Bu çalışmada sekizinci sınıfta öğrenim gören işiten ve işitme
yetersizliği olan öğrencilerin öyküleyici metinleri özetleme becerileri ve
oluşturulan metinlerin bağdaşıklık düzeyleri açısından değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara İli’nde sekizinci sınıfta
öğrenim gören 15 işitme yetersizliği olan öğrenci, 15 işiten öğrenci
oluşturmaktadır. Yapılan analiz sonucunda özetlemenin içerik, biçim, dil ve
anlatım, metin yapısı alt boyutlarında ve özetleme toplam puanda işitme
yetersizliği olan öğrenciler ve işiten öğrenciler arasında anlamlı bir fark
bulunmuştur. İşiten öğrenciler özetleme becerisinin alt boyutlarına ve özetleme
becerisi toplam puanlarına göre işitme yetersizliği olan öğrencilerden daha
yüksek olduğu görülmüştür. Bağdaşıklık düzeyinde ise gönderim, eksiltili
anlatım, bağlama öğeleri alt boyutlarında ve bağdaşıklık araçlarını toplam
kullanım sıklıklarında işitme yetersizliği olan öğrenciler ve işiten öğrenciler
arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Bağdaşıklık düzeyinin değiştirim alt boyutunda
işiten ve işitme yetersizliği olan öğrenciler arasında anlamlı bir fark
bulunmamıştır.
işitme yetersizliği olan öğrenciler özetleme stratejisi bağdaşıklık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 3 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.