Bu çalışma, hemşirelik ve sağlık memurluğu öğrencilerinin eğitimlerine ve mesleklerine bakış açılarını,meslekten beklentilerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini,Denizli Sağlık Yüksekokulu’nda 2006-2007 Güz Yarıyılında 2, 3. ve 4. sınıfta öğrenim görenöğrencilerden uygulamayı kabul eden 155 kişi oluşturmuştur. Araştırma öncesinde ilgili kurumdanresmi izin ve öğrencilerden de sözlü katılım onayı alınmıştır. Veriler sayı ve yüzdelik hesapları iledeğerlendirilmiştir. Öğrencilerin %40’ı bu bölümü sınav sisteminin sonucu tercih ettiğini ve %53.5okulu kazanmadan önce meslek hakkında herhangi bir bilgisinin olmadığını belirtmiştir. Öğrencilerin%42.6’sı verilen eğitimin mesleği benimsetmede kısmen etkili olduğunu düşünürken, %38.1’i eğitimeyönelik sorunun derslerin ağır olması ve başka faaliyetlere zaman kalmadığını ifade etmiştir.Öğrencilerin meslekle ilgili görüşlerine bakıldığında %35.5’u mesleğin ideal bir meslek olmadığını,%17.4’ü mesleğin bağımsız faaliyetlerini belirleyen yasaların çıkarılması ve branşlaşmanın olmasıgerektiğini belirtmiştir. Öğrencilerin %60.6’sının mezuniyet sonrası mesleği yürütmeyi düşündüğü ve%61.3’ü iş bulma konusunda kaygı yaşadığını istediğini ifade etmiştir.
This study has been carried out for the students whose jobs are nurse and health officers, todetermine their view aspects and their expectations from their professions as a descriptive manner.The samples of this project have been gathered from Denizli Health College student's who educate in2th, 3th an 4th classes in the first periode of 2006-2007 Education Season. These are totally 155students. Before the survey, the formal permission was received from the concerned institute, also thestudents’ approbation was provided in oral way. Number and percentage were used in dataevaluation. 40.0 percent of them painted out they had to choose this school dve to the exam systemwhile 53.5 percent ones said they had no information before the exam. Besides, 42.6 percent of themthink their received education is partly affective for getting them love their jobs while “educationalproblems are because of hard lessons and lack of time for leisure activities” according to 38.1 ones.To 35.5 percent, this proffession is not ideal and 17.4 percent think the laws which include freeactivities should be made and they should have branches. Additionally, 60.6 percent are planning todo their jobs after and 61.3 percent students worry about employment.
Diğer ID | JA38CD43NS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 3 |