerçekleştirilecek uygulamaların ve öğretmen eğitimi programlarının yeniden düzenlenmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Okul öncesi öğretmen adayları STEM eğitimi zihinsel model görüş
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 50 Sayı: 231 |